Frøken M Skrevet 5. oktober 2012 #1 Del Skrevet 5. oktober 2012 Har idag kjøpt broderingssett til å lage julekalender. Men på noen av de mønsterene står det +extra, hva betyr det? Og når jeg ser på tegningen skjønner jeg ikke hvor på stoffet jeg skal begynne :s Og når man skal lage kryss, da skal dem lages inni hverandre på en måte?:-p Sånn at det ikke blir noe mellomrom? :-p Vanskelig å forklare men håper noen skjønner :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 5. oktober 2012 #2 Del Skrevet 5. oktober 2012 Får du til å legge ut link elelr bilde? Så blir det litt enklere å skjønne hva du strever med? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inox Skrevet 5. oktober 2012 #3 Del Skrevet 5. oktober 2012 Er det korssting du skal brodere? I hvilken sammenheng står det +ekstra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken M Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 5. oktober 2012 Ja korssting :-) Står hvilken farge jeg skal bruke, og på siden der står det +extra Skjønner ingenting jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inox Skrevet 5. oktober 2012 #5 Del Skrevet 5. oktober 2012 Om det er korssting så er det er bilde her av hvordan kryssene skal være - egentlig som ei tett rekke med x http://www.handarbeidsnett.no/384/22/korssting.html xxxxxxxxx På det bildet er kryssene laga ekstra store så det skal være lett å se, det skal stå i mønsteret hvor mange ruter krysset skal gå over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 5. oktober 2012 #6 Del Skrevet 5. oktober 2012 Inni hverandre? sånn her. http://www.helgas-broderier.dk/images/10-brev3-korssting.jpg men jeg pleier å sy ett og ett kryss da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inox Skrevet 5. oktober 2012 #7 Del Skrevet 5. oktober 2012 Ja korssting :-) Står hvilken farge jeg skal bruke, og på siden der står det +extra Skjønner ingenting jeg Da tipper jeg mener at du har nok tråd til å brodere kalenderen, pluss litt ekstra å gå på. Siden det står i sammenheng med farger/tråd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken M Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter #8 Del Skrevet 5. oktober 2012 Så jeg skal ikke bruke mer tråd eller noe sånt ?:-) Bare sy på vanlig måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 5. oktober 2012 #9 Del Skrevet 5. oktober 2012 Så jeg skal ikke bruke mer tråd eller noe sånt ?:-) Bare sy på vanlig måte. Står det hvor mange tråder du skal sy med? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken M Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter #10 Del Skrevet 5. oktober 2012 Ja når man bare syr et og et sting så blir det jo på en måte "åpning" så man ser stoffet. Men om man lager et kryss, og begynner det nye krysset inni det andre så blir det jo tettere sting. Klarer ikke helt å forklare, men håper dere skjønner :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken M Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter #11 Del Skrevet 5. oktober 2012 Står det hvor mange tråder du skal sy med? Står bare at jeg skal sy med en hel tråd :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 5. oktober 2012 #12 Del Skrevet 5. oktober 2012 Ja når man bare syr et og et sting så blir det jo på en måte "åpning" så man ser stoffet. Men om man lager et kryss, og begynner det nye krysset inni det andre så blir det jo tettere sting. Klarer ikke helt å forklare, men håper dere skjønner :-D Om korsstingene dekker hele ruta kommer an på tråden du syr med. Hva slags tråd du er og hvor tykt. Hvis jeg skjønte hva du mente.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken M Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter #13 Del Skrevet 5. oktober 2012 Om korsstingene dekker hele ruta kommer an på tråden du syr med. Hva slags tråd du er og hvor tykt. Hvis jeg skjønte hva du mente.. Hm okei For om jeg ser på tegningen til kalenderen så ser søringene tette ut, at det ikke er noe mellomrom eller noe sånt der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inox Skrevet 5. oktober 2012 #14 Del Skrevet 5. oktober 2012 Ja når man bare syr et og et sting så blir det jo på en måte "åpning" så man ser stoffet. Men om man lager et kryss, og begynner det nye krysset inni det andre så blir det jo tettere sting. Klarer ikke helt å forklare, men håper dere skjønner :-D Tror jeg skjønner, men tror ikke det er en god ide. Da vil du få problem med å følge rutemønsteret, mønsteret vil forskyve seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 5. oktober 2012 #15 Del Skrevet 5. oktober 2012 Har du bestilt det fra nettet? Nysgjerrig på hvordan det ser ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken M Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter #16 Del Skrevet 5. oktober 2012 http://www.google.no/search?hl=no&gl=no&biw=320&bih=356&tbm=isch&sa=1&q=Brodering+mønster&oq=Brodering+mønster&gs_l=mobile-gws-serp.3..0j0i24l2.3693.7205.0.7428.11.5.0.6.6.0.366.985.1j2j1j1.5.0...0.0...1ac.1.BHq_E-85pSU#i=23 Sånn som den da, så ser det ut som stingene går i hverandre :-p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken M Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter #17 Del Skrevet 5. oktober 2012 http://www.permin.dk/dk/shop/nisse-m-saek-b5125-35-35x62cm-4661.html Der er den jeg har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inox Skrevet 5. oktober 2012 #18 Del Skrevet 5. oktober 2012 Hm okei For om jeg ser på tegningen til kalenderen så ser søringene tette ut, at det ikke er noe mellomrom eller noe sånt der. Men på de bildene som er linka til i tråden her så er stinga laga åpnere med vilje, for å illustrere bedre. Når en broderer sys de tettere Det skal stå på mønsteret hvor mange ruter et sting skal gå over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 5. oktober 2012 #19 Del Skrevet 5. oktober 2012 Troor jeg skjønner. Men man skal jo sy to sting i samme rute. Altså i ruta, der det ene stinget ender skal det andre begynne. Sorry for dårlig forklaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inox Skrevet 5. oktober 2012 #20 Del Skrevet 5. oktober 2012 Troor jeg skjønner. Men man skal jo sy to sting i samme rute. Altså i ruta, der det ene stinget ender skal det andre begynne. Sorry for dårlig forklaring. Beklager, så lenge siden jeg har brodert at var jeg som tenkte litt skeivt... Jeg tenkte på hvor mange ruter per cm - og det har egentlig ikke noe med saken å gjøre. Beklager. Høres helt riktig ut det du sier her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå