Gå til innhold

Hvor mye betyr et jobbintervju for ansettelsesprosessen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde et virkelig dårlig intervju, og lurer på om det betyr mye for om de vil ansette meg?

Jeg mener jeg har gode referanser.

Anonym poster: be53ddb9539d764732f674a97253337c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

90%, er min erfaring. De fleste som er kalt inn har jo relevant kompetanse.

Min erfaring er også at de ganske jeg har følt intervjuet har gått dårlig har det gått best i arbeidsgivers øyne.

Om jeg ikke har fått jobben har jeg fått tilbakemelding om at jeg imponerte på intervju - men at nr. 1 hadde bedre kvalifikasjoner.

Jeg har også opplevd at de gav 0 respons til meg(nærmest ikke virker interessert), mens stemningen var kjempegod blant andre kandidater(jeg kunne høre det gjennom døren). Jeg fikk da tilbakemelding i etterkant om at jeg var den eneste kandidaten de var 100% sikker på av alle sammen fra start.

Anonym poster: 7c913d90340eda634b7ce91566fdf9c9

Gjest energystar
Skrevet

Hva tenker du er å gjøre et dårlig intervju da, når du sier at du tror du har gjort det dårlig, men likevel fått jobben?

Skrevet

Det spørs hva som har vært dårlig, og ikke minst hvordan de andre har gjort det/hvordan du ligger an i forhold til dem i utgangspunktet.

Sist jeg var med på å intervjue noen la vi ganske stor vekt på det, siden kandidatene var nokså "like". Og han som til slutt fikk jobben sa etterpå at han følte intervjuet hadde gått veldig dårlig. Så feil kan man ta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...