Gå til innhold

Nøyaktig hva er en kosemoser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forklar. Bruk gjerne teskje.

Anonym poster: 035c8dd1beaf14cce762a0d328461c1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kosemosing er vel det samme som en circlejerk (i forumsammenheng that is.)

Det vil si samtaler med lite substans og mye skulderklapping, "Du er så pen!" "Nei, det er du som er pen!"

En KG-kosemoser er en bruker som flørter, småprater, vitser med andre kosemosere i tråder hvor sånt ikke hører hjemme.

• Liker 3
Skrevet

Så det har ikke noe med henging på snikk-snakk å gjøre? Det er de som flørter og fjaser i tråder på andre underfora?

Skrevet

Jeg er den rake motsetning av kosemosing. :nigo:

Skrevet

Jeg er den rake motsetning av kosemosing. :nigo:

Nehei, du er den søteste kosemose-sukkertoppen på hele forumet, lille Silfedilfesøta! Kniis!

Noe sånt? :vetikke:

Skrevet

Nehei, du er den søteste kosemose-sukkertoppen på hele forumet, lille Silfedilfesøta! Kniis!

Noe sånt? :vetikke:

Hva, er jeg ikke sukkerklumpen din? Du kan ikke like en bruker bedre enn meg! Jeg som trodde vi hadde noe fint i gjære... :jolie:

(og sånn starter en KG-dramatikk, alt ledet ut av kosemose-årsaker)

Anonym poster: adab4e2156bbb99e3fca8606336a28f7

Skrevet

Spy.

Ja.

Hva, er jeg ikke sukkerklumpen din? Du kan ikke like en bruker bedre enn meg! Jeg som trodde vi hadde noe fint i gjære... :jolie:

(og sånn starter en KG-dramatikk, alt ledet ut av kosemose-årsaker)

Haha! Takk, da forstår jeg litt bedre :)

Skrevet

<-- eksempel på en vaskekte kosemose.

• Liker 4
Skrevet

<-- eksempel på en vaskekte kosemose.

Jepp, du er en legende. Håper KG har vett til å lage en kosemose-pokal til deg.

Skrevet

"Kosemosing" er utrolig irriterende. Det er litt som kjærestepar som sitter sånn i virkeligheten og sier: "Jeg elsker deg", "jeg elsker deg mer", "nei det går ikke, jeg elsker deg mest".

• Liker 2
  • 6 år senere...
Skrevet

Hva skjedde med kosemoserne?

Anonymkode: f3f4b...525

• Liker 1
Gjest tranedatter
Skrevet

Kosemose er vel sånne som alltid bare vil høre "søte du" "å så magisk fint og snill du er". Og aldri kritikk, for da er man slem, eller ødelegger stemningen. En sånn som ikke vil at folk prater politik på fest for det er "så kjedelig og folk blir hissige".

En sånn som bare vil ha fluff og rosa skyer, om det så er på forum eller IRL. Kjenner en sånn, h*n vil bare ha positivitet rundt seg, ordtak om positivitet, om folk gjør noe galt (for eksempel kriminalitet) så er det sååå synd på de - om man kjenne de riktig nok. 

Veldig slitsomt med slike folk. Tåler ingen motstand, kritikk, diskusjon om rett eller feil. Har opplevd for eksempel å diskutere nettvett og da er det ikke brudd på nettvettet som er feil, men temaet, at jeg tok opp det. 

Skrevet

Går heller for mosekosing

Anonymkode: ee192...458

Skrevet

Haha, jeg trodde faktisk at jeg hadde funnet opp ordet, men skjønner at jeg har tatt helt feil. :laugh:

Kan til og med kjøpes, om man har for lite kosemose i livet sitt. 

IMG_20190919_200050.jpg

Skrevet
12 timer siden, Trolltunge skrev:

Haha, jeg trodde faktisk at jeg hadde funnet opp ordet, men skjønner at jeg har tatt helt feil. :laugh:

Kan til og med kjøpes, om man har for lite kosemose i livet sitt. 

IMG_20190919_200050.jpg

🤣🤣🤣

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier til barna mine at jeg skal kosemose de, ved at jeg da moser de med koser 😛 Sånn kjempeklem med massevis av småklemmer samtidig, de vil stort sett rømme ut av det når de er større enn tre år. 

Anonymkode: 4c09f...8e9

• Liker 2
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg sier til barna mine at jeg skal kosemose de, ved at jeg da moser de med koser 😛 Sånn kjempeklem med massevis av småklemmer samtidig, de vil stort sett rømme ut av det når de er større enn tre år. 

Anonymkode: 4c09f...8e9

Ååh, akkurat som mamma! Med en gang jeg så overskrifta her tenkte jeg at en kosemoser er mamman min når jeg kommer hjem på juleferie og vi ser hverandre for første gang på lenge :hjerte:

Anonymkode: 5108f...30b

• Liker 1
Skrevet
På 19.9.2019 den 19.49, tranedatter skrev:

Kosemose er vel sånne som alltid bare vil høre "søte du" "å så magisk fint og snill du er". Og aldri kritikk, for da er man slem, eller ødelegger stemningen. En sånn som ikke vil at folk prater politik på fest for det er "så kjedelig og folk blir hissige".

En sånn som bare vil ha fluff og rosa skyer, om det så er på forum eller IRL. Kjenner en sånn, h*n vil bare ha positivitet rundt seg, ordtak om positivitet, om folk gjør noe galt (for eksempel kriminalitet) så er det sååå synd på de - om man kjenne de riktig nok. 

Veldig slitsomt med slike folk. Tåler ingen motstand, kritikk, diskusjon om rett eller feil. Har opplevd for eksempel å diskutere nettvett og da er det ikke brudd på nettvettet som er feil, men temaet, at jeg tok opp det. 

Ja, eg har ein kollega som er sååå positiv heile tida, i alle fall i praten. Det er ikkje så mykje å skryte av i praksis. 

Og eg avskyr å site i nærheita, eg orkar ikkje den sukkersøte stemma, der ALT er så fint, sjarmerende, oppmuntrende etc. Det er til å bli gal av! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...