Gå til innhold

Fremmed katt i min katts territorium

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min er ute nå, og jeg mistenker at han holder seg borte siden det er en annen svær katt som lusker rundt huset her. Han har blitt bitt av en katt (muligens denne, har aldri sett noen annen katt) her ute tidligere i år, og måtte behandles hos veterinæren. Min katt er en pingle og ypper ikke til bråk.

Hva er beste måten for å løse dette på, hvis det er slik at den fremmede katten jager bort min katt?

Håper bare at jeg klarer å beherske meg hvis jeg finner ut at den andre katten plager katten min. Jeg stormer uansett ut hvis jeg hører den minste antydning til slagsmål i natt.

Anonym poster: 98b45a3e32c728cafbd329f82f7977ef

Skrevet

Har ikke svar på spørsmålet ditt, men lignende problem. En sinnsyk katt som virker helt besatt etter å "ta" min pus. Den ligger utenfor her flere timer hver dag, uler og skaper seg, og har et par ganger kommet seg inn viss jeg har gått rett ut med bosset eller lignende. To ganger har den hoppet på meg og angrepet meg til blods med tenner og klør da jeg har gått mellom den og min for å beskytte lilletrollet mitt. I dag prøvde den seg igjen to ganger. Første gangen slo jeg etter den med en støvel, men den kom veldig snart tilbake. Da fikk den et glass med vann på seg, og løp så avsted. Nå er jeg redd for å la katten min gå ut overhodet..

Anonym poster: bdf74ef6b3be5968f94deba86568b4be

Skrevet

De må rett og slett jages, dersom kattene deres ikke vil/klarer å ta igjen selv. Spruteflaske med vann er en fin ting. Katter som oppfører seg så voldelig er ofte ikke kastrerte, så hvis dere vet (eller kan finne ut) hvem eieren er, så anbefaler jeg at dere tar en tur til vedkommende hvor dere viser frem veterinærutgiftene dere har hatt pga. denne katten, og sier tydelig at dere krever at h*n kastrerer katten sin umiddelbart.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har det samme problemer til tider. Pus tør ikke å komme inn hvis to av nabokattene oppholder seg ved døra. Her hjelper det å gå ut og møte pus hvis jeg vet at de to bråkmakerne er i nærheten.

Den ene katten er ikke nødvendigvis slem - men han blokkerer pus fra å komme slik at den skal få kos og klapp. Den andre katten hveser på pus - og da blir pus liggende et stykke bort. Den siste bor i oppgang med oss, og iblant tør ikke pus å gå ut hvis den sitter utenfor døra vår, men...

Han får masse selvtillit når jeg går bort til han, koser han på ryggen - og da tripper han etter meg. Jeg har aldri skremt de andre kattene, kun korrigert de for de gir seg hvis jeg knipser og sier nei til dem. Det rare er at jeg ser ofte at de kommer overens hele gjengen når de er ute alene, og til og med pus har klabba til dem ved uenigheter, mens med en gang det er et menneske i nærheten, da skal de bråke om hvem som skal få gå bort og få kos - og min pus blir veldig usikker når andre katter prøver å stjele hans matmor :fnise:

Endret av ninuska_
Skrevet

Dakar pusen! Kamp om matmor er ikke noe gøy - "tenk om noen andre også skulle få kos av MITT menneske!!" :fnise:

Jeg har en greie med irettesettelse selv, som f.eks. da vi skulle lære gamlepusen at den nye sofaen ikke var ment til hans bruk. "Neeeei, den er ikke din; legg deg et annet sted" "Øyh! Nå snakka jeg til deg for 3 minutter siden, det er ikke en pusesofa; du har allerede 2 andre!".. Folk tror jo jeg er gal :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...