Gjest Tina123 Skrevet 25. februar 2004 #1 Del Skrevet 25. februar 2004 Nå har jeg gått til anskaffelse av en stor og flott Aloe Vera plante. Spørsmålet er enkelt; hva skal jeg gjøre for å beholde den så stor og fin?? (Belysning, vannmengde?) Noen som har noen tips? Det er også flere avleggere på planten, må disse stå i vann, få røtter før de kan pottes om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annevenn Skrevet 25. februar 2004 #2 Del Skrevet 25. februar 2004 Tror du kan plante avleggerene rett i jorda.... Men det er jeg ikke helt sikker på. Hørte på radio i går at aloe vera skal få tørke ut, før du vanner den. Den er vant til varme, og liker seg godt i masse lys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 25. februar 2004 #3 Del Skrevet 25. februar 2004 Du kan plante avleggerne rett i jorden, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 25. februar 2004 #4 Del Skrevet 25. februar 2004 aloe vera planten er veldig lettstelt. Vann den jevnt, den tåler å tørke ut mellom hver gang men ikke et must. Ikke ha jorden for bløt da råtner den. Avleggere er det bare å stikke rett i jorda og vanne godt. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 26. februar 2004 #5 Del Skrevet 26. februar 2004 Alovera plante er en kaktus og skal ikke ha for mye vann. Kaktusgjødsel.Må ha mye lys.Ikke solsteik omm sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tina123 Skrevet 26. februar 2004 #6 Del Skrevet 26. februar 2004 Takk for alle svar!! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma3 Skrevet 26. februar 2004 #7 Del Skrevet 26. februar 2004 Min alovera plante likar seg ikkje i vinduet, men andre plassa i huset med masse lys. Men det merka du egentlig ganske fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå