Gjest Pterodactylkake Skrevet 25. februar 2004 #1 Skrevet 25. februar 2004 Her kan alle som er drittlei fenomenet gi sin utblåsning!!!!! Pga hektiske ting hjemme hos min kjære, kan jeg ikke komme på besøk før i morra! Men jeg får OGSÅ besøk i morra, av en rød foss som later til å ALDRI STOPPE!!! Hadde jo tenkt vi skulle ha det kjempekoselig. Men ikke engang en kondom kan dekke over ekkelheten av de første dagene! Er det ingenting jeg kan gjøre for å få den til å komme en dag seinere, evt. få den til å vare kortere? Jeg vet riktig ikke om jeg greier 2 uker uten slik kos! (ja det er lenge siden sist, ikke gnag) Kanskje starte litt tidligere enn jeg bør på pillene? (søndag istedenfor tirsdag da jeg egentlig skal begynne på nytt brett?) Eller er dette lite lurt? Ei venninne av meg begynner bare videre på neste brett alltid så hun får aldri mensen. Tør ikke dette. Men hun heldigfisen! FYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYSJ!!!! Så skal jeg overnatteogså hodiodattenhelvete nå tilter jeg!!!
Gjest gjest1 Skrevet 25. februar 2004 #2 Skrevet 25. februar 2004 Hvis du allerede har hatt et lite ophold i p-pillene kommer mensen selv om du begynner på et nytt brett. Det er ikke farlig å utsette mensen i det vide og brede med pillen. Jeg gjør det hele tiden. Nå bruker jeg monofase piller så det er en enkel prosess.
Gjest Pterodactylkake Skrevet 25. februar 2004 #3 Skrevet 25. februar 2004 Sist jeg tuklet med brettet, var i april. Så tror jeg skal begynne å ta pilla igjen på søndag, orker iallfall ikke vente til torsdag med å bli lekker igjen. Også akkurat i morra da :evil:
Diva Skrevet 25. februar 2004 #4 Skrevet 25. februar 2004 Mensen er noe dritt :evil: Har SÅ sympati med deg... Jeg tror jeg skal begynne å kun la den slippe til av og til jeg.... Enten med p-piller eller p-ringen. Håper dere får det hyggelig fordet da :D
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2004 #5 Skrevet 25. februar 2004 Jeg vet riktig ikke om jeg greier 2 uker uten slik kos! Akkurat DET er det dummeste jeg hører Vær glad du får mensen du........ tenk på de som er ufrivillig barnløse som "sliter" med å få regelmessig mens......... Og ikke tror jeg at det er "sunt" å tukle med pillene bestandig heller - for å slippe mensen......... Mensen er faktisk en normal ting - en ting som er nødvendig for at kroppen/systemet skal fungere slik det er ment å fungere. Men - jeg er jo helt enig i at det er ofte det ikke "passer" å få mens........ det skjønner jeg.
Diva Skrevet 25. februar 2004 #6 Skrevet 25. februar 2004 Akkurat DET er det dummeste jeg hører Er vel opp til henne det vel ? Noen blir litt frustrerte, mens andre takler det helt fint. Vær glad du får mensen du........ tenk på de som er ufrivillig barnløse som "sliter" med å få regelmessig mens......... Hvorfor trekke fram barnløse og folk som uteblitt / uregelmessig menstruasjon ? Det er ikke alle som har to dråper, to dager og ingen smerter vettu :o Det er et helvete for mange. Og ikke tror jeg at det er "sunt" å tukle med pillene bestandig heller - for å slippe mensen......... Mensen er faktisk en normal ting - en ting som er nødvendig for at kroppen/systemet skal fungere slik det er ment å fungere. Du tror mye du Seriøst. Dette er veldig omdiskutert og de lærde strides. Det er faktisk ikke nødvendig å ha mensen hele tiden. Med p-sprøyte blir f.eks mensen så og si borte for de aller fleste som bruker den. Andre har mindre og kortere mens. De som ikke tåler den derimot sliter jo litt.. ( men det er en annen diskusjon )
Lisemor Skrevet 26. februar 2004 #8 Skrevet 26. februar 2004 Nå er ikke p.pille mens en ekte mens-så om en er barnløs eller ei har ingenting med p.pille mens å gjøre. Hvor mye en kan hoppe over mensen med p.pille bruk varierer nokk etter hvilke p.piller en bruker, men har ei veninne som gjorde det i lange perioder og fikk en ikke så god betennelse der nede. Det er nokk helt greit å utsette mensen med p.pillene noen få par tre ganger i året........ Ellers får dere kjøre brannbil.(litt mer søl)
Laina Skrevet 26. februar 2004 #9 Skrevet 26. februar 2004 Jeg innbilder meg at jeg leste en tråd her inne (eller kan det ha vært et annet sted?), der det ble sagt, at det ikke var farlig å gå rett over på neste brett, bare man lot mensen slippe til hver 3. mnd... Men jeg er ingen lege, så jeg vet ikke om det stemmer...
jordbær Skrevet 26. februar 2004 #10 Skrevet 26. februar 2004 IOM at hormonene i p-piller lurer kroppen til å tro at den er gravid, mister man eggløsning og dermed er det ingen ekte "mensen" man får. Man kan godt utsette mensen i både en og to mnd, uten at jeg vil anbefale det. (Jeg har lært. Hormoner er ikke til å kødde med) Kroppen er ikke lengre avhengig av å "blø" ut det ubefruktede egget, for det er ikke der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå