AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #1 Skrevet 5. oktober 2012 Vi prøver å bli gravide, og i forbindelse med det tenker jeg masse på hvordan det vil være å ha en liten til i hus. Nå har mens blitt forsinket, selvom jeg nesten er helt sikker på at jeg ikke er gravid. (vi hadde ikke sex på det rette tidspunktet) Spørsmålet mitt er egentlig hvordan klarer hjernen å utsette mens egentlig? Anonym poster: c8644e0c7fc40a5d5923575789a63e19
Gjest Twelve12 Skrevet 5. oktober 2012 #2 Skrevet 5. oktober 2012 Det er jo hypofysen som har ansvaret for hvilke hormoner som sendes ut når. Og det er mange faktorer som påvirker denne. Men det spørs jo også helt på hva du mener som forsinket? Snakker vi et par dage? et par uker?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #3 Skrevet 5. oktober 2012 Et par dager bare. Anonym poster: c8644e0c7fc40a5d5923575789a63e19
Gjest Twelve12 Skrevet 5. oktober 2012 #4 Skrevet 5. oktober 2012 Alle sykluser er ikke dønn like. Det at 28 dager er normal syklus er bare gjennomsnitt. Og ikke bare varierer det fra jente til jente, men også fra gang til gang. Hvor gammel er du?
Athene Skrevet 5. oktober 2012 #5 Skrevet 5. oktober 2012 Ett par dager er naturlig variasjon. Hvor regelmessig er du ellers? Hvor mange prevansjonsfrie sykluser har du hatt, som utgangspunkt for å regne ut din syklus? Det er eggløsningen som styrer mens, blødning kommer et gitt antall dager etter eggløsning. Når eggløsningen er kan variere fra måned til måned, uten noen som helst grunn.
Cindi Skrevet 5. oktober 2012 #6 Skrevet 5. oktober 2012 Det er eggløsningen som styrer mens, blødning kommer et gitt antall dager etter eggløsning. Når eggløsningen er kan variere fra måned til måned, uten noen som helst grunn. Så dersom man hadde eggløsning på dag 17 i en syklus, og fikk mens på dag 40 (eksempel), så vil man da få mens på dag 44 hvis man får eggløsning på dag 21 neste mnd? Fordi lutealfasen vil være konstant?
Athene Skrevet 6. oktober 2012 #7 Skrevet 6. oktober 2012 Så dersom man hadde eggløsning på dag 17 i en syklus, og fikk mens på dag 40 (eksempel), så vil man da få mens på dag 44 hvis man får eggløsning på dag 21 neste mnd? Fordi lutealfasen vil være konstant? I dette eksemplet har du en lutealfase på 23 dager, noe som er ekstremt langt og ytterst skjeldent. Utover det er eksemplet ditt korrekt. Normalen er 11-17 dager lutealfase. Min er på 14, noe som også er snittet. Det betyr at jeg alltid får mens 14 dager etter eggløsning, jeg temper og har eksakt dato, husk at eggløsningstester er noe mer upålitelige. +/- 1 dag i variasjon kan forekomme. Men den er helt konstant for den enkelte kvinne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå