Gå til innhold

Hvor mange dater er vanlig før man er kjærester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dette varierer litt, men hva er deres erfaringer fra date til forholdsfasen? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært på 6 dater nå og vi har ikke kysset en gang. Så det er ingen fasit. Noen eskalerer raskere enn andre.

Hva med dere, TS?

Anonym poster: ba8f422826769983430e86d94c897479

Skrevet

Vi har vært på 4, kysset på 2.daten men ikke noe sex... Vi er absolutt ikke i nærheten av ett fohold, fortsatt i bli kjent-fasen... Syns det er så mange som bli sammen etter 4-5 dater, skjønner ikke det helt

Skrevet

Tror det varierer ekstremt. Jeg var på tre dater spredt over et par mnd (pga avstand), og skrev masse med en fyr, men vi kysset ikke en gang. Hadde jeg vært mer sikker ville vi nok gjort det da, for han var ganske interessert... men jeg fikk bare ikke de riktige følelsene - samtidig som han hadde så mye bra med seg at det var verdt å bli kjent og finne ut om jeg ville noe. Og det er vel egentlig noe jeg forventer også, at det godt kan ta tid å finne ut av ting - enten man har sex eller ikke i den finne-ut-fasen? Samtidig som det bør være en gnist der fra tidlig av.

Nå har jeg truffet en det har sagt nesten pang med, vi snakket en del om forhold og hadde sex på date nr 2 - det er ikke noe jeg ser på som noen fasit, men det har absolutt ikke ødelagt noen ting mellom oss. Det føles som å komme hjem. Men jeg tror ikke det nødvendigvis er en bedre start på et forhold enn et hvor man bruker enda mer tid på å bli kjent (samtidig; vi har skrevet en god del med hverandre i forkant, snakker om alt mellom himmel og jord nå også, så vi vet jo litt om hverandre... )

Anonym poster: f30bd6b2e7c994f55dca7abf34881e6a

Skrevet

Vi kysset på første date og hadde sex åtte dager etterpå/tredje gang sammen utenfor jobb. Vi ble enige om at vi var sammen før vi hadde sex, men det var ikke noe spesielt over det. Jeg skulle på juleball også spurte jeg før jeg dro om vi var det. Og joda, var vi ikke det? var svaret jeg fikk da. Vi hadde egentlig sett på hverandre som sammen siden den første daten. Men vi hadde jobbet sammen i over et halvt år først og kjente hverandre ganske godt, så hvis daten gikk bra så var det egentlig ganske sikkert at vi kom til å bli sammen.

Men det varierer veldig. Har for eksempel en venn av meg som var på en haug av date med typen før de ble sammen. Holdt sikkert på i 4 mnd før hun endelig turte å si ja.

Anonym poster: 2ef6d2b0f6670a3a5cdcfe71459e054b

Gjest "gjest"
Skrevet

Er det virkelig vanlig å etablere forhold uten og hatt sex først?

• Liker 3
Skrevet

Tror dette er et spørsmål du vil få uendelig antall ulike svar på.

Med meg og min forrige eks skjedde ting ganske raskt. Vi datet 4-5 ganger, og snakket MYYE på telefon/sms innimellom, og fant ut at vi ville kaste oss ut i det. Han spurte, men jeg var ikke i tvil. Mange venninner mente at vi burde datet lenger, og han jobbet hardere, men det argumentet har jeg aldri skjønt. Vi passet sammen, og alle disse datingspillene gjør meg bare forvirra....

Med andre ekser har det tatt alt fra 1- 2 måneder. Det kommer litt an på hvor ofte man møtes, og hvilken situasjon man er i.

Skrevet

Ville aldri hatt sex uten å være i et fast forhold. Den "mellomfasen" som mange snakker om her på kg (først ha sex, så løpe inn på kg og spørre "liker han meg??") er ikke noe å trakte etter.

Anonym poster: 737e3ac186252d925d7374b38c256d27

• Liker 3
Skrevet

Det kommer vel ganske an på om man kjenner hverandre før man går på første date, hvis første møte ever er første daten vil jeg tro det tar litt lenger tid?

Fordi man da må bruke noen dater på å bli kjent før man evt kan utvikle noe mer?

Blir første daten en realitet fordi man har kjent hverandre før vil det kanskje gå fortere...?

Anonym poster: 7ec8ab3d6d40237e41631fbf946715fb

Skrevet

Det lurer egentlig jeg også på! :klo:

For meg er sex en såpass viktig del av samlivet at jeg vil gjerne vite om kjemien virkelig er der før jeg går inn i et forhold. Brent meg på den før, og det gjør jeg ikke igjen! MEN, det skal noen dater til før jeg går til sengs med dem, det må sies!

For å svare på spørsmålet da; for meg er det viktig at vi kjenner hverandre godt før vi går inn i et forhold. Nøyaktig antall dater er vanskelig å gi, men det går nok noen måneder før jeg anser oss som skikkelige kjærester! :)

• Liker 1
Skrevet

Dette er veldig individuelt. Traff en mann i en periode over flere måneder, overnattet hos hverandre og dro på helgeturer bare vi to. Men kjærester synes jeg vi ikke var, jeg var betatt men dessverre ikke forelska. Forholdet tok selvfølgelig slutt siden vi ikke kom noe videre med følelsene.

Gjest "gjest"
Skrevet

Ville aldri hatt sex uten å være i et fast forhold. Den "mellomfasen" som mange snakker om her på kg (først ha sex, så løpe inn på kg og spørre "liker han meg??") er ikke noe å trakte etter.

Anonym poster: 737e3ac186252d925d7374b38c256d27

Det lurer egentlig jeg også på! :klo:

For meg er sex en såpass viktig del av samlivet at jeg vil gjerne vite om kjemien virkelig er der før jeg går inn i et forhold. Brent meg på den før, og det gjør jeg ikke igjen! MEN, det skal noen dater til før jeg går til sengs med dem, det må sies!

For å svare på spørsmålet da; for meg er det viktig at vi kjenner hverandre godt før vi går inn i et forhold. Nøyaktig antall dater er vanskelig å gi, men det går nok noen måneder før jeg anser oss som skikkelige kjærester! :)

Vel, jeg har mer den der greia med at jeg må prøve ut folk seksuelt for å se om det her kan klaffe, hvis det ikke gjør det, så er jeg ikke interessert i å bli mer kjent.

Skrevet

Jeg aner ikke hvor mange dater vi hadde før vi offisielt ble sammen. Vi møttes på fest og sov over allerede da, hadde ikke samleie men nesten alt utenom, og deretter møttes vi hyppigere og hyppigere og etter hvert omtrent bodde jeg hos han. Så ble det litt avstand i bildet og da møttes vi omtrent annenhver helg, men med sms, telefon og skype så godt som hver dag, før vi etter 4 mnd fra vi møttes første gang offisielt kalte oss kjærester. Begge følte egentlig at vi allerede var kjærester før vi offisielt begynte å kalle oss det, men vi hadde utsatt "praten" ganske lenge, spesielt siden han var redd for å kaste seg i noe og bli såret - litt brent fra tidligere forhold.

Anonym poster: c17d73ef59182cfc788c7987ad027318

Skrevet

19 dater, fordelt med 1 date i måneden og den skulle være på et offentlig sted og det skal ikke pånoensåhelstmåte være tafsing eller siklende øyne inne i bildet på den tiden!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...