Gå til innhold

Føflekker

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

man får ikke noe bedøvelse når man fryser vekk føflekker. Jeg syns ikke det var direkte vondt, men jeg kjente det jo. Det er jo veeeldig kaldt, så det svir på en måte. Etterpå kan det svi litt og bli ømt, og så kommer det skorpe på etterhvert. Blir jo et hvitt merke der føflekken var (ny hud) så man må jo være forsiktig med å sole de områdene etterpå. Bør jo også unngå å klore på dem (lettere sagt enn gjort når det klør.. )

Jeg gjorde det hos en akupunktør, som tilbød det også. Han sa det gikk an å fjerne større områder, men jeg har ikke prøvd det. Vet ikke om allmennleger gjør det, ikke der jeg går iallefall.

Håper du fikk svar på noe iallefall! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

når jeg skrev "som tilbød det også" så mente jeg at han også hadde gått i lære for å kunne fryse bort føflekker.. hehe..

Skrevet

Jeg tror frysing ofte kan gjøres hos hudleger etter henvisning fra allmenlege (eller på Volvat f.eks.).

En ulempe hvis flekken er stor (kjenner en som tok et større område i ansiktet), er at den kan komme tilbake. Det var ikke en slik liten føflekk men en stor og "gjennomsiktig" en, så det kan godt hende at prognosen for å bli kvitt den er større hvis det er en sånn søt liten flekk.

Skrevet

Har time hos hudlege nå i april faktisk, for å sjekke føflekkene mine. Nå har jeg ikke vært der på et par år, i utgangspunktet har jeg prøvd å sjekke hvert år pga kreft i familien.

Har et par som jeg selv synes er ganske stygge, så det skal bli greit å få sjekket dem.

Jeg fikk fjernet to føflekker for et par år siden, en på magen og en under puppen - det har blitt til to ganske stygge arr... Heldigvis var de ikke farlige, men arrene kunne jeg godt vært foruten. (Skal ihvertfall ikke fjerne flere føflekker hos den legen. Bedøvelsen virket ikke, og den syingen tror jeg nesten jeg kunne gjort bedre selv...)

Skrevet

Jeg har èn jeg bør følge litt med på.

Hadde nesten glemt den bort faktisk...

Skrevet

Har ikke så mange av dem, men jeg har fjernet en som ble litt i største laget syntes jeg. Det var ikke noe galt med den, men det kunne jo bli tenker enå jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...