AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2012 #1 Skrevet 4. oktober 2012 Fikk ei venninne på besøk i går og jeg hadde bakt noen kanelboller og laget kakao (var skikkelig høststorm så tenkte det passet) Hun kom og sa det luktet sååå godt og gledet seg til å smake. Alt vel så langt, men så måtte hun en tur på toalettet. Når hun kom tilbake så spurte hun om jeg hadde vasket badet, og jeg sa at det hadde jeg gjort. Så ble hun veldig rar og når bollene ble servert så forsynte hun seg ikke. Jeg sa det bare var å forsyne seg, men hun nølte lenge. Lurte på om det var noe galt og hun innrømmet til slutt at det virket veldig skittent av meg å vaske badet og doen først og bake boller etterpå. Jeg ble forfjamset og sa at jeg hadde jo selvfølgelig vasket hendene mine godt før jeg satte igang med bolledeigen. Stemningen ble veldig rar og etter at hun dro så begynte jeg å lure på om det virkelig var unormalt å bake etter at man hadde vasket huset, eller om det bare er meg som ikke bekymrer meg så mye om bakterier osv Anonym poster: 7bc0e142b165f91ec5c18898823b8b9a 5
juni Skrevet 4. oktober 2012 #2 Skrevet 4. oktober 2012 Eh, ville hun heller at du skulle ha møkkete bad? Hun er jo helt rar! Det er ofte når jeg har nyvasket hus at jeg får lyst til å bake! Uansett hva man har gjort først, så vasker man jo hender før man baker! Det er IKKE du som er rar! 34
Athene Skrevet 4. oktober 2012 #4 Skrevet 4. oktober 2012 Du spurte henne ikke hva som var akseptabelt tidsintervall mellom badvask og bollebaking da? Fire timer? To døgn? Her er det i alle fall ikke du som er rar... 22
Vulpes Skrevet 4. oktober 2012 #5 Skrevet 4. oktober 2012 Du er ikke rar i det hele tatt. Å vaske badet før man får besøk er en veldig ålreit ting å gjøre. Og så klart vasker man seg nøye på hendene etter å ha vasket doen, det sier seg selv. Og da ser jeg virkelig ikke problemet. Man blir vel strengt tatt ikke særlig mer skitten på hendene av å vaske doen enn å gå på do - man passer jo på å ikke få noe sprut fra dobørsten eller liknende oppover armene eller andre steder! Med mindre det er noe du ikke forteller oss her så tør jeg påstå at denne venninnen din er ufattelig rar og sær. 6
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2012 #6 Skrevet 4. oktober 2012 Takk Begynte nesten å lure på om jeg var skikkelig rar her Jeg anser meg selv som helt normal, vasker doen og resten av huset på en ganske så normal måte og passer alltid på å vaske meg godt på hendene etter å ha tatt på mine dyr, vasket doen eller før jeg skal bake. Og her snakker vi såpe og god vask av hendene, ikke bare plaske de litt under rennende vann. Er veldig opptatt av god hygiene rundt matlaging Hun mente at siden jeg ikke brukte hansker når jeg bakte og til og med eltet deigen deigen med hendene mine, så var det ganske uhygenisk. Anonym poster: 7bc0e142b165f91ec5c18898823b8b9a 1
Zzyzx Skrevet 4. oktober 2012 #7 Skrevet 4. oktober 2012 Noen har problemer med mat laget av andre. Jeg spiser f.eks. ikke kaker der den som serverer forteller med stor entusiasme om at både snørrunge 1 og snørrunge 2 var kjempeflinke da de hjalp til å bake kake. Men hos folk som jeg oppfatter har normal hygiene så har jeg ingen problemer. Å vaske badet før man får gjester ser jeg på som normal hygiene og det ville ikke ha ramla meg inn å tenke at det skulle være noe i veien med bollene av den grunn. Er nok venninna di som er litt sær. 15
Gjest Darthoven Skrevet 4. oktober 2012 #8 Skrevet 4. oktober 2012 Hysterisk og bakteriofob. Vask badet og bak så mye du vil. De færreste vil vie ett sekund til å tenke på slikt. Bollene er da uansett STEKT, så du kunne i teorien smørt dem med bæsj uten at det var farlig. 20
Vulpes Skrevet 4. oktober 2012 #9 Skrevet 4. oktober 2012 Hun mente at siden jeg ikke brukte hansker når jeg bakte og til og med eltet deigen deigen med hendene mine, så var det ganske uhygenisk. Anonym poster: 7bc0e142b165f91ec5c18898823b8b9a Jeg har aldri opplevd at noen i sitt private hjem bruker hansker når de baker... 13
Zzyzx Skrevet 4. oktober 2012 #10 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg har aldri opplevd at noen i sitt private hjem bruker hansker når de baker... Jeg gjør! Men det er fordi jeg virkelig hater å vaske bort deig fra hendene. Og under neglene. 2
Gjest blah blah Skrevet 4. oktober 2012 #11 Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Jeg gjør! Men det er fordi jeg virkelig hater å vaske bort deig fra hendene. Og under neglene. Pleiet å smøre inn hendene med nøytral matolje, da fester ikke deigen seg og det setter seg ikke smak på deigen Endret 4. oktober 2012 av blah blah 3
Vulpes Skrevet 4. oktober 2012 #12 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg gjør! Men det er fordi jeg virkelig hater å vaske bort deig fra hendene. Og under neglene. Ah, smart! Ser den. Jeg har bare aldri tenkt over problemstillingen selv ettersom alt jeg har bakt hittil har vært eltefritt.
Zzyzx Skrevet 4. oktober 2012 #13 Skrevet 4. oktober 2012 Pleiet å smøre inn hendene med nøytral matolje, da fester ikke deigen seg og det setter seg ikke smak på deigen Det er ikke dumt i det hele tatt, men jeg har noe eksemgreier som gjør at det ikke er mulig. Så jeg kjøper alltid sånne esker med engangshansker fra apotek, og så bruker jeg dem til matlaging, ved hårfarging og ellers når det er behov. Så det er ikke pga overnøye hygiene, men helst av hensyn til huden.
Thorn Skrevet 4. oktober 2012 #14 Skrevet 4. oktober 2012 Det er ikke dumt i det hele tatt, men jeg har noe eksemgreier som gjør at det ikke er mulig. Så jeg kjøper alltid sånne esker med engangshansker fra apotek, og så bruker jeg dem til matlaging, ved hårfarging og ellers når det er behov. Så det er ikke pga overnøye hygiene, men helst av hensyn til huden. Off topic, men opplever ikke du at deigen fester seg veldig til hanskene? Jeg har prøvd å bake med hansker et par ganger pga eksem, men deigen festet seg såpass mye at det omtrent var umulig å kna!
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 4. oktober 2012 #15 Skrevet 4. oktober 2012 Hahahaha. Det er defintivt venninna di som er overfølsom. Dette er defintivt hysterisk. 1
Zzyzx Skrevet 4. oktober 2012 #16 Skrevet 4. oktober 2012 Off topic, men opplever ikke du at deigen fester seg veldig til hanskene? Jeg har prøvd å bake med hansker et par ganger pga eksem, men deigen festet seg såpass mye at det omtrent var umulig å kna! Ikke mer enn til hendene, nei. Kan jo løses med det andre forslaget her, matoljen funker nok like bra på hansker som på hender.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2012 #17 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg hadde rett og slett blitt sur på henne. Anonym poster: 46bffd01ac8300d62d503851cf0ed487
Zzyzx Skrevet 4. oktober 2012 #18 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg har støvsugd og vaska gulv, er det da ok å lage middag i dag, eller må noen andre gjøre det? 14
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2012 #19 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg hadde rett og slett blitt sur på henne. Anonym poster: 46bffd01ac8300d62d503851cf0ed487 Hadde lyst til å bli sur på henne, men orket ikke legge for mye energi på det. Er ikke ei som jeg omgås så mye med heldigvis Anonym poster: 7bc0e142b165f91ec5c18898823b8b9a
Lutetium 71 Skrevet 4. oktober 2012 #20 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg har støvsugd og vaska gulv, er det da ok å lage middag i dag, eller må noen andre gjøre det? Hvis du venter en 14 dagers tid først, og imellomtiden vasker hendene daglig med klorin, kan du gå igang med middagen. Hysteriske mennesker som i innlegget til TS, er grunnen til at det fins ett marked for bakteriedrepende salo og annen idiotisk smørje. Resistensbonanza here we come. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå