Frøken M Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter #21 Skrevet 5. oktober 2012 Troor jeg skjønner. Men man skal jo sy to sting i samme rute. Altså i ruta, der det ene stinget ender skal det andre begynne. Sorry for dårlig forklaring. Aha da er det det jeg mener :-) Hehe. Er ikke lett å forklare på nettet akkurat. Men det andre problemet er at jeg ikke veit hvor på stoffet jeg skal begynne :-s For man skal jo brette det i kantene siden det skal henges opp : p
Gjest badeand1 Skrevet 5. oktober 2012 #22 Skrevet 5. oktober 2012 (endret) Beklager, så lenge siden jeg har brodert at var jeg som tenkte litt skeivt... Jeg tenkte på hvor mange ruter per cm - og det har egentlig ikke noe med saken å gjøre. Beklager. Høres helt riktig ut det du sier her Trenger ikke beklage deg. Er ikke sikker på om jeg skjønte hva TS mente så det er mulig at du har rett her. Endret 5. oktober 2012 av Mortem
Gjest badeand1 Skrevet 5. oktober 2012 #23 Skrevet 5. oktober 2012 Aha da er det det jeg mener :-) Hehe. Er ikke lett å forklare på nettet akkurat. Men det andre problemet er at jeg ikke veit hvor på stoffet jeg skal begynne :-s For man skal jo brette det i kantene siden det skal henges opp : p Sjekk om rutene i stoffet matcher rutene på mønsteret. Gjør det det så er det bare å måle. =)
Gjest inox Skrevet 5. oktober 2012 #24 Skrevet 5. oktober 2012 Kjære vene, nå har huet tatt kvelden altså - klarte visst å blande dere sammen......
Frøken M Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter #25 Skrevet 5. oktober 2012 Sjekk om rutene i stoffet matcher rutene på mønsteret. Gjør det det så er det bare å måle. =) Bare å legge arket oppå stoffet du mener?
Gjest badeand1 Skrevet 5. oktober 2012 #26 Skrevet 5. oktober 2012 Kjære vene, nå har huet tatt kvelden altså - klarte visst å blande dere sammen...... natta..? ;p
Gjest badeand1 Skrevet 5. oktober 2012 #27 Skrevet 5. oktober 2012 Bare å legge arket oppå stoffet du mener? Jess, eller mål med linjal. Er hvertfall sånn jeg har gjort det men det er litt vrient med de tallene kanskje. :/
Gjest inox Skrevet 5. oktober 2012 #28 Skrevet 5. oktober 2012 Er ikke trikset å finne midten og så telle seg ut derfra? Mener jeg holdt på med en restetråd og tråkla opp et kryss så jeg visste hvor midtpunktet var, og så telte jeg derfra. Da blir motivet plassert midt på. Altså brett dobbelt og finn midten på kortsiden, og så tråkle opp en tråd oppover hele midten på tøyet langs rutene. Samme på langsiden, og tråkle en tråd tvers over. Om jeg husker sånn noenlunde rett? @Frøken M - du har i hvert fall minna meg på det forlatte årgangsprosjektet med et juleveggbilde som ligger i en skuff et sted, takk!
Frøken M Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter #29 Skrevet 5. oktober 2012 Sier tusen takk for hjelpen alle sammen :-) Skal se hva jeg får til. Ellers får jeg reise i en butikk å få litt hjelp eller noe ^^ Inox: åå så koselig ^^ Bare å begynne
Gjest badeand1 Skrevet 5. oktober 2012 #30 Skrevet 5. oktober 2012 Sier tusen takk for hjelpen alle sammen :-) Skal se hva jeg får til. Ellers får jeg reise i en butikk å få litt hjelp eller noe ^^ Inox: åå så koselig ^^ Bare å begynne Lykke til!
Gjest inox Skrevet 5. oktober 2012 #31 Skrevet 5. oktober 2012 natta..? ;p Definitivt! Før jeg roter meg borti noe mere ugang
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå