AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2012 #1 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg har nå hatt et forhold til en gift mann i 5 måneder... noe jeg ikke er helt stolt av. jeg sliter med dårlig samvittighet overfor kone og barn. Jeg liker ikke måten ting blir gjort på at han skal starte et nytt forhold bak sin kones rygg, før han har avsluttet allerede det eksisterende forholdet. Vi har vært igjennom mye diskusjoner om situasjonen våres. At jeg synes vi skal ha en "pause" til han har fått ordet og fått kontroll over det som skjer på hjemmebane. Men det faller ikke i god jord.Han forteller meg at hvis jeg har litt tålmodighet og nyter de øyeblikkene vi har sammen, så skal han veie opp for det senere. Han har fortalt meg at han har veldig sterke følelser for meg. Ba han definere forholdet våres, fikk til svar at i hannes øyne var vi i et forhold.For et forhold for han var følelsesmessig, ikke om den man delte tak med. Men pga at hans kone er psykisk syk og de har 3 barn sammen vil det ta litt tid. så han ber meg om å være tålmodig. Han fortalte meg at det ble mye bedre når hun kom ut i jobb igjen som var for 3 måneder siden.... det har enda ikke skjedd.. De går også til mekling.. Og han forteller meg at han har bestemt seg for hva han vil! Men pga unger som tar dette tungt, gråter på skolen, og en psykisk syk kone så må han ta hensyn og roe ting litt ned. Vi har det veldig bra sammen, mange like interesser og holdninger.Og har også de samme verdiene i livet. Jeg har aldri falt så mye for noen noen gang. Jeg vet at vi passer perfekt sammen, noe jeg hører fra hans side også. Han forteller meg også at han har satt alle andre foran seg selv. Men med meg så får han virkelig kjenne på alle sidene ved et forhold. Vi har tilbringt mye tid sammen og han gjør mye for å "komme seg bort" for å få mulighet til å tilbringe tid sammen med meg og oppleve ting sammen med meg. Han forteller meg også at jeg er den mest fantastiske personen han har møtt. Men nå sliter jeg.... Etter å vært hjemme i deres hus og sett familie-bilder på veggene... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det er veldig tungt og vondt å være på denne siden. Jeg vet at separasjon/skilsmisse tar tid. Men hadde ikke sett for meg at det skulle ta så lang tid å ta det første steget. Jeg er også redd for om jeg kan stole på han til å vente lengre på at ting skal skje... Jeg kjenner min tålmodighet begynner å renne ut og jeg sliter veldig med meg selv og hvordan jeg skal forholde meg til denne situasjonen. Jeg har også spurt han hvorfor han ikke plages å gå bak konens rygg. Han forteller meg at han gjør ikke det, for deres følelsesmessig liv er ikke der, de har ikke delt soverom på 1,5 år. De krangler mye og er veldig ulike på mye som har gjort at de vokser fra hverandre. Er det noen som har vært i lignende situasjon eller som vil komme med noen anbefalinger å gjøre??? Ps: jeg sliter med å gi slipp på han, da vi begge føler det samme og han er det beste som har skjedd meg, så veldig vanskelig å gi slipp, men også vanskelig å bli værende i denne situasjonen over lengre tid uten at det skjer noe. Anonym poster: 3ca6ded02fbe04206a44f3659054859e
Gjest Anon Skrevet 4. oktober 2012 #3 Skrevet 4. oktober 2012 Men herregud da. Hadde han virkelig tatt "hensyn" til kona hadde han ikke vært utro. Han er en dritt. 23
Gjest Twelve12 Skrevet 4. oktober 2012 #4 Skrevet 4. oktober 2012 Homewrecker... Mennesker hadde aldri kunne vært utro, hvis ikke det hadde vært mennesker som deg som ga dem muligheten. Du får ikke noe sympati eller råd fra meg. 16
Gakkepus Skrevet 4. oktober 2012 #5 Skrevet 4. oktober 2012 Like verdier, sier du? Og hva går de ut på? Om han går bak ryggen på sin psykisk syke kone, uavhengig av hvordan deres forhold er, så kommer han mest sannsynlig til å gjøre det med deg og når du en dag mister fotfeste. Hvordan i allverden kan du tro at dere kan bygge et forhold som i utgangspunktet har ett grunnlag, og det er utroskap? 18
frustrertjente24 Skrevet 4. oktober 2012 #6 Skrevet 4. oktober 2012 Men herregud da. Hadde han virkelig tatt "hensyn" til kona hadde han ikke vært utro. Han er en dritt. Det er min holdning også. Når vi i tillegg da har diskutert å ta en "pause" til at han har fått ting under kontroll. At jeg ikke lengre trenger å sitte med en dårlig følelse for at vi tilbringer tid sammen. Men føler at psykisk syk kone er en unnskylding og barn vil uansett alder bli såret og lei seg når foreldrene flytter fra hverandre. Å roe ting ned blir det samme som å utsette. selv om jeg forstår at han ikke vil såre noen. Jeg har selv vært i konas sko så jeg vet hvordan det er.. derfor jeg synes det er ekstra vanskelig når det er så mye følelser inne i bildet.
Gjest Twelve12 Skrevet 4. oktober 2012 #7 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg har selv vært i konas sko så jeg vet hvordan det er.. Og så ender du opp med å være "the other woman" seriøst? Eier du ikke moral? 11
Gjest Anonym_bruker Skrevet 4. oktober 2012 #8 Skrevet 4. oktober 2012 Skam deg! Få opp øynene, du er bare spenning i hverdagen, hvis ikke hadde du ikke vært nr.2 enda.
Gakkepus Skrevet 4. oktober 2012 #9 Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Det er min holdning også. Når vi i tillegg da har diskutert å ta en "pause" til at han har fått ting under kontroll. At jeg ikke lengre trenger å sitte med en dårlig følelse for at vi tilbringer tid sammen. Men føler at psykisk syk kone er en unnskylding og barn vil uansett alder bli såret og lei seg når foreldrene flytter fra hverandre. Å roe ting ned blir det samme som å utsette. selv om jeg forstår at han ikke vil såre noen. Jeg har selv vært i konas sko så jeg vet hvordan det er.. derfor jeg synes det er ekstra vanskelig når det er så mye følelser inne i bildet. Du har selv vært i konas sko, og likevel ikke lært deg bedre? Du er den andre kvinnen, og hvis han er den typen som ønsker i både pose og sekk, beholde kona, barna, tryggheten m.m, samtidig som han ønsker å ha en på si, for spenning, så vil du alltid forbli den andre kvinnen. Endret 4. oktober 2012 av Gakkepus 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2012 #10 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg har også spurt han hvorfor han ikke plages å gå bak konens rygg. Han forteller meg at han gjør ikke det, for deres følelsesmessig liv er ikke der, de har ikke delt soverom på 1,5 år. De krangler mye og er veldig ulike på mye som har gjort at de vokser fra hverandre. Anonym poster: 3ca6ded02fbe04206a44f3659054859e The oldest story in the world. Om du har noe vett og moral i deg, så kommer du deg ut av dette. Det er ille nok allerede! Anonym poster: e2cf46171b563438ae7f5e50edbd2fc0 8
frustrertjente24 Skrevet 4. oktober 2012 #11 Skrevet 4. oktober 2012 Like verdier, sier du? Og hva går de ut på? Om han går bak ryggen på sin psykisk syke kone, uavhengig av hvordan deres forhold er, så kommer han mest sannsynlig til å gjøre det med deg og når du en dag mister fotfeste. Hvordan i allverden kan du tro at dere kan bygge et forhold som i utgangspunktet har ett grunnlag, og det er utroskap? Like verdier mener jeg som hva man verdsetter i livet og ulike ting man verdsetter i livet. Jeg har selv tenkt den tanken... Om han vil gjøre det samme mot meg.. Han forteller meg at det har aldri vært i hans tanker å være utro og han er sterkt imot det. Men når man møter en person man faller pladask for så er det vanskelig å kontrollere følelser. Men å starte på noe nytt forhold før man har avsluttet det man allerede er ikke den måten jeg ville anbefale å gå. for respekt for den andre part, og for å ikke gi falske forhåpninger til kona... Ville det ikke det beste være å være ærlig å fortelle kona hvordan situasjonen er. Ikke la det gå ut over tid.. Psykisk syk el ikke er det beste å få vite hva ståstedet er. Og hvis han ønsker å bli el ser seg nødt til å bli pga syk kone og barn, hvorfor holde meg igjen når jeg ber om pause???
Gakkepus Skrevet 4. oktober 2012 #12 Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Like verdier mener jeg som hva man verdsetter i livet og ulike ting man verdsetter i livet. Jeg har selv tenkt den tanken... Om han vil gjøre det samme mot meg.. Han forteller meg at det har aldri vært i hans tanker å være utro og han er sterkt imot det. Men når man møter en person man faller pladask for så er det vanskelig å kontrollere følelser. Men å starte på noe nytt forhold før man har avsluttet det man allerede er ikke den måten jeg ville anbefale å gå. for respekt for den andre part, og for å ikke gi falske forhåpninger til kona... Ville det ikke det beste være å være ærlig å fortelle kona hvordan situasjonen er. Ikke la det gå ut over tid.. Psykisk syk el ikke er det beste å få vite hva ståstedet er. Og hvis han ønsker å bli el ser seg nødt til å bli pga syk kone og barn, hvorfor holde meg igjen når jeg ber om pause??? Uavhengig i hva du putter i ordet "like verdier", så tenker jeg at de viktigste verdiene i et forhold, er ærlighet og tillitt, og de verdiene ser han ut til å mangle mtp sin kone. Alt jeg tenker, er at han har ingen planer om å gå fra kona si. Dette er et klassisk eksempel på mange tilfeller. Det var kanskje ikke hans intensjon å være utro, som du selv sier det, ikke vet vi, men han er iallfall ikke mann nok til å si til kona si hva som egentlig skjer bak ryggen hennes, og det er et stort utropstegn. Mens du venter en usikker framtid, og vet ikke hva som egentlig skjer, og stiller spørsmål på KG. Forstår at du er forelsket, om det er i forelskelsen seg selv, eller om det er oppritkig, men ikke glem hva du tror på og står for. Er det riktig moral for å ikke snakke om verdier? Du bidrar til det sidespranget hans, mens hans kone kommer til å lide en stor smerte når alt det kommer ut i dagslyset, for å ikke snakke om barna.... Endret 4. oktober 2012 av Gakkepus 2
frustrertjente24 Skrevet 4. oktober 2012 #13 Skrevet 4. oktober 2012 Du har selv vært i konas sko, og likevel ikke lært deg bedre? Du er den andre kvinnen, og hvis han er den typen som ønsker i både pose og sekk, beholde kona, barna, tryggheten m.m, samtidig som han ønsker å ha en på si, for spenning, så vil du alltid forbli den andre kvinnen. Han har fortalt meg at det er ikke for spenningen sin skyld. Heller ikke for å dekke de behovene som kona ikke dekker. Men han mener det virkelig... følelsene for meg er veldig sterke. Men hvis jeg hadde betydd så mye for han og han bryr seg så mye om meg som han sier så hadde han vel latt meg gå eller gjort noe med situasjonen han sitter i.....
Gjest Gunfreak Skrevet 4. oktober 2012 #14 Skrevet 4. oktober 2012 Han har fortalt meg at det er ikke for spenningen sin skyld. Heller ikke for å dekke de behovene som kona ikke dekker. Men han mener det virkelig... følelsene for meg er veldig sterke. Men hvis jeg hadde betydd så mye for han og han bryr seg så mye om meg som han sier så hadde han vel latt meg gå eller gjort noe med situasjonen han sitter i..... Sorry, men du bare lurer deg selv, dette har skjedd med tusen andre jenter som deg, men jeg har fremdeles lite sympati for deg, jeg tenker mer på kona hans. 11
Gjest Twelve12 Skrevet 4. oktober 2012 #15 Skrevet 4. oktober 2012 Sorry, men du bare lurer deg selv, dette har skjedd med tusen andre jenter som deg, men jeg har fremdeles lite sympati for deg, jeg tenker mer på kona hans. Enig 2
Gakkepus Skrevet 4. oktober 2012 #16 Skrevet 4. oktober 2012 Han har fortalt meg at det er ikke for spenningen sin skyld. Heller ikke for å dekke de behovene som kona ikke dekker. Men han mener det virkelig... følelsene for meg er veldig sterke. Men hvis jeg hadde betydd så mye for han og han bryr seg så mye om meg som han sier så hadde han vel latt meg gå eller gjort noe med situasjonen han sitter i..... Nettopp. Så hva er det du egentlig sitter og lurer på? Tror du virkelig at han har planer om å gi opp alt han har jobbet for (hva enn det måtte være, hus, barn, kone, trygghet, komfort, bil...) for å så teste ut om gresset faktisk er grønnere på den andre siden? Og hva om det såkalte forholdet deres oppløses, og han står der uten ingenting? 1
frustrertjente24 Skrevet 4. oktober 2012 #17 Skrevet 4. oktober 2012 At han ikke vil fortelle kona si om at han har startet et nytt forhold er pga hun er syk og antagelig ikke vil takle det da hun går på sterke antidepresiva. og med unger inne i bildet og slikt er ikke det bra. derfor vil han ta det over lengre tid. Men hadde hun kommet direkte til han og spurt så hadde han svart ærlig på det. Men vil ikke såre henne mer enn nødvendig. Jeg blir mer sikker i min sak nå ved at jeg forteller han at vi få gå hvert til vårt. Blir han skilt en gang og jeg fortsatt er singel så kan vi ev ta opp igjen kontakten. Men så lenge situasjonen er uendret er det beste for alle parter at vårt forhold tar en ende. 2
frustrertjente24 Skrevet 4. oktober 2012 #18 Skrevet 4. oktober 2012 Han er ikke redd for å gå ifra kona. for økonomisk bekymrer han seg lite. han driver egne firmaer. Men bekymret for hennes veiene da hun ikke vil sitte igjen med så mye. Han har vært i kontakt med advokater for å forhøre seg. Det eneste hun har kravet på er halvparten av huset og det kan han cashe ut. Derfor han vil ha henne ut i jobb slik at hun kan bli selvstendig og klare seg selv økonomisk...
Gakkepus Skrevet 4. oktober 2012 #19 Skrevet 4. oktober 2012 Hvilken rolle spiller det om hun kommer direkte til han og spør, eller om han faktisk sier det på eget initiativ? Vil det gjøre smerten og sjokket mindre for kona? Vil det på noen som helst måte verne henne mot noe? Det verste som kan skje, er at hun finner ut ved et uhell eller at hun faktisk må gå så langt å presse han ut for sannheten. Enten han har noen gjenstående følelser for kona si eller ei; hun fortjener i det minste respekt og ærlighet, og ikke en mann som prøver å verne henne fra "det vonde", men likevel holde på slik han gjør. 2
frustrertjente24 Skrevet 4. oktober 2012 #20 Skrevet 4. oktober 2012 Han går heller ikke fra kona for min del. men for at ekteskapet har vært dårlig over lengre tid. Og han har blitt mer sikker i sin sak at han ikke ønsker å være i det ekteskapet lengre... og hvor det vil føre med oss siden er det ingen som vet. Men han går ikke fra den ene til den andre, men fordi han ikke ønsker å være i det forholdet lengre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå