AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #1 Skrevet 5. oktober 2012 Planen er å farge håret i en knall rød farge til et fotoshoot jeg skal være med på. Er da på jakt etter en semi permanent farge. Det gjør ikke noe at den sitter i noen uker, men helst ikke måneder.. Også er det viktig at fargen går helt ut av håret igjen, altså ikke etterlater seg stygge bleke gul-/grønn-/rødtoner i håret. Jeg har naturlig lyseblondt hår, og har ikke planer om å bleke det før farging. Det må være en kald rødfarge med blå undertoner, ettersom jeg selv har kalde farger. Har lest litt om Fudge og Panic Manic sine farger, men er fortsatt veldig usikker. Noen som har erfaringer eller forslag? Trenger hjelp her!;-) Anonym poster: 0db62ae4f8a518fb4b8aae70fa3e4f95
Gjest NozMonster Skrevet 5. oktober 2012 #2 Skrevet 5. oktober 2012 med så lyst hår som du har, er det umulig å finne en rødfarge som ikke sitter (fast) ! blondt hår mangler røde pigmenter, og vil suuuuge til seg den røde fargen. om du går for en semi-permantent som du sier, så blir håret ditt rødt-rødt, så blir det nok mer og mer blasst ettersom du vasker håret- men at den forsvinner helt og fullstendig, har jeg særdeles liten tro på...
Bestee Skrevet 5. oktober 2012 #3 Skrevet 5. oktober 2012 med så lyst hår som du har, er det umulig å finne en rødfarge som ikke sitter (fast) ! blondt hår mangler røde pigmenter, og vil suuuuge til seg den røde fargen. om du går for en semi-permantent som du sier, så blir håret ditt rødt-rødt, så blir det nok mer og mer blasst ettersom du vasker håret- men at den forsvinner helt og fullstendig, har jeg særdeles liten tro på... Hm.. Det var det jeg var redd for.. Takk for svar!:-)
Gjest grenlandstuppa Skrevet 5. oktober 2012 #4 Skrevet 5. oktober 2012 Enig med Noz her. Er ingen røde hårfarger som ikke sitter litt igjen. Så jeg ville gått for parykk var jeg deg.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #5 Skrevet 5. oktober 2012 De røde pigmentene kommer til å sitte igjen, så da kan du risikere at håret blir rosa Så da bør du sikkert la det bli blasst, for så å bleike det senere, ikke at det kommer til å være pent i mellom stunder men.. Så mye mer enn det vet jeg ikke altså, kanskje parykk da.. Anonym poster: 3467a88735f4716239c019a1090690a5
Gjest Chin Skrevet 5. oktober 2012 #6 Skrevet 5. oktober 2012 Det tar laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid før rødfarge slipper skikkelig tak på blondt hår. Så du blir sittende med en stygg blass rosa oransje gugge av en farge en god stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå