Gå til innhold

Ny skjenk. Male i hvilken farge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en ny sjenk. Et solid stykke møbel i mørkt treverk. Dessverre en del riper, så sjenken må uansett pusses og males. Men jeg ble plutselig så usikker på hvilken farge jeg skulle velge!

Kan fortelle litt om stua da:

- Lyse vegger.

- Svanby beige sofa (vurderer å bytte til grått trekk, men det blir isåfall ikke før til våren).

- Mørkt gulvteppe, mørkt stuebord og mørkt peisområde.

- Åpen løsning inn til spisestue med brunt/beige spisestuemøblement og taklampe i "kobber".

Hvilken farge bør jeg male sjenken? Og har dere noen tips til knotter?

Takk!

Anonym poster: cd1dc245a38fd9319ec856d246f96a7e

Anonym poster: cd1dc245a38fd9319ec856d246f96a7e

post-37809-0-66374700-1349297911_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tja. Det spørs hvilken tresort som åpenbarer seg når den er pusset ned. Er det et furumøbel i utg.punktet ville jeg evt brukt interiørbeis.

Jeg tenker også litt på hvor den står plassert i forhold til resten av møblementet i stua. Er den i samme stil som spisestua f.eks eller skiller den seg klart ut fra de andre møblene i utforming? I såfall ville kanskje jeg gjort den til et blikkfang ved å bruke en komplimentærfarge?

Jotun har en allright app du kan teste ut (jotun colourmatch). Ta bilder av de andre møblene og finn ut hvilke farger som passer best til de forskjellige fargetonene i det øvrige møblementet.

Og hvilke farger liker du bortsett fra beige og mørkt tre? Har du nips og forskjellig i en farge du liker spesielt godt? Tenkte da at du kanskje kan bruke din "favorittfarge" dersom møbelet allerede skiller seg markant ut i fasong.

(redigerer verre her :) )

Knotter klarer jeg ikke helt å se for meg før jeg vet hvilken farge det skal males i. Mulig jeg ville beholdt knottene slik de er og skiftet ut kun hankene.

Endret av Sobril

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...