Gå til innhold

Klassisk cardigan eller genser i ull/kvalitet av ullblandinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe et basisplagg nå i høst.

Jeg ønsker meg fortrinnsvis en cardigan i ull, men en genser går fint også. En som er så klassisk at den varer i årevis. Jeg tar det igjen på fargen. :)

Har så vidt kikket litt rundt. Finner ulike blandinger og ikke ren ull. Blir da usikker på hvordan blandingen av stoffer oppfører seg. Jeg er så lei av å bruke penger på plagg som blir både nuppete og litt ute av fasong etter kort tids bruk.

Jeg ønsker derfor heller å betale for kvalitet sånn at plagget kan brukes over flere år uten at det ser sjuskete ut.

Jeg ønsker tips om merker og ev. hvor man kan få kjøpt de.

Butikker i Akershus/Oslo kan besøkes.

Anonym poster: 3c8da01cc38743130b38612268090382

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På benetton har de mange fine cardigan i ull.

Skrevet

Benneton har jeg jo helt glemt. Takk for påminnelsen, lulle :)

Anonym poster: 3c8da01cc38743130b38612268090382

Skrevet

Whyred har flere fine cardiganer i ull :) Finner dem på whyred.com og nelly.no. Whyred selges også på forskjellige butikker rundt om i landet.

Skrevet

Odd Molly har fine:) Usiker på hvor de selges i Olso/Akershus.

Anonym poster: 3183203c6f39de8ef11c5c72f5b229c6

Gjest Lille-pus
Skrevet

Ok :)

Jeg prøved meg med et brukelig råd igjen (med fare for å få hodet kuttet av pga. priser)

House of Scotland, på Frogner, førte/fører bl.a. noe John Smedley.

En klassisk cardigan kan du være aldeles sikker på å ha dersom du kjøper en av John Smedley sine klassikere.

De er tynne, de fleste av dem er pent innsvinget i livet, de er nærmest overraskende varme.

Vil du ha en klassisk, innsvinget V-genser istedet så spør etter Futura fra nevnte produsent.

p.s. John Smedley produserer varene sine i England, ikke i ett eller annet lavkostland. Kudos til dem for akkurat det.

Yepp; Lille-pus har en mengde John Smedley plagg og kan gå god for kvaliteten :)

Skrevet

Bennetton sine er fine. Men mine nupper etter 1-2 sesonger. Løsningen har vært en sånn nuppe-fjerner-maskin som de har på Clas Ohlson, genialt.

Jeg har også noen fine ullcardigans og gensere fra Tiger, Acne og FilippaK, men er usikker på om disse er en miks eller ikke. Min erfaring med disse merkene er i alle fall at det at de mikser materialer kun gjør at plaggene er enda mer holdbare. De holder seg i alle fall veldig fine vask etter vask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...