Lille Løve Skrevet 25. februar 2004 #1 Skrevet 25. februar 2004 Ungene mine ser pappan sin i snitt 10-15 timer i uka. Han jobber sent og tidlig. Dette føler jeg går utover både dem og meg, men han mener jeg bør slutte å klage fordi det er mange som har det verre enn meg/oss. Så da spør jeg her hva som er normalt hos dere. Hvor mye ser ungene deres pappane sine i snitt i uken?
Gjest Poirot Skrevet 25. februar 2004 #2 Skrevet 25. februar 2004 Dere bor sammen? Hva gjør han i helgene? Hvor gamle er barna?
Robban43 Skrevet 25. februar 2004 #3 Skrevet 25. februar 2004 Dere bor sammen? Hva gjør han i helgene? Hvor gamle er barna? Har egentlig de samme spørsmål. Det hele er jo ett spørsmål om prioritering
Lille Løve Skrevet 25. februar 2004 Forfatter #4 Skrevet 25. februar 2004 Ja, vi bor sammen. De aller fleste helgene går med til å jobbe - han er selvstendig. Men siden vi har tre unger mellom 1 og 5 år så synes jeg det blir litt mer enn jeg kan tåle. Men klager jeg blir han sint og skuffet. Vet ikke om jeg har noe å klage over, men jeg blir så fryktelig sliten innimellom. Og da er det lett å tenke at man hadde hatt det bedre alene. Da slapp man iallefall å irritere seg over den mannen som aldri er der...
Robban43 Skrevet 25. februar 2004 #5 Skrevet 25. februar 2004 Ja han har jo tatt dette valget sjøl om å være selvstendig neringsdrivende. Har ikke helt forståelsen av at på grunn av mye jobbing så skal det gå ut over samværet med deg å barna. I den alderen er det viktig for dem å ha kontakt med BEGGE foreldre. Har egenerfaring på området. Jobber sjøl i transportbransjen og er dermed en del vekke i perioder. Men den tiden jeg er hjemme så er hele min tid via til å avlaste og ha samvær med barna. Mine valg skal ikke gå ut over noen. Det er ikke deres skyld. Du sier at du ville ha det bedre alene..... Tenk nøye gjennom det. Er ikke alltid det beste. Prøv heller en dialog med gubben, han kan jo ikke ignorere dine følelser/meninger oppi dette. Stå på
Lisemor Skrevet 26. februar 2004 #6 Skrevet 26. februar 2004 Hva skulle din mann med barn? Barn til alenemødre ser jo pappaen oftere med bare en ettermiddag i uken og annenhver helg. Jobb og penger betyr mye mindre enn familie.
Lille Løve Skrevet 26. februar 2004 Forfatter #7 Skrevet 26. februar 2004 Ja, det har jeg også lurt på... Men når jeg forsøker å si at dersom jeg reiser må han ha de mye mer - og alene. Men da skal jeg bare vite at dette er hans valg og det må jeg bare godta, og det er andre som har det verre enn meg. Og det at jeg er hjemme med ungene veier opp for at han ikke er det, mener han. Hva bør jeg si for ikke å få slengt tilbake at jeg er utakknemlig og kravstor?
Gjest Kane Skrevet 26. februar 2004 #8 Skrevet 26. februar 2004 Hos oss er vi sammen med ungene fra vi kommer hjem rundt fire til de er i seng - det vil si at vi kjører til aktiviteter sammen med andre foreldre dersom de deltar på slike, ellers prøver vi bruke tid sammen med den de få timene som er igjen av dagen. For minstemann betyr dette to timer frem til barnetv, som vi ser sammen - og så er det kveldsstell og kos på sengekanten :o) I helgene har vi hele lørdag og søndag sammen stort sett. Men det er jo dager man må jobbe overtid etc.. Jeg tror ikke det er anntall timer som spiller noen rolle men hva man bruker tiden til.. Du kan jo spørre din mann hva han tror barna hans vil se tilbake på og huske ham for? Jeg mener - vil de si "pappa ja, han var alltid så travelt opptatt han stakkar med jobben at vi aldri ble kjent med ham" eller vil de si "pappa ja, han var sjelden der men når han først tilbrakte tid med oss gjorde vi alltid noe moro sammen som..... osv" Det er tross alt nå man skaper minner... Minner man skal ta med og bruke når man selv blir forelder.... Kanskje det kan nå inn til ham? Hvordan vil han barna skal huske ham? Hvordan husker han sine foreldre? Jeg husker min mann og jeg snakket om det forleden - barndomsminner.. Det er viktig å ta med seg - det former deg på godt og vondt.. Så forklar at du ikke "syter" for egen del, men at du vil han skal ta stilling til barna og deres oppvekst. Klarer han ikke det får vel han "bo" på jobben da - og så får han forklare det til barna sine selv den dagen de spør hvorfor han aldri har tid.. Hørt Finn Kalvik synge "aldri ride ranke"? Aldri ride ranke og vuggesang, aldri mikkel rev og bæ bæ lille lam. Når kommer du hjem far? Jeg vet ikke sønn, men da skal vi ha det fint igjen..... Den handler om det å miste ungenes barndom, de første stegene, tanna, ordene osv - og plutselig er ungene store - far har tid, men de har ikke... Tror originalen heter "Cats in the cradle" eller noe slikt.. Sett på den til mannen din du....... Lykke til - Kane
bollapinnsvin Skrevet 26. februar 2004 #9 Skrevet 26. februar 2004 Kanskje du kunne ta deg en deltidsjobb og så kunne han jobbe litt mindre? På den måten ville dere kunne ha like god økonomi, samtidig som han fikk litt mere tid med ungene. Bare en idé.... Lykke til uansett
Lille Løve Skrevet 26. februar 2004 Forfatter #10 Skrevet 26. februar 2004 Det er bare det at han er selvstendig og det er ikke bare av økonomiske årsaker han jobber så mye, men dette er det han interesserer seg for. Ungene og jeg kommer som tredje - fjerde prioritering. Jeg søker jobber for harde livet, jeg, for å få et annet fokus og nye utfordringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå