Gå til innhold

Noen som har gått til sak mot tidligere arb.plass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må gå via Arbeistilsynet nå. Og fri rettshjelp. Da jeg har en forhenværende sjef, som ikke lar meg være i fred. Han vil fortsatt at jeg skal utføre arbeidsoppgaver for han og holder igjen min siste lønn. Jeg måtte minne han på at han hadde sagt meg opp (pga nedskjæringer).

Er det noen her, som har tatt fighten med å dra inn AT for å få utestående lønn? Er det et helvetes mas, eller er lovverket så sterkt at man som arbeidstaker er sikra trygg hjelp?

Jeg er ikke organisert. Dessverre.

Anonym poster: 4f2619b4f18009ebbd2df3d9ae68710e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er AT eneste muligheten din? Kan du ikke (true med å) slå dem konkurs? En venn av meg mener jeg gjorde det når hans arbeidsgiver ikke betalte ut de siste lønningene.

Anonym poster: 0d555d8a01013fc5e3e7d923f0bb4599

Skrevet

Har sendt "trusselbrev" etter råd fra AT. Snakket også med en advokat i dag som mente min sak var veldig sterk. Så skal etter hvert sende ut et påtalebrev.

I "trusselbrevet" så står det rutinene ved å kunne sende inn en begjæring om konkurs.

Æsj dette er ikke gøy, men må vel til.

Anonym poster: 4f2619b4f18009ebbd2df3d9ae68710e

Skrevet

Sånne folk vil gjerne ha mest mulig å yte minst mulig tilbake. Synes ikke du skal dårlig samvittighet for å kreve pengene dine - man jobber ikke gratis!

Skrevet

Lykke til! Håper du får det du har krav på!

Anonym poster: 9dec4c8cfcdfe426bac7df03607d056f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...