AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #1 Skrevet 5. oktober 2012 Jente 20 her. På videregående falt jeg ut pga depresjon og angst. Hadde mye fravær det første året, så det året fikk jeg ikke godkjent. Deltok ikke på eksamen heller. Etter det året var jeg litt her og der. Dro jevnlig til OT og fikk meg en praksisplass for tre måneder. Deretter begynte jeg som lærling i salgsfaget, det varte i 10 måneder før jeg bestemte meg for å slutte. Gikk etter det et år på folkehøgskole. Så nå sitter jeg her uten studiekompetanse, uten jobb og jeg bor med mamma. Jeg søker jobb så ofte jeg kan, vil gjerne flytte ut veldig snart, vil ikke bo hjemme så mye lenger. Har også lyst til å få meg en utdanning, og jeg har sett på 23/5-regelen, jeg vet om den, men den erfaringen må vel være relevant med utdanningen jeg skal ta? Det kan jo hende jeg ombestemmer meg. Akkurat nå vil jeg bli eiendomsmegler, men man vet jo aldri. Skulle ønske jeg fikk ordentlig hjelp den gangen jeg sleit, men nå er jeg villig til å jobbe hardt for å bli noe. Jeg heller mest mot å begynne på vgs helt på nytt til neste år, men jeg er redd for å ikke passe inn med de yngre. Hva er det lureste jeg kan gjøre? Anonym poster: 4116abc80cb85b82f9df1a689bb21622
Gjest X-1 Skrevet 5. oktober 2012 #2 Skrevet 5. oktober 2012 (endret) Fullfør skulegangen din, det er lurest og det er viktig. Om du endrer meining om hva du vil bli seinere, så er det færre fag å ta opp igjen også. Eg har gått på skule med mange eldre (og då meiner eg mye eldre enn deg) og de passa godt inn, så det skal du ikkje tenke for mye på. Endret 5. oktober 2012 av X-1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #3 Skrevet 9. oktober 2012 Fullfør skulegangen din, det er lurest og det er viktig. Om du endrer meining om hva du vil bli seinere, så er det færre fag å ta opp igjen også. Eg har gått på skule med mange eldre (og då meiner eg mye eldre enn deg) og de passa godt inn, så det skal du ikkje tenke for mye på. Hvordan gjorde de det med russetida? Jeg tenker at jeg kommer til å føle meg for gammel til det, men på en annen side så er det noe mange ser frem til og det er litt synd å ha gått glipp av den... Anonym poster: 4116abc80cb85b82f9df1a689bb21622
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #4 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg tok ferdig generell studiekompetanse på Sonans. Anbefales dersom du har råd til det Folk i alle aldre går der, og du slipper russementaliteten! Veldig verdt pengene Evt ta fag som privatist dersom du føler deg faglig sterk nok for det ! Du må jo ha eksamen i hvert fag, men kan styre tiden din som du vil Anonym poster: 7f85e93f33083f0a22cf2f9a6d96119e
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #5 Skrevet 9. oktober 2012 Hvis du har mulighet til å ta vgs på nytt, gjør det. Jeg var selv 3 år eldre enn de andre det siste året, men det gikk helt fint:) Anonym poster: b7424a67cdd0d5868898360c3ef75001
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #6 Skrevet 9. oktober 2012 Ved 23/5 regelen trenger ikke jobberfaringen eller skolegangen å ha noe som helst relevant med fremtidig utdanning. Men husk at du må ha 6 fag; matte, engelsk, norsk, naturfag, samfunnsfag og historie. Noe er 1 års fag og andre er 3 års fag. Dette kan du ta som privatist, på vanlig vgs eller på sonans o.l Anonym poster: 31c7cc893b896932ae685b55f2a27e43
Gjest X-1 Skrevet 9. oktober 2012 #7 Skrevet 9. oktober 2012 Hvordan gjorde de det med russetida? Jeg tenker at jeg kommer til å føle meg for gammel til det, men på en annen side så er det noe mange ser frem til og det er litt synd å ha gått glipp av den... Anonym poster: 4116abc80cb85b82f9df1a689bb21622 De valgte å hoppe over russedress, russekort og fyll
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå