Gå til innhold

Kan jeg klare meg uten å barbere meg på denne turen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på tur og vil ha med meg minst mulig.

Jeg kan fjerne hår (armule og legger) samme dag som jeg drar. Kommer fram neste dag og har 3 dager som jeg må se ok ut på.

Vil det være bedre å bruke hårfjerningskrem framfor barberhøvel?

Anonym poster: 45ef035e34435f4ee1c54f602b0666c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan du det.

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Bruk voks, så er du garantert at det holder =)

Det er vel like mye av hårrøttene som sitter igjen om du bruker hårfjerningskrem kontra høvel, så det varer vel like lenge (men de kjennes stivere etter høvel). Selv så hadde jeg garantert kjent stubber etter 3 dager, men jeg tror ikke de hadde vært særlig synlige. Dette er veldig individuelt da, jeg må barbere meg hver eneste dag for å være glatt som en barnerumpe mens noen venninner av meg trenger bare ta skjegget en gang i uka.

Men en barberhøvel veier da bare noen gram og tar null plass i bagasjen?

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke krise å la håret vokse ut littegrann, altså.

• Liker 2
Skrevet

Litt krise da når det blir shorts og kjoler. Særlig når den ene kvelden skal være pyntet. Det viktigste er at det ikke synes for andre.

Har epilator, men opplever at den absolutt ikke tar alt når det gjelder legger. Armhulen står jeg glatt over.

Kan jo epilere noen dager i forkant og ta det jeg ikke får med da med hårfjerningskrem.

Anonym poster: 45ef035e34435f4ee1c54f602b0666c3

Skrevet

Går vel greit det:) Men om du vil ha med deg lite, kan du jo bare fjerne "hodet" fra en barberhøvel og bare ta med den.

• Liker 1
Skrevet

En barberhøvel tar jo MINIMALT med plass da..

• Liker 4
Skrevet

En barberhøvel tar jo MINIMALT med plass da..

Samme tenkte jeg... :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke kjøpe deg sånn høvel som du ikke trenger barberskum til da? Tar ikke store plassen blandt toalettsakene akkurat...

Jeg hadde iallefall følt behov for å fjerne hår på legger og i armhulene etter 3 dager.

Hårfjerningskrem holder hårene borte litt lengre, men lurt å teste den ut ei god stund før du skal på tur da de kan være sterke. Prøvde en gang selv på leggene, og jeg fikk skikkelige sår av den.

Skrevet

Leggene kunne jeg ikke brydd meg mindre om etter tre dager, særlig ikke i oktober. Hvis jeg skulle gått med ermeløs kjole hadde jeg nok følt behovet for å ta armhulene, men jeg går ca. aldri med ermeløse kjoler uansett.

Skrevet

Høvel tar ikke stor plass, og barberskum trenger du ikke. Bruk såpe eller balsam i stedet, det skal du vel ha med uansett?

Anonym poster: 0cffefa05309ec5b56a6d9ffab3170aa

• Liker 2
Skrevet

Høvel tar ikke stor plass, og barberskum trenger du ikke. Bruk såpe eller balsam i stedet, det skal du vel ha med uansett?

Anonym poster: 0cffefa05309ec5b56a6d9ffab3170aa

Sikkert ikke, det tar plass... :fnise:

Anonym poster: 7c9b84fe4cf7b2f5528c468735541193

• Liker 4
Skrevet

Du har alltids plass til en enkel barberhøvel. Går helt fint å bruke vanlig såpe ;)

Skrevet

Ut fra dresscode på denne turen høres det ut som du skal til varmere strøk, og ikke hyttetur etc. De har da vel kanskje barberhøvler der også? Enganghøvel? 10 spenn pr stk? Evt ta med en, den tar , som noen andre har påpekt over her, MINIMALT med plass. Iblant lurer jeg seriøst på hvordan enkelte klarer å leve et normalt liv, med alt de bekymrer seg over og lager problem ut av..

Anonym poster: 73282306f5ea973a760c6a57838d082e

• Liker 2
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Det kan jo tenkes at TS skal fly på turen, og tenker kun håndbagasje. Da er i alle fall ikke barberhøvel tingen å ta med.

Uansett, hvor lenge man klarer seg uten barbering er veldig individuelt, og vi her inne kan neppe fortelle deg hvor lenge det varer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...