AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #1 Skrevet 5. oktober 2012 Hei Jeg og barnefar har nå en fordeling som tilsier at jeg har barnet 60%, og han 40%. Jeg er under utdanning, men er snart ferdig. Nå vil han ta utdanning, og vil i den anledning at vi skal skifte på prosentfordelingen slik at jeg står oppført med 40, og han med 60. Dette er på grunn av økonomisk støtte fra NAV. Samtidig sier han at i praksis så trenger vi ikke ha det slik, altså at jeg likevel får ha barnet 60%, bare ikke på papiret. Dette synes jeg er helt bak mål, i og med at det vil jo da si at det er JEG som faktisk blir å trenge den økonomiske støtten, ikke han. I tillegg så har han fått seg dame, som mest sannsynlig blir samboeren hans. De vil jo da ha to inntekter + evt støtte fra NAV, bostøtte osv. Mens jeg som faktisk er alene med barnet 60% vil ikke få en dritt! Han skal for øvrig ta ekstrautdanning, ikke nødvendig utdanning, fordi det har han allerede. Han har en god jobb med ca 30.000 utbetalt i mnd. Vær så snill og si at han er svært urimelig som kommer med et slikt forslag????! Det er jo helt bak mål! Og vil han i det hele tatt få noe støtte fra NAV dersom han har samboer?? Kjenner jeg er litt sinna ja. Anonym poster: af5be6eee074a4772db7219f5bf882cc
Guybrush Skrevet 5. oktober 2012 #2 Skrevet 5. oktober 2012 Det han sier er jo trygdesvindel. Du blir isåfall medskyldig. Man kan ha samboer i 12 måneder uten å miste diverse støtteordninger 1
zanna Skrevet 5. oktober 2012 #3 Skrevet 5. oktober 2012 (endret) Han må jo tro du er passe dum. Jeg hadde blitt fly forbanna hvertfall. Endret 5. oktober 2012 av zanna
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #4 Skrevet 5. oktober 2012 Den der hadde jeg ikke gått med på kun fordi han har økonomiske tanker i forhold til studier. Har han 60% så får han skatteklasse 2, en ekstra barnetrygd og barnebidrag for deg. Det siste vil bety en hel del pga han har lav inntekt og du jobber. At han har samboer betyr lite og da ev. kun i forhold til barnebidrag. Dersom han virkelig er interessert i å ha barnet mer (og at ikke hans nye samboer skal trå til) så hadde jeg tilbydt 50/50 dersom dette er praktisk mulig i forhold til samarbeid og bosted. Anonym poster: 4a01af2e263e931ad87f15d736c46b44 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #5 Skrevet 5. oktober 2012 Den der hadde jeg ikke gått med på kun fordi han har økonomiske tanker i forhold til studier. Har han 60% så får han skatteklasse 2, en ekstra barnetrygd og barnebidrag for deg. Det siste vil bety en hel del pga han har lav inntekt og du jobber. At han har samboer betyr lite og da ev. kun i forhold til barnebidrag. Dersom han virkelig er interessert i å ha barnet mer (og at ikke hans nye samboer skal trå til) så hadde jeg tilbydt 50/50 dersom dette er praktisk mulig i forhold til samarbeid og bosted. Anonym poster: 4a01af2e263e931ad87f15d736c46b44 Men han vil ikke ha han mer. Var overhodet ikke det som var tanken bak forslaget. Han vil bare berge seg slik at han har råd til å betale ned lånet på den nye leiligheten han har kjøpt seg. Dette er ikke mulig dersom han blir student uten "ekstra goder". Anonym poster: af5be6eee074a4772db7219f5bf882cc Anonym poster: af5be6eee074a4772db7219f5bf882cc
Guybrush Skrevet 5. oktober 2012 #6 Skrevet 5. oktober 2012 Men han vil ikke ha han mer. Var overhodet ikke det som var tanken bak forslaget. Han vil bare berge seg slik at han har råd til å betale ned lånet på den nye leiligheten han har kjøpt seg. Dette er ikke mulig dersom han blir student uten "ekstra goder". Anonym poster: af5be6eee074a4772db7219f5bf882cc Anonym poster: af5be6eee074a4772db7219f5bf882cc Så derfor mener han jeg skal være med å betale kåken hans.....er det rart vi har sjukt høye skatter og avgifter i norge.... 1
Gjest rap Skrevet 5. oktober 2012 #7 Skrevet 5. oktober 2012 Så derfor mener han jeg skal være med å betale kåken hans.....er det rart vi har sjukt høye skatter og avgifter i norge.... Nei, la oss slutte å betale skatt og kutte velferden fordi en fyr er et rævhol ovenfor eksen...? eh... hæ?
Guybrush Skrevet 5. oktober 2012 #8 Skrevet 5. oktober 2012 Nei, la oss slutte å betale skatt og kutte velferden fordi en fyr er et rævhol ovenfor eksen...? eh... hæ? Usaklig stråmannsargumentasjon? Voksent. Skatt = velferd? Nei. Du kan fint tro det selv. Point being, alle kjenner noen som svindler til seg skattepengene vi må betale. Undergraver systemet. Mener også å ha lest titalls tråder om kvinner som ønsker å gjøre det samme. En svindler er en svindler. Og vi som betaler skatt må jobbe ekstra og se ungene våre mindre pga dette. And thats a fact 1
Gjest Rap Skrevet 5. oktober 2012 #9 Skrevet 5. oktober 2012 Usaklig stråmannsargumentasjon? Voksent. Skatt = velferd? Nei. Du kan fint tro det selv. Point being, alle kjenner noen som svindler til seg skattepengene vi må betale. Undergraver systemet. Mener også å ha lest titalls tråder om kvinner som ønsker å gjøre det samme. En svindler er en svindler. Og vi som betaler skatt må jobbe ekstra og se ungene våre mindre pga dette. And thats a fact Du tror ikke du må skatte for at vi skal få velferd? Leger, lærere, sykepleiere, hjelpepleiere og førskolelærere jobber gratis de? Kanskje sykehusene og skolene bygger seg selv også? Magisk faller murstein ned fra himmelen komplett med dyre medisisnke apparater som rene mana. Nei, for all del. Ta Hellas-tilnærmingen: Velferd er gratis så å skatte for å betale for den er ikke noe poeng. Godt det ikke finnes så mange av deg. Jeg vet ikke hvilken omgangskrets du har, men jeg har til gode å høre om noen jeg kjenner som forteller at de vet om noen, eller selv, svindler seg til trygd.
Strixvaria Skrevet 5. oktober 2012 #10 Skrevet 5. oktober 2012 Det er jo bare å si det som det er det, TS, at det forslaget kan han stappe en viss plass, og at du overhodet ikke er interessert i å være med på den slags "avtaler". For en dust
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #11 Skrevet 5. oktober 2012 Men han vil ikke ha han mer. Var overhodet ikke det som var tanken bak forslaget. Han vil bare berge seg slik at han har råd til å betale ned lånet på den nye leiligheten han har kjøpt seg. Dette er ikke mulig dersom han blir student uten "ekstra goder". Anonym poster: af5be6eee074a4772db7219f5bf882cc Anonym poster: af5be6eee074a4772db7219f5bf882cc Da hadde jeg aldri godtatt det. Ikke en sjans i havet. Forøvrig så er det trygdesvindel som enkelte påpeker. I tillegg så setter det deg i en dårlig økonomisk situasjon når du allikevel har hovedansvaret. Bare tenkt det barnebidraget. Han har liten inntekt. Du har gått ut i jobb da du er ferdig med studier. Du må betale hoveddelen av forsørgelsesbiten når det gjelder felles barn og du har barnet over 50%. Du vil gå ut som den tapende part så det synger etter. Anonym poster: 4a01af2e263e931ad87f15d736c46b44
mammamy Skrevet 6. oktober 2012 #12 Skrevet 6. oktober 2012 Trygdesvindel burde du holde deg for god til. Når det er sagt så er IKKE hans nye samboer økonomisk forpliktet i forhold til hans særkullsbarn.. 1
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2012 #13 Skrevet 6. oktober 2012 Hei. Nå vet ikke jeg hva slags forhold dere har angående barna. Men føler barna seg like mye tilfreds hos far som hos deg så hvorfor ikke bytte som bosted sog samværsforelder. Snu på det og tenk de selv i hans situasjon. Dette med utdanning og NAV er ikke sikkert han får utdanningsstønad til når han har nødvendig normal utdanning i følge NAV norm. Jeg tror du selv har følt deg snurt om det var mottsatt. Han går ned i inntekt og du kan kreve samme bidrag hvis NAV ikke finner utdanningen nødvendig. Nå skal ikke ny partner trekkes inn når det gjelder barnebidrag mellom deres barn. Jeg vet samboers inntekt legges til grunn om bidgragsyter ikke blir bidragsdyktig. i dette tilfellet her vil nok bidragsyter bli regnet som bidragsdykitg på grunn av at utdanningen ikke blir sett på som nødvendig av NAV. Bostedsforelder får som sagt støtte om inntekt finnes liten nok, blir han samboer regnes dennes inntekt inn i bofellesskapet. En utdanning som øker inntekten kan du se på som en innvestering for deres felles barn. Far vil bli en bedre bidragsyter til barna uansett om han blir bosted eller samværsforelder. Nå er 30000 kr netto utbetalt en Ok inntekt,men det koster å bo så litt mer har ikke skadet for barna heller. Hvis du ikke går med på en avtale der han kommer bedre ut i utdanningstiden hans tror jeg du kan lage problemer for deg selv etter utdanningen hans er over. Han vil ikke glemme hvor vanskelig du eventuellt var. Vil du ha noe av han må du gjøre deg fortjent, eller sblir det lett krig mellom dere. De som kaller dette trygdesvindel skjønner ikke helt regler. Dette virker da fullt lovlig etter dagens regler.
Ananas. Skrevet 6. oktober 2012 #14 Skrevet 6. oktober 2012 Hei. Nå vet ikke jeg hva slags forhold dere har angående barna. Men føler barna seg like mye tilfreds hos far som hos deg så hvorfor ikke bytte som bosted sog samværsforelder. Snu på det og tenk de selv i hans situasjon. Dette med utdanning og NAV er ikke sikkert han får utdanningsstønad til når han har nødvendig normal utdanning i følge NAV norm. Jeg tror du selv har følt deg snurt om det var mottsatt. Han går ned i inntekt og du kan kreve samme bidrag hvis NAV ikke finner utdanningen nødvendig. Nå skal ikke ny partner trekkes inn når det gjelder barnebidrag mellom deres barn. Jeg vet samboers inntekt legges til grunn om bidgragsyter ikke blir bidragsdyktig. i dette tilfellet her vil nok bidragsyter bli regnet som bidragsdykitg på grunn av at utdanningen ikke blir sett på som nødvendig av NAV. Bostedsforelder får som sagt støtte om inntekt finnes liten nok, blir han samboer regnes dennes inntekt inn i bofellesskapet. En utdanning som øker inntekten kan du se på som en innvestering for deres felles barn. Far vil bli en bedre bidragsyter til barna uansett om han blir bosted eller samværsforelder. Nå er 30000 kr netto utbetalt en Ok inntekt,men det koster å bo så litt mer har ikke skadet for barna heller. Hvis du ikke går med på en avtale der han kommer bedre ut i utdanningstiden hans tror jeg du kan lage problemer for deg selv etter utdanningen hans er over. Han vil ikke glemme hvor vanskelig du eventuellt var. Vil du ha noe av han må du gjøre deg fortjent, eller sblir det lett krig mellom dere. De som kaller dette trygdesvindel skjønner ikke helt regler. Dette virker da fullt lovlig etter dagens regler. Det er selvfølgelig lovlig dersom han har tenkt til å ha barnet 60%. Men det har han ikke, han skal fortsette å ha de samme 40% som før, og da blir det, om ikke ulovlig (er ingen juss-ekspert, så bastant skal jeg ikke være), så iallefall høyst uetisk ovenfor alle som bidrar økonomisk til dette, enten det er barnemor eller nav. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå