Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kanskje en brukt mobiltelefon fra finn.no. Men hvordan kan man forsikre seg om at telefonen man kjøper fungerer 100% bra? hvis man spør selgeren om det og h*n svarer at den er som ny, man vet jo fortsatt ikke om det er sant. Den kan være vannskadet f.eks. Er det litt for risikabelt å kjøpe telefon brukt fra en ukjent person over nett? vet ikke om jeg bør gjøre det, er snakk om 2-3000 kr.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lenni20
Skrevet

man må bare satse..

Brukt er som regel med småfeil

Skrevet

Eg hadde ikkje gjort det. Ville heller kjøpt ny fra ein norsk (nett)butikk, slik at eg fikk alt av garantier og ikkje blei svindlet.

Skrevet

man må bare satse..

Brukt er som regel med småfeil

Som regel kanskje, men det finnes noen som selges helt feilfrie og?

Eg hadde ikkje gjort det. Ville heller kjøpt ny fra ein norsk (nett)butikk, slik at eg fikk alt av garantier og ikkje blei svindlet.

Da må jeg betale dobbelt så mye, har ikke lyst til å betale så mye for en telefon. Så da må jeg i så fall kjøpe en annen telefon.

Skrevet

Hadde ikke tatt sjansen på å bla opp såpass for en brukt telefon, og ihvertfall ikke på finn. Der vet man ikke mer om selgeren enn selgeren selv oppgir.

Du får en respektabel mobil for 3000 ny, og da tar du heller ingen risiko.

Skrevet

Bor du i nærheten av selger? Da kan dere i så fall avtale å møtes, slik at du får testet telefonen før du faktisk bestemmer deg og gir fra deg pengene. Utover det er det umulig å gi noe fasitsvar på om det er mulig å få en feilfri telefon derifra, da det finnes en haug med ærlige folk og en tilsvarende med ikke like ærlige mennesker...

Lykke til med mobilkjøp!

• Liker 1
Skrevet

Du kan enten ha flaks å få en tipp topp telefon, eller uflaks og risikere å få noe ubrukelig noe. Å kjøpe brukt er alltid en risiko.

Skrevet

Tror ikke jeg gjør det likevel. Skal se om jeg kan finne en ny telefon til en grei pris heller.

Skrevet

Tror ikke jeg gjør det likevel. Skal se om jeg kan finne en ny telefon til en grei pris heller.

:Nikke:

Ta en kikk på prisjakt.no, der får du en grei oversikt.

Skrevet

Jeg har både kjøpt og solgt telefon og annen elektronikk på Finn.no. Bytter som regel telefon etter et år (og binder meg til et teleselskap for å få ny telefon rimeligere), så da selger jeg som oftest den gamle. Unntaket er vel nå, når jeg tenkte å prøve meg på iPhone, men velger å beholde min Samsung Galaxy S2 i tilfelle jeg hater telefonen. Ved salg inkluderer jeg alltid kvittering, og kjøper har jo også reklamasjonsrett når det er kjøp av en privatperson.

Jeg skjønner ikke hvorfor noen mener at Finn ikke burde være trygt, har dere bedre alternativer til sider for kjøp og salg om man ikke vil kjøpe nytt? Ser annonsen fin ut, telefonen virker ok (både overfladisk og at den faktisk fungerer), en har kontaktinformasjon til selger, gjerne kvittering, samt har skrevet kjøpskontrakt med selger (trenger bare være et lite notis med når, hva, hvem og signaturer) ser jeg ikke hvordan noe kan gå galt.

Anonym poster: 617afe9f5314fbe8b86944f54ab297a8

• Liker 1
Skrevet

Det er så mange idioter på finn.. Er så mange som oppgir nesten ingen info i annonsen så du må sende mail og spørre om alt. Mange selger brukte iphoner til nesten ny pris, veldig mange har skrivefeil i annonsene, og det er mange som ikke har noen bilder av telefonen, og hvis de har det er de ikke tydelige nok, så man ser jo ikke om det er riper og skader. Jeg blir bare oppgitt av hele siden. Hvis kvittering ikke følger med vil ikke jeg kjøpe brukt telefon hvertfall. Og de som ikke svarer etter vi har hatt litt kontakt, er det så vanskelig å sende en mail og skrive: Beklager, den er solgt. ?

Skrevet

Jeg ville aldri kjøpt brukte mobiler på finn.no

Fordi det er mye som kan være galt men som ikke syntes. Fuktskader, fall, ødelagt lade-kontakt, høytallere, knapper, svak touch osv osv.

da ville jeg heller utsatt kjøpet litt, knipet litt inn på budsjettet og kjøpt en ny en med garanti og som du VET er ubrukt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...