Gå til innhold

Fotografering


elle

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad i å ta bilder..

Finnes nesten ikke bedre avkoblig (bortsett fra kafe da)

Men er der flere små hobby fotografer her inne?

Hva liker du å ta bilder av?

Mangler litt inspirasjon.. Gjesp.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker å fotografere! Men noe som er enda gøyere, er å fremkalle (svart-hvitt bilder altså)!! Gikk på kurs i fjor og svigerinna mi har skaffa seg fullt utstyr. *YEAY* Gøy å ta svart-hvitt bilder av mennesker eller av spesielle steder (nærbilde av noe tøft.. en kroppsdel eller noe) Hva med å ta bilde av hendene til deg og typen, magen hans, bilder i bevegelse? Bare fantasien setter grenser... hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også hobbyfotograf... har blitt lite fotografering i det siste, men. Enig i at mørkeromsarbeidet er det morsomtste... tar derfor omtrent bare svarthvittbilder.

Jeg liker å ta portretter, særlig av barn. Husk at portretter ikke behøver å vise ansiktet til personen... det skal vise personligheten til den du tar bilde av. Hender og føtter kan være vel så utrykksfullt som et ansikt!!!

Liker også å ta bilder av ting. Tok et bilde av en takrenne en gang... ble kjempefint (synes jeg, da).

Det er gøy å eksperimentere med dobbelteksponering og andre effekter. Bruk forskjellig type film og se hva du liker best. Det er også morsomt å farge bilder for hånd etterpå...!

Lykke til, da!!!!!

Neste gang vi møtes må du ta med bilder så jeg får se!!! hvis du vil, altså! Synes sånt er så spennende...!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Jeg har fotoutdannelse ifra GB og Danmark.Desverre får jeg ikke tid til å kose meg så mye med d,pga.nye studier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg har tilgang. Dog en litt dårlig en... rigger til på badet. Gammelt og utslitt utstyr. Det er ikke mitt engang. Men det funker i og for seg fint... til mitt formål, mener jeg.

Synd at du ikke har det, elle. For det er virkelig morro! Det er kjempegøy å eksperimentere på mørkerommet. Ta noen kurs, da vel. Så lærer du masse i tillegg til at du får prøvd og se om du liker det. Det var det jeg gjorde... det er kjempemorro!!! (men ganske dyrt, desverre.)

gleder meg til å se bildene!!!!!! Jippi!!!!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei lillemika

jeg har hatt foto i valgfag på skolen, og savner det kjempe masse.

Har planer om å kjøpe eget utstyr. men det er så dyrt!!!

nå kom mamma på besøk..

vi snakkes!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja! Fotografering er utrolig godt for sjel og sinn. I hvert fall for meg!! Meg og Canon er kjempevenner.

Liker best natur, gjerne nærbilder og utsnitt av større motiver. Lys er utfordrende. Dessuten synes jeg det er gøy å gjøre det abstrakte, få frem et motiv som ikke forestiller noe spesielt men som likevel er "godt" å se på.

Dessverre får jeg ikke tid til foto ofte nok, men prøver å få til i hvert fall én reise i året til steder som setter fart i kreativiteten min.

Min neste utfordring blir sort/hvitt. Innbiller meg at der må man tenke litt annerledes med hensyn til lys og kontraster.

Noen som har noen synspunkter på forskjellen mellom sort/hvitt og farge-fotografering?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan man ta kurs som er bra i Oslo?

Jeg er veldig interessert i foto og har lyst til å lære mer, bla. fremkalling.

Hadde foto som valgfag på ungdomskolen, men det er jo år og dager siden, så jeg husker ikke noe fra det nå. icon_eek.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folkeuniversitetet har foto kurs som jeg har hørt er kjempe bra!!

de har for helt ferske, og så kan man bygge på med div andre foto foto kurs!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldi glad i å ta bilder, liker og ta portrett av alle slags mennesker og naturbilder. Tar mest i svart/hvitt, og hvis jeg ikke fremkaller de slev, og leverer svart/hvit film inn til fremkalling, så tar jeg og sier jeg skal ha fargefremkalling, da kommer det kankje sei en grømmfarge på bildene, og det blir kanonfint! Anbefales og prøve!

KLemz vinke.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...