Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med Ivf-Klinikken i Oslo? Har gjennomgått ett forsøk der nå som gikk rett i dass. Fikk beskjed rett etter egguttak at der ikke var noen egg i eggposene. Flere som har opplevd dette? Lurer på om det er noe jeg kan ha gjort galt under medisineringa, eventuelt med ovitrelle sprøyta før uthentingen

Anonym poster: a4baa809730a105465438c3eba8e357c

Videoannonse
Annonse
Gjest Twelve12
Skrevet

Uff det var trist å høre..

Det er aldri noen garanti at eggposer inneholder egg, unsett hvor store eggposene er på UL. Det kan ikke noen vite før man faktisk går inn å "henter ut egg"

Tror derfor du ikke kan klandre kliniken for at det gikk i "dass"

Alle opplever vi mislykkede, avbrutte forsøk. Det er dessverre en del av det å være prøver.

Hvor gammel er du?

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg er 30..nei klandrer ikke klinikken, er bare veldig usikker siden dette var mitt første forsøk. Ble litt forvirra når legen sa han ikke hadde noe svar på hvorfor det var slik og at det meget sjeldent skjedde.

Har søkt litt rundt på nett og har lest at mange tar ovitrelle 36 timer før uthenting mens jeg skulle ta den 12 timer før. Er egentlig bare ute etter å finne ut om det er noe jeg har gjort feil eller om dette er vanlig.

Anonym poster: a4baa809730a105465438c3eba8e357c

Gjest Twelve12
Skrevet

Tror ikke det er noen medisiner som "tømmer" eggposene dine for egg. Enten er det egg i posene, eller så er det ikke.. Synd er det.

Det kan selvfølgelig ha noe med alderen din dessverre.

Fikk denne informasjonen av min klinikk når vi begynte.

- Vi har aldri så mye egg som når vi ligger i mors liv. Flere millioner. Når vi er født sitter vi igjen med bare noen få millioner. Når vi når pubertet et det kun noen hundre tusen igjen.. og hver måned går borti 10 000 til spille når vi har eggeløsning.

Dersom man da ikke er født med så mange egg.. så skal det heller ikke mange eggeløsninger til før man går tom dessverre.

Skrevet

Da kan jeg iallefall slappe litt av og satse på at det går bedre neste gang.

Gjest Twelve12
Skrevet

Da kan jeg iallefall slappe litt av og satse på at det går bedre neste gang.

Jeg har riktig nok bare hatt to forsøk.. men jeg fikk ut mer egg gang nummer 2, enn gang nummer 1

Sikker fordi de eggposene som var små ved første forsøk, ble også stimulert da, og er de som ble størst nå. Så på en måte er de blitt stimulert dobbelt.

Så neste gang trenger ikke å være lik denne. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...