Gjest Tina123 Skrevet 25. februar 2004 #1 Skrevet 25. februar 2004 Nå har jeg gått til anskaffelse av en stor og flott Aloe Vera plante. Spørsmålet er enkelt; hva skal jeg gjøre for å beholde den så stor og fin?? (Belysning, vannmengde?) Noen som har noen tips? Det er også flere avleggere på planten, må disse stå i vann, få røtter før de kan pottes om?
Annevenn Skrevet 25. februar 2004 #2 Skrevet 25. februar 2004 Tror du kan plante avleggerene rett i jorda.... Men det er jeg ikke helt sikker på. Hørte på radio i går at aloe vera skal få tørke ut, før du vanner den. Den er vant til varme, og liker seg godt i masse lys.
Laina Skrevet 25. februar 2004 #3 Skrevet 25. februar 2004 Du kan plante avleggerne rett i jorden, ja.
smile Skrevet 25. februar 2004 #4 Skrevet 25. februar 2004 aloe vera planten er veldig lettstelt. Vann den jevnt, den tåler å tørke ut mellom hver gang men ikke et must. Ikke ha jorden for bløt da råtner den. Avleggere er det bare å stikke rett i jorda og vanne godt. Lykke til!
Lisemor Skrevet 26. februar 2004 #5 Skrevet 26. februar 2004 Alovera plante er en kaktus og skal ikke ha for mye vann. Kaktusgjødsel.Må ha mye lys.Ikke solsteik omm sommeren.
Emma3 Skrevet 26. februar 2004 #7 Skrevet 26. februar 2004 Min alovera plante likar seg ikkje i vinduet, men andre plassa i huset med masse lys. Men det merka du egentlig ganske fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå