Gå til innhold

Pris på rørleggerarbeid på kjøkken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å pusse opp, og når jeg setter inn ny kjøkkeninnredning, vil vannkran og kum komme ca 20 cm lenger til høyre enn der den står nå. Er det kanskje mulig å sette på en slags forlengelse på vannrøret, eller må det mer omfattende rørarbeid til? Jeg skal også få laget opplegg til oppvaskmaskin. Oppvaskmaskinen vil komme rett ved siden av kranen.

Jeg er på minimalt budsjett, så er litt bekymret for hva dette vil koste..Noen som vet sånn cirka hvilken sum det kan dreie seg om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn du forklarer: 3-6 tusen

Oi, det var atskillig mer enn jeg hadde håpet på..!

Bud: vet du hva som må gjøres med kranen siden den kommer til høyre for der den er plassert nå?

Basert på det jeg har hørt, koster opplegg til oppvaskmaskin ca 2-3000.

Skrevet

Er du sikker på det? Såvidt jeg husker fra da vi pusset opp i forrige leilighet (begynner å bli noen år siden) betalte vi ca 3 500 før mva kun for at de skulle stenge vannet da rivingen begynte, og koble på igjen når kjøkkenet var ferdig. Da var det ikke snakk om flytting av verken vask eller oppvaskmaskin.

Skrevet

Hæ? Det er vestentlig mindre enn jeg betalte en rørlegger i Oslo for en mye mindre jobb for nesten 20 år siden!

Her skal det altså legges nytt opplegg til oppvaskmaskin samt gjøres justeringer i forhold til avløp, vanntilførsel etc., så tror jeg nok trådstarter bør budsjettere med minimum 10 - 15.000 kroner. Bare å skifte et helt vanlig blandebatteri på et kjøkken hvor opplegget ligger klart koster minimum 3.000 kroner. Her har vi flyttet omtrent det samme som trådstarter beskriver 3 meter og det har kostet 5.000 kroner bare i deler med gode rabatter siden rørleggeren er "in house" og derfor ikke tar betalt. (Og da er ikke det som skal være i enden av rørene inkludert, altså kum, blandebatteri osv. osv.)

Skrevet

Vi pussa opp kjøkkenet for ikke så lenge siden, betalte 7000. Ink. kranen med avstenging som kostet rundt 1700 kr og nytt opplegg til oppvaskmaskin.

Anonym poster: c09580c5904bca53dd13d28dfa049acc

Skrevet

Hæ? Det er vestentlig mindre enn jeg betalte en rørlegger i Oslo for en mye mindre jobb for nesten 20 år siden!

Her skal det altså legges nytt opplegg til oppvaskmaskin samt gjøres justeringer i forhold til avløp, vanntilførsel etc., så tror jeg nok trådstarter bør budsjettere med minimum 10 - 15.000 kroner. Bare å skifte et helt vanlig blandebatteri på et kjøkken hvor opplegget ligger klart koster minimum 3.000 kroner. Her har vi flyttet omtrent det samme som trådstarter beskriver 3 meter og det har kostet 5.000 kroner bare i deler med gode rabatter siden rørleggeren er "in house" og derfor ikke tar betalt. (Og da er ikke det som skal være i enden av rørene inkludert, altså kum, blandebatteri osv. osv.)

You sir, have been lurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...