Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en kronisk sykdom som jeg har hatt siden jeg var 19 (er nå 24). Etter snart 5 år på AAP, er det nå på tide at vi går videre med saken. Jeg skal søke ung ufør, men først må jeg finne ut arbeidsevnen min. Jeg har en 25% stilling som jeg har hatt helt siden jeg fikk diagnosen, det går helt fint og liker meg der (blir alltid noe ekstra i perioder). Jeg synst selfølgelig det er hardt økonomisk, men jeg klarer meg.

Det jeg lurer på, får jeg mer inntekt når jeg blir ung ufør? Hva får du, jobber du itillegg? Jeg har jo ikke fått opparbeidet meg noe som helst før diagnosen. Jeg har vert trist og forbannet over min situasjon, men jeg må bare gjøre det beste ut av det...

Jeg har nå forstått at jeg ikke får etterbetalt noe, siden jeg har i nesten alle åra (bortsett fra noen få måneder) fått utbetalt fra NAV. Men kan jeg søke skattebegrensing for alle de åra?

Anonym poster: 5320f8ed01bbacf3ed2047364183ae43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Satsen på ung ufør er 2,4 G.

Anonym poster: 83b14bf0290a667c0f95541e80049bd2

Gjest GetOverIt
Skrevet

Ung ufør er et tillegg til AAP eller varig ufør. Så skjønner ikke helt hva du mener med å gå videre med saken og søke ung ufør? Mener du å søke varig ufør?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...