Gjest Fotballfruenr Skrevet 5. oktober 2012 #1 Skrevet 5. oktober 2012 En vennine viste meg en video for noen dager siden som var en dokumentar om en jente som sa hun hadde opplevd både himmelen og helvete. Hun fortalte hvordan begge stedene var, og fortalte at Gud hadde vist henne stedene. Hun fortalte blant annet at MJ var i helvete. Det jeg lurer på er: hva folk tenker om dette? Tror dere på det? Tror dere ikke på det? Vær så snill og del deres tanker. Her er det ikke teit å tro noen ting
Silfen Skrevet 5. oktober 2012 #2 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg tror at dersom det finnes et helvete, så er det fullt av fotballfruer. 3
Gjest Gunfreak Skrevet 5. oktober 2012 #3 Skrevet 5. oktober 2012 Helvete som vi kjenner det, er oppfunnet av kirken for å skreme livet av folk, helvete som beskrevet av bibelen snakker bare om en ørken, hvor man ikke kan slukke tørsten. Helvete som vi kjenner det er tatt fra div andre mytologier, blant annet greske konseptet om hades og slike ting. Alt dette med ildsjøer og tortur er noe kirken fant på. 8
Lutetium 71 Skrevet 5. oktober 2012 #5 Skrevet 5. oktober 2012 (endret) En vennine viste meg en video for noen dager siden som var en dokumentar om en jente som sa hun hadde opplevd både himmelen og helvete. Hun fortalte hvordan begge stedene var, og fortalte at Gud hadde vist henne stedene. Hun fortalte blant annet at MJ var i helvete. Det jeg lurer på er: hva folk tenker om dette? Tror dere på det? Tror dere ikke på det? Vær så snill og del deres tanker. Her er det ikke teit å tro noen ting Hadde ikke den dama knyttet de "opplevelsene" til godkjente religiøse dogmer, hadde man sagt hun led av ganske alminnelige vrangforestillinger. Elvis lever! >> You're crazy. Jesus lever! >> Praise the Lord. Edit:Skrivefeil. Endret 7. oktober 2012 av Lutetium 71 7
MarianneE Skrevet 6. oktober 2012 #6 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg tror at dersom det finnes et helvete, så er det fullt av fotballfruer.
makkapakka Skrevet 6. oktober 2012 #7 Skrevet 6. oktober 2012 jepp, jeg har opplevd et sant helvete i flere sammenhenger også noe himmelske opplevelser, så begge finnes! 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #8 Skrevet 6. oktober 2012 Selvsagt er det bare oppspinn. Det er absurd å tro at universets skaper er så ondt at det skaper et sted hvor sjeler tortureres i all evighet. Hva er kriteriene for å havne et slikt sted? Alle feil vi begår her på jorden er gjort med en begrenset fornuft, med begrenset kunnskap, med begrensede konsekvenser... slike handlinger kan ikke straffes med en ubegrenset straff. Jeg ser heller ingen grunn til å tro at det eksisterer et evig paradis vi havner i etter døden, men det er ikke like absurd som ideen om Helvete. Finnes det et slikt paradis, så kommer alle til å havne der - så det er ikke noe å bekymre seg for Anonym poster: 070cd20c4ec268fdf0c98a18ed61cb72 4
Vulpes Skrevet 6. oktober 2012 #9 Skrevet 6. oktober 2012 Nei, jeg tror ikke på en himmel og et helvete. Jeg tror heller ikke på guder, profeter, ånder, gjenferd, fjernhealing, dyretolkning m.m. Alt er bare tull og tøys. Og jenta som ble nevnt i hovedinnlegget trenger psykisk hjelp, etter min mening. 8
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #10 Skrevet 6. oktober 2012 Og jenta som ble nevnt i hovedinnlegget trenger psykisk hjelp, etter min mening. Eller eventuelt foreldrene eller andre som har dyttet ideene på henne. Anonym poster: 070cd20c4ec268fdf0c98a18ed61cb72
crystalcharm Skrevet 6. oktober 2012 #11 Skrevet 6. oktober 2012 (endret) Ja, eller ikke i en Bibelsk/religiøs sammenheng. Er overbevist at det finnes liv etter døden ettersom nære personer i familien har dødd og besøkt meg i ettertid Himmel er for meg at man går videre til "lyset" etter livet her på jorden. Helvete blir som at jeg etter døden ikke klarer å la gå fra livet her i en fysisk kropp og møte lyset, så jeg blir igjen som "gjenferd" her :/ Endret 6. oktober 2012 av crystalcharm 1
HedvigR Skrevet 6. oktober 2012 #12 Skrevet 6. oktober 2012 Nei, ikke i noen sammenheng. Jeg tror ikke det finnes noen form for etterliv, når vi dør blir alt bare borte. Det er en befriende tanke synes jeg, selv om livet jeg har er kjempefint, så holder det med et! Jeg finner heller ingen grunn til hvorfor jeg skal tro på et etterliv, og folk som har opplevd dette tar jeg med en stor klype salt, da det ikke er ukjent at man ser mye rart og hallusinerer en god del i dødsøyeblikket. 2
Gjest Purelove Skrevet 6. oktober 2012 #13 Skrevet 6. oktober 2012 Hvorfor vil gud straffe menneskene med å brenne dem for evig og alltid, bare fordi de har begått noen feil i livet? Det virker bare ganske ulogisk for meg. Uansett hva man gjør så fortjener man ikke å bli torturert i all evighet. Helvete og himmel er noe tull, og det blir brukt for å skremme folk. Så kjære KG'er, slapp av og nyt livet! Og forresten, folk kan si så mye rart, at de har sett gud, jesus, himmel og helvete, spøkelser, aliens, ånder, osv... Bare tull. 2
Gjest Blue Jeans Skrevet 6. oktober 2012 #14 Skrevet 6. oktober 2012 På youtube er det flere videoer om folk som har vært i helvete blandt annet. De har altså omkommet, men våknet opp igjen. Jeg tror ikke på det, men jeg vet ikke. Derfor kan jeg innrømme at jeg er litt små nervøs. Jeg er en snill person, men jeg er ikke kristen.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #15 Skrevet 6. oktober 2012 Synes det er en trist tanke at alt bare forsvinner når man dør, så velger å tro at det er NOE etter døden, om det er et nytt liv, himmelen eller noe annet BRA Tror med andre ord ikke på helvete. Har ofte tenkt på hva som skjer etter døden, men om det finnes et helvete har jeg aldri tenkt over før nå Anonym poster: e962bb15434c0c8d28ac4953320fff23
Gjest Fotballfruenr Skrevet 6. oktober 2012 #16 Skrevet 6. oktober 2012 Interresant å lese hva dere har skrevet! Ser det er mye blanda meninger
Noir Skrevet 7. oktober 2012 #17 Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Nei, jeg tror ikke på himmel eller helvete, akkurat som jeg ikke tror på kristendommen eller andre guder. Det er forsåvidt ikke noe mer eller mindre sannsynlig enn noen ting annet. Er tilfreds med at jeg ikke vet, ingen andre vet, og jeg finner det ikke ut før jeg kommer dit. Hadde jeg på magisk vis blitt tilbudt å få avslørt hemmeligheten om hva som venter ville jeg takket pent nei. Vissheten om at man skal dø og uvissheten om hva som vil skje er en viktig del av livet. Endret 7. oktober 2012 av Noir 2
Gjest Maroux Skrevet 7. oktober 2012 #18 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg tror ikke på et helvete der det står en djevel med høygaffel og folk har det ekstremt varmt, nei. Min definisjon er en litt annen en. Men himmel og helvete, ja. Man kan bare se rundt seg i verden så ser man det med egne øyne.
Stueloff Skrevet 7. oktober 2012 #19 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg tror ikke på helvete, nei, men jeg tror det er et liv etter døden, om det er "Himmelen" vet jeg ikke, og det er noe jeg sjeldent ofrer en tanke. Foretrekker å fokusere på livet her og nå og det som skjer etterpå det skjer.
Gjest Maroux Skrevet 9. oktober 2012 #20 Skrevet 9. oktober 2012 En vennine viste meg en video for noen dager siden som var en dokumentar om en jente som sa hun hadde opplevd både himmelen og helvete. Hun fortalte hvordan begge stedene var, og fortalte at Gud hadde vist henne stedene. Hun fortalte blant annet at MJ var i helvete. Det er nok ikke usannsynlig at MJ, hvis vi snakker Michael Jackson, opplevde å være i et helvete da han levde. Samt at denne jenta som har "opplevd å bli vist himmel og helvete av Gud", har blandet sine egne tolkninger av forskjellig inn i sitt "syn" som hun hadde. Slike syner som mennesker forteller andre om er nok somregel psykoser, skulle jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå