Niennas Skrevet 4. oktober 2012 #1 Skrevet 4. oktober 2012 Hvilke merker av ullklær liker du best? Er H&M eller Cubus bra kvalitet? Sånn som jeg tenker så tror jeg at de fleste (hvis ikke alle) ullklær funker fjell for en sesong, men det som skiller de bra merkene fra de dårlige er om de holder flere sesonger. En annen ting er om klærne holder fasong.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2012 #2 Skrevet 4. oktober 2012 Liker best Devold og Janus. Holder seg godt år etter år. Anonym poster: fabf9d64c5469ca82b7d5fdcd0abdea6
^^Belle^^ Skrevet 4. oktober 2012 #3 Skrevet 4. oktober 2012 Janus, uten tvil. De er veldig gode i størrelsen (jenta vår har brukt heldressen sin i et år til jul! Hun bruker også fremdeles bodyer i 70 selv om hun egentlig er en 86), holder seg fint vask etter vask og er ikke så veldig dyrt, særlig om du handler på tilbud. Jeg er også veldig fornøyd med Joha, men de er ikke like tøyelige som Janus. Vi har en tights fra H&M og den er knallgod! Det samme med Pierre Robert til litt større barn - minste størrelse er vel 86/92 og Lindex. Ikke fornøyd med Cubus sin ull, men godt mulig vi var uheldige der. Bodyen gikk opp i limingen etter én gangs bruk.
Gjest Minni-Mus Skrevet 4. oktober 2012 #4 Skrevet 4. oktober 2012 Janus og devold uten tvil!! Superfornøyd
*Joyce* Skrevet 4. oktober 2012 #5 Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Aller mest fornøyd har vi vel vært med By-Torinn-ulla vår, men det merket gikk dessverre dukken. Hun har vel startet opp på nytt som By Valland, men har ikke funnet de produktene noe sted så langt. Janus og Joha på delt andreplass. Krone/Millim (Rema 1000) og Leketøy (SmartClub/Coop) er vi også fornøyd med, men det produseres så vidt jeg vet av Janus, begge deler. Pierre Robert er også bra, men det har vi ikke så veldig mye av, da det har blitt veldig utplukket på størrelser veldig fort her. Gidder ikke å lete etter det når jeg får Janus til bedre pris andre steder. MP er også bra, men litt dyrere. Vi har også en del ull fra Reflex og Nøstebarn. Reflex-ulla synes jeg tidvis har hatt litt dårlige sømmer, de har raknet langs sømmene i større grad enn den øvrige ulla vi har. Men mykt og godt og helt allright forøvrig. Nøstebarn synes jeg er supert til baby, men ikke til litt større barn, mye fordi jeg ikke gidder å håndvaske, og det ikke blir tilstrekkelig rent på 30 graders ullprogram når barnet begynner å bli mer skittent fra lek osv. Superwash-ull blir rent på 40 graders ullprogram, men det blir for kraftig kost for ubehandlet ull, som mannen i huset har demonstrert noen ganger. H&M-ulla er helt grei, men har fått en del små hull her i huset, og bodyen er litt åpen i halsen. Cubus-ulla syntes jeg var for stiv, kjøpte aldri mer av den. Lindex har vi ikke testet. Endret 4. oktober 2012 av *Joyce*
Niennas Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 4. oktober 2012 Aller mest fornøyd har vi vel vært med By-Torinn-ulla vår, men det merket gikk dessverre dukken. Hun har vel startet opp på nytt som By Valland, men har ikke funnet de produktene noe sted så langt. Kjapt søk på nettet så fant jeg ut at det er en butikk i nabokommunen som selger By Valland, men det ser ut som det kun er dameklær, og ikke barneklær? ___ Tusen takk for alle svar! Skal litt rundt og se på Janusklær og Devold.
*Joyce* Skrevet 4. oktober 2012 #7 Skrevet 4. oktober 2012 Kjapt søk på nettet så fant jeg ut at det er en butikk i nabokommunen som selger By Valland, men det ser ut som det kun er dameklær, og ikke barneklær? På nettsiden dukket det opp KIDS By Valland, men lite info forøvrig, så jeg vet ikke helt.
-Englefjes- Skrevet 4. oktober 2012 #8 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg liker faktisk Cubus-ullen godt til barnehagebarn. Vi må ha vært veldig heldige, fordi den har vært slitesterk hos oss. Til babyer er Nøstebarn herlig, men som *Joyce* påpeker får man den ikke skikkelig ren når barna blir større og søler mer. Jeg liker imidlertid veldig godt bl.a. ribbestrikkbuksen til større barn. Den er super å ha under dress, og holder svært lenge. Snuppa på 2,5 år, som bruker 92 og 98, kan faktisk til nød bruke ribbestrikkbuksen i 68/74 fra NB fortsatt. Jeg synes også NB har gode luer tl både baby og barn. Nå tester jeg forvørig ut Pierre Robert sitt ullundertøy til barnehagebruk, siden det var på salg på nærbutikken vår. Lover godt foreløpig! Av klær av ull med bomull inni liker jeg godt Petit Bateu.
Gjest pysepusen Skrevet 4. oktober 2012 #9 Skrevet 4. oktober 2012 Janus, uten tvil! Hadde vi KUN hatt mulighet til å bruke et merke hadde det blitt dette. De har godt bodyer, strømpiser, sokker, bukser og ulltrøyer. Alt vi trenger til en sesong Men så liker jeg godt å spe på med Safa (strømpiser) Pierre Robert, Name It, Devold og Reflex.
Knøttet Skrevet 4. oktober 2012 #10 Skrevet 4. oktober 2012 Janus, Lindex, Nøstebarn, Pierre Robert og We (ull fra apoteket) er bra og holdbar. Name-it blir det bare hull i, cubus sin er smal og lite tøyelig.
Tussi! Skrevet 4. oktober 2012 #11 Skrevet 4. oktober 2012 Her går det mest i Janus og Joha. Har også noe Pierre Robert, men Janus/Joha er favoritten.
MellonCollie Skrevet 4. oktober 2012 #12 Skrevet 4. oktober 2012 Min definitive favoritt er ull fra polarn o pyret! Fantastisk god kvalitet, eneste ulempe er prisen. Det vi bruker mest her i huset til eldstemann er Pierre Robert - da hovedsakelig pga pris (ofte selges det med 40 % rabatt). Dette funker greit til en sesong, men vi har opplevd å få mye hull i genserne. Lue / hals / stilongs som ikke vaskes like ofte holder seg greit. Til snuppa har vi mest ull fra Janus, og er godt fornøyd med det også.
Gjest Raggy Skrevet 4. oktober 2012 #13 Skrevet 4. oktober 2012 Devold active fordi ungen reagerer på "vanlig ulltøy. God kvalitet og vi har en varm unge som ikke får utslett. Koster litt i innkjøp men holdbarheten er veldig bra.
Quiet Skrevet 5. oktober 2012 #14 Skrevet 5. oktober 2012 (endret) Jeg har vært særlig fornøyd med ullklær til den lille fra Claire. En del av det vi har hatt fra Joha har også holdt seg godt, men ikke alt. Janus nupper veldig på vår lille tass, så vi har i motsetning til mange andre her ikke vært særlig fornøyde med det vi har hatt fra merket. Vi har imidlertid kun prøvd klær som brukes rett på kroppen (bodyer, sokker, strømpebukser og pysjer) fra Janus. Endret 5. oktober 2012 av Quiet
Miss hønemor Skrevet 5. oktober 2012 #15 Skrevet 5. oktober 2012 Liker Cubus ull, joha(er litt tykkere enn janus og reflex),ellers er jo ull med bomull innerst fint å bruke på barn med sensitiv hud. Reduserer vist litt på varmen, men er varm likevel:) ull er gull. Tror nok de fleste ull klær i dag er ok. Og ikke alltid dyrest er best:)
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #16 Skrevet 5. oktober 2012 Devolds tolags ullundertøy! Det innerste laget klør ikke, og det er noe av det varmeste ullundertøyet jeg har brukt. Anonym poster: 6be0fac5d9ccf6c8462211fef0604014
Susan Sto Helit Skrevet 8. oktober 2012 #17 Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Vi er vel mest fornøyd med Janus og Safa. (Regner Leketøy som janus, det er helt identisk...) Safa er desidert best i sokker og strømpiser, synes jeg. Janus er bra på det meste. (Og dessuten lett å få på tilbud.) Pierre Robert har også holdt bra hos oss. Men det blir fort utplukket. Så det har vi mest luer og halser av... By Torinn var vi også veldig fornøyde med. Troll er også veldig bra, men litt i dyreste laget, synes jeg... (Supert å kjøpe på salg da...) Millim (Rema) har vi først prøvd nå, men er så langt veldig fornøyde med mykheten i ull-silke blandingen. Nøstebarn er supert til bittesmå, og ribbstrikken og ullpysjene er supre også på store barn. (Tror 128 er det største de har...) H&M har jeg skydd siden jeg prøvde det til baby for 6 år siden. Da var det skrekkelig stivt, klødde og hadde helt feil passform. (Pluss at det var like "mini" i str som øvrige HM babyklær.) Cubus, joha og "Tom og Trine" (Sparkjøp) har vi også vært greit fornøyd med. Nameit er fine, men litt merkelige passformer av og til. Pluss at de får hull veldig lett. Jeg synes de største forskjellene på ullklær er slitsstyrke, passform og ikke minst mykhet. Jeg kjøper helst de jeg synes er mykest, og legger gjerne litt ekstra i ull-silke om det ikke er veldig stor prisforskjell. Edit: hadde glemt Troll... Endret 8. oktober 2012 av Susan Sto Helit
Miss moneypenny Skrevet 8. oktober 2012 #19 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg er kjempefornøyd med Janus og Joha
Niennas Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter #20 Skrevet 10. oktober 2012 Setter pris på alle tilbakemeldinger, har raidet butikkene de siste dagene og sett og kjent på ulltøy. (og selv om Cubus ikke er superpopulært blant brukerne her så slår jeg et slag for dem og sier at de nå har 3 for 2 når det gjelder barneklær og undertøy. Kjøpte en body, og er enig at den er litt stiv, men kjøpte 3 pakker med 2pakk ullsokker (tynne), og de er kjempeherlige!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå