Gå til innhold

Skal opereres, ikke helt grodd piercing.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal opereres snart og er livredd for at jeg ikke vil få piercingen inn igjen etter operasjonen. Det jeg da lurte på, er om det går å ha en piercing av bioplast i under operasjonen? Bare fjerne kulene da, siden de er som regel av metall.

Hvis det ikke går, tror dere sykepleierne er villige til å sette inn piercingen min etter operasjon? Gjerne før jeg er helt våken, siden det da garantert vil gjøre litt vondt hehe. Eller tror dere at hullet vil gro igjen såpass på de 3-4 timene jeg ligger under at jeg ikke vil få piercingen inn igjen? Det er snakk om navelen, og det tar ca 8mnd før den er helt grodd. Jeg har hatt den i 4mnd.

Anonym poster: a9ce177f7360661f46a91c602ee43bec

Skrevet

Er piercingen langt unna der det skal opereres? Jeg hadde samme problem. Hadde tatt septum like før en kne operasjon. Men de sa det var helt greit at jeg brukte et midlertidig plast eller glassmykke. Det funket helt fint. Koster ikke mye, du kan sjekke på pinpoint-piercing, der har de en del (hvertfall sist jeg sjekket).

Anonym poster: df663bf83089527b5b6d5904fae2fdaf

Skrevet

http://www.superkul.no/piercing-1/kuler-stenger-div-17/bioplast-stenger-114/banan-lysebla-til-1-6-mm-kule-bioplast-stenger-9283.html

jeg tenkte på den der :) Det bør vel gå bra? Jeg skal operere brystkassen, så det er jo ganske nærme. Men jeg får sånn varmepled overalt bortsett fra der de operer. Men det bør jo greit når det er plast?

Skrevet

Bioplast og bioflex retainers er spesielt utviklet for å kunne brukes når man skal opereres, ta MR eller lignende sykehusting som krever at du ikke har smykker på.

Skrevet

Bioplast og bioflex retainers er spesielt utviklet for å kunne brukes når man skal opereres, ta MR eller lignende sykehusting som krever at du ikke har smykker på.

Takk for svar! Da kan jeg endelig få tatt den MR'en av kjeven også. haha

Gjest Memories
Skrevet

Det er forskjellig fra person til person på hvor lang tid det tar før det gror igjen. Tok ut min navlepiercing i en natt da jeg hadde hatt den i ett par år, og da fikk jeg den nesten ikke inn igjen på morgenen. Nå har jeg hatt den i seks år eller noe og hatt den ute siden juni og får den lett i. Hadde også hull i leppa, den grodde igjen iløpet av et par timer. Da hadde jeg kun hatt den i 2-3 mnd.

Skrevet

Finnes det kuler som også går bra under operasjon?

Skrevet

Ja, jeg ser jo at min ikke er grodd enda hehe.

Skrevet

Finnes det kuler som også går bra under operasjon?

Den jeg brukte hadde sånne gummi greier som man bare putta på hver side så den ikke skulle falle ut. Omtrent som disse: http://www.pinpoint-smykker.no/produkt/glass/boyd-retainer-i-glass

Anonym poster: df663bf83089527b5b6d5904fae2fdaf

Skrevet

Okey, takk :)

Skrevet

Har ikke operert, men har hatt hull i navlen (9 mnd gammelt da jeg tok det ut). "Grodde" raskt igjen, allerede etter en time fikk jeg den ikke inn igjen.

Skrevet

ops det var til tunge, hehe, men du kan jo bruke kulene til en navlestang så lenge det er rett størrelse

Anonym poster: 2b55cca1f138b814de20a4da372410f0

Skrevet

Mener at under operasjoner som krever narkose, så vil de aller helst at du ikke har piercingsmykker med løse deler i munnen, i tilfelle rottefelle.

Så plastbolter med plastkuler er absolutt ikke å anbefale i det tilfellet.

Bioflex/bioplast retainers er omtrent som en bolt, med en flat del på den ene siden og en slags tapp på den andre siden, som gjør at bolten sitter i. De kommer med løse deler også, men de er som regel laget i ett stykke.

Skrevet

Mener at under operasjoner som krever narkose, så vil de aller helst at du ikke har piercingsmykker med løse deler i munnen, i tilfelle rottefelle.

Så plastbolter med plastkuler er absolutt ikke å anbefale i det tilfellet.

Bioflex/bioplast retainers er omtrent som en bolt, med en flat del på den ene siden og en slags tapp på den andre siden, som gjør at bolten sitter i. De kommer med løse deler også, men de er som regel laget i ett stykke.

Men piercingen er jo ikke i munn? Den er i navlen.

Skrevet

Men piercingen er jo ikke i munn? Den er i navlen.

Nei, det var bare for opplysning for andre som leser tråden og evt har svart i den :)

Navlesmykket kan du fint bytte ut med en bioflex bananabell med kuler eller tapper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...