Gå til innhold

Julekalender til en 2 åring. Noen tips?


Spent...

Anbefalte innlegg

Hei,

Min sønn fylte nettopp 2 år, og jeg ønsker å gi han en liten julekalender i år. Har dere noen tips til hva jeg kan fylle den med? Det må være en rimelig kalender, men en som han liker :)

Forslag taes i mot med takk :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mari kontrari

Hva med å finne en fin bildekalender, og lage litt spenning og kanskje en liten fortelling rundt å åpne lukene? Jeg hadde en veldig fin i litt gammeldagsstil når jeg var liten - var så kjekt å sette seg ned med mamma for å åpne dagens luke.

Ellers har jeg sett slike tegnebøker der du fargelegger en side hver dag, kanskje det kunne vært noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehodet

La ham få fornuftige ting som han uansett må ha til vinteren som sokker, strømpebukse, litt godteri innimellom. Unngå billige leker fra Nille som går i stykker med en gang. Det handler om å lære barnet om å være takknemlig for gavene han får.

Må bare si at hun over hadde veldig gode forslag. En kosestund om morgenen hvor han trekker et kort med en sang som dere synger er kjempekoselig.

Endret av Surrehodet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med småsjokolader, ullsokker, tegnesaker, dvd, små rosinesker, kjekser alà Cartonies eller svampebob som er pakket i små pakker, småbiler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Vi klistrer et nytt vindusklistermerke i vinduet hver dag i desember. Ruter opp vinduet i 24 ruter med rød vindustape og klistrer ett merke i hver rute etterhvert. Stor stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i sokker, tannbørste/tannkrem, hårstrikk, lipsyl, småsjokolader på helgedager, klistremerker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her,

Takk for så mange gode tips!! :danse:

Mye inspirasjon å hente her. Jeg tror kanskje fornuftige gaver vil være ok i år, men ideen om å lage en fortelling høres veldig koselig ut :hug:

Jeg ønsker ikke en kalender fullt av "Nille leker"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er 2 år, så har han sikkert begynt med Duplo?

Hva med å kjøpe noen pakker som lett lar seg dele opp og gi en ting hver dag? Jeg husker vi gjorde det med dyr til Duplo-dyrehagen.

Ellers kjøpte jeg ofte inn småting hele året, så var det ikke så vanskelig (eller dyrt) å kjøpe alt i november. Kjøpte små bøker hvis jeg fant på tilbud, småleker av grei kvalitet, tannbørste, tannkrem, boblebad, badekuler (vet ikke om de finnes lenger), klistremerker, fargestifter... Er ikke alltid så mye som skal til for å glede en liten tass. ;)

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klistrer et nytt vindusklistermerke i vinduet hver dag i desember. Ruter opp vinduet i 24 ruter med rød vindustape og klistrer ett merke i hver rute etterhvert. Stor stas!

Hvor får du tak i slike klistremerker? Høres ut som noe som hadde blitt kjempe populært her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Hvor får du tak i slike klistremerker? Høres ut som noe som hadde blitt kjempe populært her i huset.

Hos Panduro fant jeg både vindustape og vindusklistermerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi på ca samme alder fikk duplo i kalenderen i fjor, det var kjempesuksess :) en ting hver dag, det ble ikke så dyrt, og var veldig gøy for henne. Ellers fikk hun små rosinesker, lekemat (kjøpte en pakke også fikk hun 1-2 om gangen). Et annet tips er å kjøpe en pose med lekedyr, også gi et hver dag. Fargestifter,1-2 om gangen. En liten sjokolade på lørdagene. En liten snurrebass. En ting jeg har merka med jenta mi er at hun blir like glad for småting som store leker :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...