Gå til innhold

Hjelp til flettestrikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på med flettestrikk, men sliter litt med å få flettene fine. Den ene endemasken akkurat i det man fletter blir så stor og lang hvis dere skjønner. Jeg har prøvd å strikke både løsere og strammere men masken blir like "strukket".

Hva gjør jeg feil?

Anonym poster: 89b509a12ecc9d31461db927e8b6703e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du gjør det helt rett jeg :)

Husk på at den masken faktisk skal strekkes over/under flere andre masker før den strikkes, avhengig av hvilken flette du strikker.

Er du på første fletting nå? For det ser ofte litt rart ut på første fletting, men når en strikker videre så blir det fint :) Og etter vask så jevner det seg enda litt mere ut.

Skrevet

Tror du gjør det helt rett jeg :)

Husk på at den masken faktisk skal strekkes over/under flere andre masker før den strikkes, avhengig av hvilken flette du strikker.

Er du på første fletting nå? For det ser ofte litt rart ut på første fletting, men når en strikker videre så blir det fint :) Og etter vask så jevner det seg enda litt mere ut.

Nei har strikka flettemønster før, og det har alltid vært ett "problem". Men da skal jeg se om det blir bedre etter vask :)

Takk for svar!

Anonym poster: 89b509a12ecc9d31461db927e8b6703e

Skrevet (endret)

Ok :) Jeg får det på akkurat samme måten med fletter, den ene maska der strekker seg, tror ikke det er mulig å unngå.

Bare ta en titt på flettegensere i butikken, de har alle masker som er strukket ut på den omgangen flettinga er gjort. Ja, jeg har lurt på det samme som deg ;)

Endret av inox
Skrevet

Den strekker seg, ja, men den legger seg på en måte så langt på siden av fletta at den nesten er bak, så det synes ikke så godt likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...