Klaine Skrevet 4. oktober 2012 #1 Skrevet 4. oktober 2012 Okei, så greia er at jeg har utrolig lyst på iskaffe, men jeg har ikke så veldig god tid på meg til å lage det. Så går det an å koke opp kaffe på vanlig vis for så å sette det i kjøleskapet? Eller blir det bare... ekkel og kald kaffe da? Vet dere om en utrolig enkel og kjapp måte å lage iskaffe på?
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2012 #2 Skrevet 4. oktober 2012 lag vanlig kaffe. ha sukker i. og isbitter. så rist det eller rør rundt. tilsett melk . evt caramel eller sjokolade. så er den ferdig. Anonym poster: dfb49e4c2792ffcb045d460fa42c09de
Djungelvrål Skrevet 4. oktober 2012 #3 Skrevet 4. oktober 2012 Till et stort glass: 1 dl sterk kaffe 2dl melk, H-melk er best. 2 ss karamellsaus Masse is.
KristineS Skrevet 4. oktober 2012 #4 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg bruker espresso pulverkaffe. Mye enklere enn å måtte koke opp kaffe 2 ts pulverkaffe 1 dl vann - til å røre ut pulverkaffen i 1 ts sukker 2 dl melk(jeg bruker ekstra lett da det er det jeg oftest har i hus) Isbiter
Binta Ba Skrevet 4. oktober 2012 #5 Skrevet 4. oktober 2012 Kaffe, melk, isbiter og sjokoladepulver her i gården.
Gjest NozMonster Skrevet 4. oktober 2012 #6 Skrevet 4. oktober 2012 denne her er knallgod! en pose røres sammen melk, og vips- så har du iskaffe!
PepsiMax Skrevet 4. oktober 2012 #7 Skrevet 4. oktober 2012 denne her er knallgod! en pose røres sammen melk, og vips- så har du iskaffe! Hvordan er kcal innholdet i denne? Kjøpte den ferdig i kjøleskapet her en dag og fikk helt sjokk over kcal innholdet!! Kansje litt OT men er det samme kcal innhold om du kjøper mocca iskaffen i kjøleskapet på butikken som om du kjøper en kaffe mocca på en kaffebar?
Gjest NozMonster Skrevet 4. oktober 2012 #8 Skrevet 4. oktober 2012 Hvordan er kcal innholdet i denne? Kjøpte den ferdig i kjøleskapet her en dag og fikk helt sjokk over kcal innholdet!! Kansje litt OT men er det samme kcal innhold om du kjøper mocca iskaffen i kjøleskapet på butikken som om du kjøper en kaffe mocca på en kaffebar? ja, den innholder 170 kcal, men det er med 2 dl lettmelk. lager du den med ekstra lett, så blir det vel i underkant av 150 kcal. kaffebar-kaffene har mer kalorier enn de på butikken!!
Wednesday Skrevet 4. oktober 2012 #9 Skrevet 4. oktober 2012 Okei, så greia er at jeg har utrolig lyst på iskaffe, men jeg har ikke så veldig god tid på meg til å lage det. Så går det an å koke opp kaffe på vanlig vis for så å sette det i kjøleskapet? Eller blir det bare... ekkel og kald kaffe da? Vet dere om en utrolig enkel og kjapp måte å lage iskaffe på? en kopp sterk kaffe, helles i et stort glass med masse isbiter.. toppes med melk smaker nydelig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå