Gå til innhold

Gave til friluftslivgutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart har broren min bursdag, og julaften nærmer seg jo også, så jeg må pønske ut gaver til broren min. Han er 24 år, og er veldig friluftslivperson. Tenkte at dere kanskje har forslag til ting man trenger? Nyttige, kjekke, kule ting å ha med på tur?

Han er utroooolig glad i å fiske; fluefisking. Han har fiskestenger, fiskeveske. Jeg tenkte kanskje å gi han noen kroker, for det hender jo at han mister disse. Hva mer burde en som fisker ha?

Han elsker turer i skog/vidde/fjell (gjerne kombinert med fiskingen) og gjerne med overnatting. Stormkjøkken har han, sovepose, klær, sko, kniv. Har dere noen forslag til turting?

Blir veldig glad for alle forslag :)

Anonym poster: f8f55d2cdf5e41b5b9b5f3b3b1d217e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva budsjettet ditt er, men du kunne jo f.eks kjøpt en GoPro. Det er et kamera for folk som er glad i friluftsliv. Sjekk ebay!

Skrevet

Hva med utstyr for fluebinding? Da kan han lage sine egne fluer. En fin hobby mens man venter på fiskesesongen. :)

Skrevet

Takk for svar :)

Er fluebinding noe gutter kan tenke seg? Hm, litt usikker på om han synes det er kult :P

Kom gjerne med flere forslag :)

Anonym poster: 3aba370d4945da9b1fde3da3bb28c628

Skrevet

En sånn en kanskje?

De er tøffe synes jeg

1255435356_220.jpg

Skrevet (endret)

Overnatter han noe på turisthytter? Hvis han gjør det, hva med lakenpose? Eller sengetøy i silke, som veier omtrent null og niks? Veldig greit for oss som får litt klaustrofobi av lakenposer og soveposer!

Andre tips, mulig alt er ting han allerede har:

-hodelykt

-godt ullundertøy/superundertøy

-gamasjer

-ultralett bestikk (jeg har dette fra Sea To Summit, veier ca 40 gram for kniv, gaffel, og skje)

-softfiber eller microfiberhåndkle

-hvis du skal bruke en del penger, støt- og vannsikkert kamera er veldig praktisk på fjellturer!

-Buff i merinoull

-medlemsskap i Turistforeningen, lønner seg veldig fort om han overnatter på turistforeningshytter :)

-gode ullsokker i tykk ull, hvis du bor i nærheten av en Sparkjøp vil jeg anbefale Safa Vandring

Fluebinding er forresten kjempegøy, men det er litt pitlearbeid. Jeg har aldri fluefisket selv, så mine fluer henger bare til pynt på tavla, men jeg kan tenke meg det er utrolig tilfredsstillende å fiske med fluer en har bundet selv! Jeg skal lære meg det en gang, burde finne meg en mann som kan fluefiske :fnise:

Endret av Thorn
Skrevet

Godt undertøy får man aldri nok av, ei heller ullsokker beregnet til turgåing.

Gavekort på skitt fiske

G-loomis hettegenser

Bøker eller dvd med Lars Monsen

Dvd tørrfluelandet

Verdens beste termos, Thermos Work thermos-work_nett_653231i.jpg

Gjest Tigress
Skrevet

Titanbestikk

Prest (slik til å klubbe fisken i hovudet med for å kverke han snøgt)

Ullbuff

Toalettpapirhaldar (ga ein slik i gåve ein gong, mest for tull, blei superpopulært!)

Grevling

Silkelakenpose

Vasstette pakkposer

Vasspose (slik som ein berre krøllar saman, trur Helsport har ein slik)

Primaloftjakke

Håv

Slik campingstol som berre er eit par reimar som ein stappar liggeunderlaget ned i og vips! har ein ryggstøtte

Termokopp

Mattermos

Trur flugebindingsutstyr er i overkant nerdete om han ikkje alt driver med det, men det er kan hende berre meg.

Skrevet

Tantebarnet mitt på samme alder viste meg bilde av den termosen som blir foreslått lenger opp her, den ønsker han seg, og han er 23.

Ellers står en klassisk genser, for eksempel en Marius genser høyt oppe på ønskelisten hans, godt å ha på hytteturer og skogs turer..

Skrevet (endret)

Toalettpapirhaldar (ga ein slik i gåve ein gong, mest for tull, blei superpopulært!)

Har du link? :fnise:

Endret av kaprifolen
Skrevet

Er selv friluftsmenneske og jeg syntes denne boken er kjempe flott :)http://www.norli.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=6440613

Ellers så er det gøy å få en fin kniv, tur-kopp, bøker om turer folk har vert på (lars monsen, cecilie skog, radi skaug, børge ousland, erling kagge). Ellers så kan jeg love at pulsvanter er veldig fint å få, en god ullgenser/fleecegenser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...