AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2012 #1 Skrevet 4. oktober 2012 Sluket i golvet på vaskerommet har gått tett. Det er ikke helt tett og renner ganske greit ned, men det klarer ikke ta unna vannet fra vaskemaskinen. Startet for et par dager siden. Går det greit å bruke flytende avløpsåpner? Er også litt usikker på hvor jeg skal helle det nedi, hehe. Har et gammeldags sluk (er vel fra 70-tallet vil jeg tro). I denne er det det "vanlige" hullet, og i tillegg et lite hull (stakekammer? En firkantet liten åpning på siden nedi der). Hvis jeg heller nedi det store hullet vil vel ikke avløpsåpneren klare å renne ned i rørene pga vannlåsen (eller hva jeg skal kalle det, det er en liten oppoverbakke der ihvertfall...)? Skjønner at jeg er ufattelig dårlig til å forklare, men håper dere forstår! Vil helst ha dette ordnet snarest, og har ikke lyst å ringe rørlegger... Anonym poster: 983f9973869ce39aab0b1f6848e568fc
Mus-Katt Skrevet 4. oktober 2012 #2 Skrevet 4. oktober 2012 Prøv med Coca Cola først! Det gjør som regel susen her hos oss hvis det er tett.
Gjest EryMax Skrevet 4. oktober 2012 #3 Skrevet 4. oktober 2012 Kjøp ei flaske Mudin å tøm i sluket å la det virke over natten. Husk å bruk hansker når du tømmer det siden det er veldig etsende. Å når det har virket over ei natt så er det bare å skylle med vann så er avløpet åpnet igjen. Mudin er mye mindre skadelig for rørene enn Plumbo og funker mye bedre
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2012 #4 Skrevet 4. oktober 2012 Takk for svar, men fikk ordnet det :-) Prøvde Jif avløpsåpner først, uten effekt. Kjøpte så stakerør (?) og staket nedi, da løsnet proppen! Rørleggeren skulle ha 5000, jeg brukte 20 kroner og fem minutter på staking :-P Så det kan absolutt anbefales :-) Anonym poster: 983f9973869ce39aab0b1f6848e568fc
Minya Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 Stake opp sluket er som regel det mest effektive. Vil du ha et godt vedlikehold for å unngå å stake opp så ofte, kan jeg anbefale Plumbo Heavy gel. Bruk en halv flaske hver gang du ser at vannet begynner å renne dårlig ned i sluket (la virke over natta eller i et par-tre timer før du etterskyller med noen liter varmt vann), da holder det seg åpent mye lenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå