Gjest marielle Skrevet 4. oktober 2012 #1 Skrevet 4. oktober 2012 Kan man tørke ullklær i tørketrommelen? Når dere vasker ull, bruker dere tøymjukner da? Takk til dere som gidder å svare!
Gjest Violetta Skrevet 4. oktober 2012 #2 Skrevet 4. oktober 2012 Ikke ha ull i tørketrommel, da krymper det.
Amanlis Skrevet 4. oktober 2012 #3 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg har tatt ulltøy i tørketrommelen på skånetørring, det har gått helt fint Man skal ikke bruke skyllemiddel på ulltøy.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2012 #4 Skrevet 4. oktober 2012 Ullklær skal vaskes med spesialvaskemiddel for ull, ellers kan du ødelegge fibrene i ulltøyet. Jeg bruker flytende Milo vaskemiddel til ulltøy. Anonym poster: 0a2de74c79e9a1f9912696067ece6932
mammamy Skrevet 4. oktober 2012 #5 Skrevet 4. oktober 2012 Milo skyllemiddel kan fint brukes. Jeg ville ikke tatt det i tørketrommel :-)
Gjest inox Skrevet 4. oktober 2012 #6 Skrevet 4. oktober 2012 Er det kjøpt ulltøy eller hjemmestrikka? Og om det er hjemmestrikka er det superwash eller ikke? For hjemmestrikka som er superwash kan med fordel få en skånetørking i tørketrommel, siden superwash har det med å sige ut av fasong - lett runde i tørketrommel er ofte anbefalt for superwash-garn. IKKE vanlig tøymykner på ull! Især ikke superwash - kun en eneste vask så vil plagget bli ødelagt, det sklir ut, mister all hold og blir helt uformelig. Milo tøymykner evt andre spesialskyllemiddel for ull går fint. De inneholder gjerne lanolin som smører og beskytter ulla, gir plagget lengre levetid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå