Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått arbeidsledig endel måneder nå, og jeg hadde tilfeldigvis dagpenge-vedtaket mitt fremme her om dagen. Der så jeg at det står at fastsatt vanlig arbeidstid er 27,5 timer. Jeg vet ikke om jeg har sett feil tidligere, eller bare antatt at det var 37,5 timer, men jeg tror kanskje at 27,5 er feil. Jeg jobbet fulle uker og til tider lørdager også. Dette er noe jeg skal undersøke nærmere, men sett at timeantallet i vedtaket er feil: Hva slags effekt gir dette? Jeg kan jo jobbe mindre før jeg mister dagpengene, men bortsett fra det. Kan jeg bli straffet for dette? Er det tidligere arbeidsgiver som har oppgitt feil timeantall? Og er det for sent å endre på? Klagefristen gikk jo ut for lenge siden. Noen som vet..?

Dette ble veldig rotete, men håper dere skjønner hva jeg mener.. :P

Anonym poster: 245c204421c168ba17d2e750b3e6912a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk oppjustert dette ved å levere inn et skriv der jeg klagde på timetallet og la ved lønnslipper for året som er brukt som beregning. For jeg hadde kontrakt med 40/60% men jobbet i praksis 80/100% Fikk oppjustert antall timer.:)

Skrevet

Ah! :) Gjorde du dette innenfor klagefristen?

Takk for svar! TS

Skrevet

husker ikke helt,.. tror det var innenfor, men tror de er pliktig til å ta det til etteretning likevel... Det skader jo ikke å prøve :)

Skrevet

Nei, det gjør jo ikke det :)

Var bare usikker på om dette hadde noe å si for utbetalinger osv siden jeg ikke har meldt fra før nå. Feilaktige opplysninger osv. (Men har jo ikke sett det før nå).

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...