Gelica Skrevet 4. oktober 2012 #1 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg forsøker å gå ned noen kg og har forstått at det er viktig i den prosessen og spise mest proteiner og ikke så alt for mye karbohydrater. Jeg er veldig glad i kyllingfilet, men har liksom ingen kjempegode sunne oppskrifter. Blir liksom kylling og ris (kjedelig også er det jo en del karbohydrater i ris) Noen som kan hjelpe meg med gode oppskrifter?
Gjest Solsmil Skrevet 4. oktober 2012 #2 Skrevet 4. oktober 2012 http://matbit.blogg.no/1270841881_fylt_ovnsstekt_kyllin.html
Gjest mari kontrari Skrevet 4. oktober 2012 #3 Skrevet 4. oktober 2012 Kyllingfilet i wok er jo en klassiker, der du egentlig kan bruke det du har av grønnsaker. Her blir det typisk hvitløk, chili, ingefær, gulrot, paprika, løk, broccoli som standard, og suppleres med squash, sopp, sukkererter, agurk, okra, jordskokk ++ alt etter som hva vi har som må brukes. Alt stekes raskt i wokpanne (men stekepanne går bra), og smakes til med litt soya/fiske/karri/sweet chili-saus avhengig av hva vi har lyst på. Frisk koriander eller thai basilikum gir et ekstra løft til smaken om du har tilgang på det. Pleier å servere det med litt brun ris eller villris, men om du har karboangst kan du selvsagt droppe det, selv om du går glipp av noen fine næringstoffer...
Gjest grenlandstuppa Skrevet 4. oktober 2012 #4 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg er veldig glad i å "surre" kalkunspekeskinke rundt kyllingfilet, og steke det raskt i stekepanna før det går i ovnen. Da lager jeg ovnsbakte grønnsaker (løk, paprika, gulrøtter og brokkoli) Med lett creme fraiche og kyllingbuljong og div krydder (chili, hvitløk, div kyllingkrydder osv) Syns selv at dette er kjempegodt, og siden det er creme fraiche sammen med grønnsakene, og vann i grønnsakene blir det ikke så tørt.
Envy Skrevet 4. oktober 2012 #5 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg bruker kylling til nesten alt, og som regel blir det ekstremt lettvinte løsninger. F.eks steke kyllingbiter sammen med rødløk. Ha oppi sitronpepper og salt. Mot slutten av steketiden sper jeg på med litt melk. Best sammen med ris, men funker fint uten. Erstatte risen med brekkbønner f.eks
Hibiskus Skrevet 7. oktober 2012 #6 Skrevet 7. oktober 2012 Kylling surret inn i serrano eller bacon gir kyllingfileten et herlig løft. Min prosedyre har vært å steke 2 minutter på hver side, også steke i ovn på 200 grader i 20 minutt. Saftig, herlig og smakfullt. Servert med stekt champignon som har fått ett dryss kayennepepper, gjør retten ENDA bedre. Mykstekt løk og forskjellig paprika + salat gjør retten fullkommen for min del. Kan også anbefale en lavkarbo-vennlig chicken chilli curry suppe jeg fant på bloggen til Belinda Jakobsen. CCC suppe
OhMickey Skrevet 7. oktober 2012 #7 Skrevet 7. oktober 2012 Kyllinggryte med kikerter, supergodt. Skjær kyllingfiletene(bruker 1 stk i denne oppskriften) i terninger og stek dem i olje/smør. Kryddre etter ønsker, bruker selv ett ferdigblandet kyllingkrydder. Hell i kasserolle og rør inn 1 boks hermetiske tomater, hakket løk, hakket hvitløk, 1/2 boks kikerter, oregano, hakket gulrot 2stk, 1ts sukker. NAM :-)
Gelica Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 9. oktober 2012 Her var det mange gode oppskrifter som jeg helt klart skal prøve :-) Kom gjerne med flere, nam !!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå