Gå til innhold

Magesmertene under joggingen ødelegger joggeøkten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den siste uken begynt å jogge igjen. Hadde ikke jogget på et par måneder ettersom jeg har vært opptatt med eksamenslesing og jobb i tillegg. I vår så jogget jeg fire-fem dager i uka, jogget ca. 8 km hver gang og jeg elsket å presse meg selv til bristepunktet og fikk en god følelse etter treningsøkten. Men nå får jeg sterke magesmerter når jeg har jogget rundt fire km, får det veldig vondt og må stoppe midt under joggingen, når jeg stopper opp, så kjenner jeg sterke smerter i magen og er kvalm i tillegg. Jeg reagerte ikke første gangen det skjedde, men det skjer hver bidige gang og det ødelegger joggingen for min del. Nå trener jeg alltid om morgenen, får i meg væske før jeg starter å jogge, og spiser ikke før etter joggeøkten. Noen her som har peiling på hva dette kan være?

Anonym poster: fce22611e4c738517ee1cd82ffc8c64a

Videoannonse
Annonse
Gjest tarandus
Skrevet

Kanskje problemet er at du ikke har spist på en stund?

Skrevet

Er smerten som sting i siden eller er det direkte magevondt? Som luft i magen f.eks.?

• Liker 1
Skrevet

Enten så starter du fo hardt for fort. Etter 2 mnd. så trenger du litt tid på å bygge opp formen igjen.

Eller så burde du få i deg litt frukt før du jogger( spiser du litt frukt er det ikke noe problem å jogge med en gang, men du får boostet opp blodsukkeret og kroppen jobber mye bedre da)

Kanskje det er en kombinasjon av begge?

Skrevet

Kanskje problemet er at du ikke har spist på en stund?

Jeg spiser aldri før jeg jogger om morgenen, og har aldri fått vondt i magen av det. Så jeg vet ikke helt, jeg. :\

Er smerten som sting i siden eller er det direkte magevondt? Som luft i magen f.eks.?

Det er snakk om sterke smerter i mageregionen, ikke slike smerter du får når du har luft i magen og ikke sting heller, men smerter i nedre del av magen.

Enten så starter du fo hardt for fort. Etter 2 mnd. så trenger du litt tid på å bygge opp formen igjen.

Eller så burde du få i deg litt frukt før du jogger( spiser du litt frukt er det ikke noe problem å jogge med en gang, men du får boostet opp blodsukkeret og kroppen jobber mye bedre da)

Kanskje det er en kombinasjon av begge?

Kan godt hende, men jeg har gjort det samme før, altså, at jeg tar en pause fra løpingen under eksamensperioden, og så begynner jeg igjen etterpå, og har ikke opplevd å få slike smerter. Jeg syns det er helt forferdelig og jeg gruer meg nesten til å jogge på grunn av disse smertene. Og hvorfor får jeg det så vondt nå, siden det har fungert så bra før?

Skal prøve å få i meg frukt før neste treningsøkt, håper det hjelper!

Skrevet

Hjalp ikke å spise frukt, fikk magesmerter i dag også! Er så oppgitt nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...