AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #1 Del Skrevet 5. oktober 2012 Har aldri brukt ebay før, men tenkte å shoppe litt julegaver der. Er helt nybegynner, har ikke handlet mye på nett overhode og vil gjerne ha tips. Syntes ebay virker så vannskelig.. Hvordan vet jeg at en selger er til å stole på? Hva hvis jeg ikke får varen min? Hvordan betaler jeg? Hvor lang tid tar det? Hjelp meg med å shoppe, og å ikke bli svindlet Anonym poster: 865d05c83038189f28930e8b7cabb256 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 5. oktober 2012 #2 Del Skrevet 5. oktober 2012 (endret) Sjekk ut tråden "Hva kjøpte du sist på Ebay?" - der ligger det masse tips og triks! Men her er en liten liste over det grunnleggende: 1. Du lager en Ebaykonto med ditt ekte navn og adresse. 2. Du lager deg en konto på Paypal som du kobler til bankkortet ditt. 3. Du søker på det du leter etter. 4. Du sorterer søket ditt etter Price+Shipping:Low - da skal selgeren etter sigende være villig til å sende til Norge. Om du bruker andre sorteringskriterier dobbelsjekker du om varen shippes Worldwide. (Husk at shippingkostnaden kan være høy, så trippelsjekk beløpet.) Du vil også sjekke at selgeren har en høy prosent Buyer Satisfaction. Det er det prosenttallet du ser bak selgerens navn. Prosenten indikerer hvor mye selgeren er til å stole på/hvor fornøyd kundene er med produktet sitt. Sjekkelista er altså: - Shipper selgeren til Norge? - Er fraktkostnaden lav? - Har selgeren høy score? Ja, ja og ja = kjøp. 5. Du legger inn et bud (som kanskje må følges opp om noen byr høyere) om det er en auksjon, eller så klikker du BuyNow om varen selges til fastpris. 6. Du betaler med Paypal. 7. Du får varen i posten. Jeg har fått mitt alt fra tre til tretti dager senere. Lykke til! Ebay er gøy! Endret 5. oktober 2012 av Chloe- 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalassos Skrevet 5. oktober 2012 #3 Del Skrevet 5. oktober 2012 Chloe- hadde et utrolig bra og utfyllende innlegg, signerer det Jeg var HELT blank i starten, ble overveldet, men etter noen timers surfing på ebay ble det bedre. Nå finner jeg nøyaktig det jeg leter etter, og mer til - veldig raskt. Når du blir dreven på det, etter noen dager med surfing, kommer du til å ELSKE det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå