Gjest Ratata Skrevet 6. oktober 2012 #1 Skrevet 6. oktober 2012 Minst 1 gang hver 14.dag drømmer jeg at jeg mister tennene mine. Drømmen foregår slik at jeg kjenner at tennene løsner og at de faller ut. Noen henger fast i tynne kjøttslyngser og de river jeg som oftest ut. Jeg kjenner ingen smerte bare flauhet og skam over å være tannløs. En enorm følelse av å være lei meg, nederlag og skam. Så, over til det virkelige liv. Jeg er ikke helt tilfreds med meg selv og tilværelsen min. Jeg utdanner meg til noe jeg ikke helt er komfortabel med. Jeg har enormt lav selvtillit. Sliter med å få venner til tross for at jeg ikke er noen veggpryd i sosiale sammenhenger. Noen ganger blir jeg litt paranoid og tror folk vil mitt verste. Jeg har vanskelig for å stole på mennesker innimellom. Det skal lite til før jeg blir såret men jeg viser det aldri. Samtidig som jeg vil være sosial vil jeg være alene for det er så trygt. Da utsetter jeg meg ikke for en sårbar situasjon. Jeg ønsker sterkt å være ferdig med utdannelsen og lengter sårt etter å få barn. men min samboer vil vente. Jeg føler mine drømmer og ønsker hele tiden må tilsidesettes. Ikke sikkert det er slik i virkeligheten men det er slik jeg føler det. Jeg gråter mye for tiden. Så, kan noen dra noen rød tråd igjennom drømmen min og mitt virkelige liv? Da jeg våknet i natt etter nok en tanndrøm fikk jeg en enorm sterk følelse av at det har noen sammenheng med livet mitt. Har selvfølgelig googlet litt men vil gjerne få tilbakemeldinger fra noen her inne
Ragnhild H Skrevet 6. oktober 2012 #2 Skrevet 6. oktober 2012 Hm, jeg leste at om du drømmer at du mister tenner så betyr det at du føler deg svak, og at du føler du mister styrke, og ikke klarer å stille opp for deg selv (verbalt og psykisk). Både tenner og hår går på styrke har jeg hørt...
2shy Skrevet 8. oktober 2012 #3 Skrevet 8. oktober 2012 Å drømme at man mister tenner er en veldig vanlig drøm, og gjenspeiler dårlig selvtillit/lite selvrespekt. Jeg hadde veldig ofte drømmer om det samme i perioder jeg slet mye med meg selv. Har absolutt sammenheng med ditt våkne liv. Greit å være klar over det og ta tak i det du trenger å ta tak i i ditt våkne liv
Delusion Skrevet 8. oktober 2012 #4 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg sliter også med tanndrømmer! Er så irriterende... Men jeg drømmer at de gjør veldig vondt, alle sammen, og at jeg av og til kan kjenne at de er litt løse. De faller aldri ut, men er veldig vonde og løse - som om de skal til å falle ut. Denne drømmen går igjen MYE, og har gjort det i flere år.
2shy Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg sliter også med tanndrømmer! Er så irriterende... Men jeg drømmer at de gjør veldig vondt, alle sammen, og at jeg av og til kan kjenne at de er litt løse. De faller aldri ut, men er veldig vonde og løse - som om de skal til å falle ut. Denne drømmen går igjen MYE, og har gjort det i flere år. Vonde tenner kan symbolisere krangler, løse tenner kan symbolisere venner du ikke kan stole på.
Lutetium 71 Skrevet 9. oktober 2012 #6 Skrevet 9. oktober 2012 Vonde tenner kan symbolisere krangler, løse tenner kan symbolisere venner du ikke kan stole på. Eller periodontitt. 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #7 Skrevet 9. oktober 2012 http://dreammoods.com/cgibin/teethdreams.pl?method=exact&header=dreamid&search=teethintro Anonym poster: b0e1021f1e2273e416e5d0ba46ac27d2
JohnS Skrevet 13. oktober 2012 #8 Skrevet 13. oktober 2012 Eller periodontitt. Er vel bare tannlegestudenter som har slike drømmer. 2
Gjest Ratata Skrevet 14. oktober 2012 #9 Skrevet 14. oktober 2012 Drømte det igjen i natt. At tungespissen kommer borti framtennene mine og så er de så løse og råtne at de bare faller ut. Kjenner panikken og skammen sprer seg. Knaser i munnen av små biter av tennene. Slutt å plag meg, teite drøm.
Gjest Sitronmelisse Skrevet 14. oktober 2012 #10 Skrevet 14. oktober 2012 Drømte det igjen i natt. At tungespissen kommer borti framtennene mine og så er de så løse og råtne at de bare faller ut. Kjenner panikken og skammen sprer seg. Knaser i munnen av små biter av tennene. Slutt å plag meg, teite drøm. Jeg har lært en gang at drømmer om å miste tenner betyr frykt for å miste anerkjennelse. Og hvis du studerer noe du ikke er komfortabel med og føler det er vanskelig å få venner, så er det kanskje det drømmen uttrykker også. Jeg foreslår at du begynner på en aktivitet/hobby/kurs som du synes er gøy og som kan gi deg en føling av mestring. Hvis man føler man mestrer noe, så kan det innvirke på andre ting også. Fokuser på ting du gjør bra!
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #11 Skrevet 25. februar 2013 Eller periodontitt. Ja, faktisk! Har vært plaget i flere år av slike drømmer. Skrekken var å miste tenner og hva skjer når jeg endelig tørr å bestille time til tannlegen? Jo, jeg har periodontitt! Drømmene jeg har hatt i årevis viste seg å stemme og nå kan jeg miste flere tenner! Anonym poster: 4d503008b0226aa9764c8d2966c8718d
Lutetium 71 Skrevet 25. februar 2013 #12 Skrevet 25. februar 2013 Ja, faktisk! Har vært plaget i flere år av slike drømmer. Skrekken var å miste tenner og hva skjer når jeg endelig tørr å bestille time til tannlegen? Jo, jeg har periodontitt! Drømmene jeg har hatt i årevis viste seg å stemme og nå kan jeg miste flere tenner! Anonym poster: 4d503008b0226aa9764c8d2966c8718d Fy fankern, jeg kan lage meg en attåtnæring på drømmetydning! Nå er det kanskje ikke så rart at man drømmer om tannproblemer, om man sjelden går til tannlegen? Legge sammen to og to, osv.. 1
2shy Skrevet 25. februar 2013 #13 Skrevet 25. februar 2013 Fy fankern, jeg kan lage meg en attåtnæring på drømmetydning! Nå er det kanskje ikke så rart at man drømmer om tannproblemer, om man sjelden går til tannlegen? Legge sammen to og to, osv.. Drømmer om tenner/løse tenner er en av de mest vanlige drømmene folk har fra tid til annen, og det trenger ikke ha noe som helst å gjøre med at det er underliggende tannproblemer som er årsak. Jeg har vært veldig plaget med slike drømmer og kjenner mange som sier det samme, men ingen av oss har problemer med tennene. Det kan selvsagt være tilfelle for noen og greit å sjekke hvis man ikke er hos tannlegen regelmessig, men slike drømmer har ofte en symbolsk betydning. Akkurat som at jeg har gjentakende drømmer om fødsel, så trenger det ikke bety at jeg har lengsel etter barn, men fødsel kan ha en mer symbolsk betydning som ny start, endring, osv.
Lutetium 71 Skrevet 25. februar 2013 #14 Skrevet 25. februar 2013 Drømmer om tenner/løse tenner er en av de mest vanlige drømmene folk har fra tid til annen, og det trenger ikke ha noe som helst å gjøre med at det er underliggende tannproblemer som er årsak. Jeg har vært veldig plaget med slike drømmer og kjenner mange som sier det samme, men ingen av oss har problemer med tennene. Det kan selvsagt være tilfelle for noen og greit å sjekke hvis man ikke er hos tannlegen regelmessig, men slike drømmer har ofte en symbolsk betydning. Akkurat som at jeg har gjentakende drømmer om fødsel, så trenger det ikke bety at jeg har lengsel etter barn, men fødsel kan ha en mer symbolsk betydning som ny start, endring, osv. Jeg tror jeg kan love deg at det blir endringer om jeg begynner å drømme om fødsler!
2shy Skrevet 26. februar 2013 #15 Skrevet 26. februar 2013 Jeg tror jeg kan love deg at det blir endringer om jeg begynner å drømme om fødsler! Hahahaha, får ihvertfall håpe at du ikke er den fødende i drømmen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå