Sulosi Skrevet 5. oktober 2012 #1 Skrevet 5. oktober 2012 Det er mange diskusjoner her inne på rommet om mye og mangt men jeg savner en tråd for barndomsminner. Kan vi dele gode minner med hverandre? Noe som har betydd mye for oss i oppveksten, noe morsomt, noe som var "forbudt" osv. Som barn lekte jeg mye med nabogutten. Moren jobbet skift og han var mye alene hjemme. Sammen fant vi på mye rart og spesielt en ting jeg husker godt var at vi pleide å åpne pianoet og klatre nedi. Der satt vi og plinget på strengene. Moren var ofte på kaffe hos min mor og først om voksen skjønte jeg hvorfor hun klagde på det dårlige pianoet som ingen klarte å stemme...
Nerdemamma Skrevet 5. oktober 2012 #2 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg og min søster hadde soverom ved siden av hverandre. Og hvis vi var uskikkelige og ble sendt på rommet som straff åpnet vi vinduene og satt oss i de mens vi lente oss ut og skravlet og tullet med hverandre. Merk at våre rom var i tredje etasje. Så i ettertid forstår jeg ikke hvordan vi klarte å ikke ramle ut. En annen gang så lekte vi inne på mitt rom alene, og tegnet en hel by på veggen med tusjer. Våre foreldre ble ganske ampre og kjeftet på oss. Veggen ble malt over ganske raskt. Men de bygde samtidig klesskap inne på rommene våre, intill veggen uten veggplate hvis dere skjønner. Og beholdt den delen av byen som var inne i skapet. Og min mor pleide å åpne skapet og bare stirre i lange tider etter vi var flyttet ut, og savnet de tidene
Rubies_ Skrevet 5. oktober 2012 #3 Skrevet 5. oktober 2012 Mine beste barndomsminner er meg, pappa og søsteren min på fisketur! 1
Sulosi Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 5. oktober 2012 Kom på en til. Jeg var og veldig glad i å tegne. En morgen vekket jeg min mor tidlig for å stolt vise den flotte blomsten jeg hadde tegnet...med fettstift på badeveggen. En annen gang skrev jeg stolt navnet mitt på stuebordet med kniv.... Tror jeg var et ganske utfordrende barn 1
Gjest BM2 Skrevet 5. oktober 2012 #5 Skrevet 5. oktober 2012 Det må ha vert bonden som gav meg sosial kontakt. 1
Nerdemamma Skrevet 5. oktober 2012 #6 Skrevet 5. oktober 2012 Kom på en til. Jeg var og veldig glad i å tegne. En morgen vekket jeg min mor tidlig for å stolt vise den flotte blomsten jeg hadde tegnet...med fettstift på badeveggen. En annen gang skrev jeg stolt navnet mitt på stuebordet med kniv.... Tror jeg var et ganske utfordrende barn Jeg tror vi hadde vært bestisser!
Sulosi Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter #7 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg tror vi hadde vært bestisser! Fortell, fortell
Citrus Skrevet 6. oktober 2012 #8 Skrevet 6. oktober 2012 Noen av de beste minner er egentlig at alle naboene hadde dyr, og vi barna gikk rundt fra hus til hus og på gårdene og koste med kaninunger, kattunger, lam, geitekillinger osv. Å, som jeg har lyst å kose med en liten kaninunge f.eks, DET er lenge siden det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå