Gå til innhold

Katt får angst når vi er på ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har et stort problem med katten min som jeg håper noen her kan hjelpe meg med.

Siden den var liten har den vært ganske avhening av oss i familien. Når vi drar fra huset i noen dager pleier vi å ha en passer, men pusen er veldig redd for henne. Han gjemmer seg og får helt panikk hvis han ser henne.

Når vi kommer hjem ser det ikke ut som han har spist sikkelig og i det siste har han vært redd for oss en liten stund etter vi var kommet hjem. Han har tisset i sengen vår for å "lokke" oss tilbake.x)

Det er tydelig at han ikke har det noe bra. Men vi vet ikke helt hva vi skal gjøre. Kunne tatt han til dyrelegen og fått noe beroligende, men jeg føler ikke det løser problemet egentlig.

Noen tips eller erfaringer? :)

Tusen takk på forhånd :)

Anonym poster: d93e45e4643ff5964734b9ae70939d19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er jo å ikke ha katt når man reiser en del ^^

Men ja vanskelig å si hva dere kan gjøre med det.

Hva med å prøve å finne en ny passer? La katten bli tilvennet til den personen før dere reiser vekk f.eks?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er kattepasser, så for å unngå reklame skriver jeg som anonym. Har dere en dere kjenner som passer eller en kattepasser? Som erfaren kattepasser så kan jeg fortelle at det du beskriver dessverre ikke er så uvanlig.

Men om kattepasseren tar seg god tid, er på besøk hver dag og gjerne legger igjen et plagg som sokker, singlet eller noe annet man har hatt tett inntil seg så er det lettere for pus å bli vant til passer. Om passeren også bruker rolige bevegelser, ikke maser på pus, sitter mye på gulvet og snakker rolig så kan det gjøre ting lettere.

Anonym poster: c36a9eda8c340864a9ab4bab90cff551

• Liker 2
Skrevet

Samme anonym som over, det jeg skulle si at med de grepene jeg beskrev over så har ikke jeg opplevd at pus har fortsatt med å være redd og markere.

Anonym poster: c36a9eda8c340864a9ab4bab90cff551

Skrevet

Takk for svar dere :)

Sakone: Vi reiser faktisk ganske sjeldent, dette var bare en helgetur. Vi prøver å venne den til passeren, men den vil ikke komme opp når hun er på besøk. Katten er ikke så redd for andre folk, men jeg tror det er fordi den forbinder henne med at vi drar vår vei. Skal prøve en gang til likevel :)

Ja, passeren er bare en vi kjenner. Skal prøve å forklare de tipsene. Tusen takk!

Anonym poster: d93e45e4643ff5964734b9ae70939d19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...