Sophie-Ann Skrevet 5. oktober 2012 #1 Skrevet 5. oktober 2012 http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=102&d_id=43&lang=no Her er oppskrifen jeg er begynt på. Jeg har nå kommet til at jeg har lagt 10 masker over på en snor og strikket to vridd sammen på vrangsiden. Men så detter jeg av....skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det videre....flette på vrangsiden og baklengs mønster? Sukk, denne var vanskelig syns jeg
Rødvinspiken Skrevet 6. oktober 2012 #2 Skrevet 6. oktober 2012 Dette kommer du til å få til! All flettingen foregår på partallspinnene. Du må bare passe på at fletting skjer på de pinnene du strikker fra rettisiden. Du vil dermed slippe å foreta noen flettingen fra vrangsiden. Dersom du har gjort dette feil må du vurdere om du vil strikke en ekstra pinne før du begynner å flette første gang, eller om du vil rekke opp arbeidet frem til da du delte det, så strikke en ekstra omgang før du deler. Når det gjelder mønsteret så er "baklengs mønster" at du leser diagrammet fra venstre mot høyre istedenfor fra høyre mot venstre. Der det står rett strikker du vrang, der det står vrang strikker du rett. Du leser altså mønsteret motsatt vei på vrangpinnene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå