Gjest Hedda Skrevet 3. oktober 2012 #1 Skrevet 3. oktober 2012 Hei. Lurer på om noen her har prøvd coolsculpting og om resultatet ble som forventet. Jeg er generelt fornøyd med kroppen, trener 3-4 ganger i uken og er stram og slank. Ønsker ikke å gå noe mer ned i vekt, da bein, rumpe, lår, armer er som jeg ønsker, men så er det denne magen da... Jeg kjenner at jeg har godt med magemuskler, men er liksom en pose med "fett" over. Særlig på siden (lovhandels) Ikke mye å snakke om, men de plager meg. Har prøvd å trene det bort og å gå ned i vekt, men blir bare enda tynnere andre steder og det vil jeg ikke. Samtidig så virker det litt drastisk med fettsuging, og lang rekovalens... Dette høres jo spennede ut, er ett mye mindre inngrep en en oprasjon og man blir ikke sengeliggende. I tillegg er det jo mye billigere... Noen som har prøvd og vil dele sine erfaringer. Og gjerne komme med en anbefaling (eller det motsatte) fortrinsvis på steder i Oslo/Asker/Bærum... Tusen takk
Gjest Dorte Skrevet 25. mai 2013 #3 Skrevet 25. mai 2013 Tenk nøye over dette før du kaster bort pengene dine, denne metoden garanterer 25 - 30 prosent fettreduksjon. Jeg hadde ingen reduksjon, etter 3 måneders på kontroll påsto klinikken at jeg hadde hatt en reduksjon. De gjennomfører ikke før og etter målinger, bare viste frem noen tvilsomme fotografier. Jeg ville sjekket nøye og bedt om skriftlig garanti før jeg kastet bort pengene mine hadde jeg vært deg. Sjekk også ut denne artikkelen.http://www.side2.no/...icle3517412.ece
Gjest tina Skrevet 25. mai 2013 #4 Skrevet 25. mai 2013 Jeg har tatt coolsculpting, og ble ikke fornøyd!! Mistet fett, ja.. men maven ser helt jævlig ut. Fikk slappere hud, og ujevnt resultat. Ved navelen er det blåst for fett, men hva hjelper det når det er fett rundt alle andre steder. Så ergo så har jeg et innsøkk ved navelen.. I tillegg så er jeg skrapet for fett rett ved trusekanten, mens over er det masse. Så nå ser det ut som at jeg har mer fett enn jeg i utgangspunktet hadde. Når man fryser fett, så betyr det at fettet rett under huden også forsvinner. Dermed forsvinner elastisiteten i huden, huden blir slapp og skrukketet. Prøv heller andre metoder, og ikke kast bort pengene dine på noe som også kan være helseskadelig..
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #5 Skrevet 2. mars 2014 ADVARSEL før du tar en medisinsk behandling som Coolsculpting. Hva gjør du hvis det ikke blir noen effekt? Før du tar en medisinsk skjønnhetsbehandling som Coolsculpting bør du sjekke at det finnes lege, at legen er tilstede og har utdanning for “din” behandling, erfaring og godt renommé. Du kan søke på Google, lese på anbefalt.no, blogger, chatsider og forumsider. Ikke la de lure av at "jada vi har en flink ansvarlig lege". Hjelper lite hvis ikke legen er tilstede. Be om få diskutere med legen samt høre hva legen anbefaler samt evt. alternativer som kun leger kan utføre. De fleste hudpleiere og sykepleiere som driver med ulovlige medisinske behandlinger skjuler seg bak “ansvarlig lege” på klinikken. I mange tilfeller er det kun et navn som er kjøpt. Be derfor alltid å få snakke med legen før du tar en medisinsk behandling. Gå et annet sted hvis det ikke lar seg gjøre å få treffe legen som faktisk er forpliktet å i det minste gjøre en vurdering samt dokumentere din medisinske behandling i legejournal. Flere av de som tilbyr behandling med Coolsculpting er hudpleiere som ikke har medisinsk utdanning i det hele tatt. Medisinsk UFAGLÆRT. Coolsculpting er en medisinsk behandling som skal utføres av lege med utdanning for denne behandlingsmetoden. Legen skal gjøre en vurdering av om man egner seg for Coolsculpting. Ellers vil ikke behandlingen innfri dine forventinger. Legen kan evt. anbefale at du istedet bør ta fettsuging slik at du ikke kaster bort pengene dine. Behandlingen skal også dokumenteres i en legejournal. Hvis legen er travelt opptatt og synes at den praktiske gjennomføringen av Coolsculpting på forsvarlig vis kan delegeres til en sykepleier, så kan det la seg gjøre. Det er virkningen der og da som avgjør sluttresultatet, det som man betaler mye penger for. Hvis ingen virkning er det penger rett ut av vinduet. All medisinsk behandling som utføres av hudpleiere er ulovlig. All medisinsk behandling av sykepleier uten lege tilstede og i det minste delaktig i en vurdering før en behandling er helt eller delvis ulovlig. Som kunde bør du være klar over at ingen forsikringer gjelder for slik ulovlig medisinsk behandlingen når uhellet er ute. Og pengene kan være tapt. A. Hvis du har fått utført en ulovlig medisinsk behandling av hudpleier eller sykepleier og ikke fått resultat: A1. Meld inn saken til forliksrådet (forliksraadet.no). Gratis. Du kan få pengene tilbake etter innkallelse til møte med behandleren. A2. Meld inn saken som svindel til politiet (politiet.no). Gratis. Kan hindre fortsatt virksomhet. B. Hvis du har fått utført en ulovlig medisinsk behandling av hudpleier eller sykepleier og fått en skade eller uakseptabelt resultat: B1. Meld inn saken til forliksrådet (forliksraadet.no). Gratis. Du kan få pengene tlbake etter innkallelse til møte med behandleren. B2. Meld inn saken som pesonskade til politiet (politiet.no) i henhold til kvakksalveriloven / lov om alternativ medisin. Gratis. Kan hindre fortsatt virksomhet. B3. Sivilt søksmål om personskade. Erstatningsrett. C. Hvis du har fått utført en ulovlig medisinsk behandling av hudpleier eller sykepleier og ikke fått resultat og behandlingsstedet mener at de har en navngitt lege som er ansvarlig for medisinske behandlinger: C1. Meld inn saken til forliksrådet (forliksraadet.no). Gratis. Du kan få pengene tilbake etter innkallelse til møte med behandleren. C2. Meld inn saken, med angivelse av legens navn, til Fylkesmannen i ditt fylke. Gratis. En lege kan ikke delegere medisinsk behandling til ikke-autorisert ikke-helsepersonell som en hudpleier. Vil kunne hindre fortsatt virksomhet. C3. Meld inn saken som svindel til politiet (politiet.no). Gratis. Kan hindre fortsatt virksomhet. D. Hvis du har fått utført en ulovlig medisinsk behandling av hudpleier eller sykepleier og fått en skade eller uakseptabelt resultat og behandlingsstedet mener at de har en navngitt lege som er ansvarlig for medisinske behandlinger: D1. Meld inn saken til forliksrådet (forliksraadet.no). Gratis. Du kan få pengene tilbake etter innkallelse til møte med behandleren. D2. Meld inn saken, med angivelse av legens navn, til Fylkesmannen i ditt fylke. Gratis. En lege kan ikke delegere medisinsk behandling til ikke-autorisert ikke-helsepersonell. Vil kunne hindre fortsatt virksomhet. D3. Meld inn saken til Norsk Pasientskade Erstatning (npe.no). Gratis. Du får en helt nøytral medisinsk vurdering. Erstatning kan utbetales til deg. D4. Sivilt søksmål. Erstatningsrett for personskade. D5. Meld inn saken som svindel til politiet (politiet.no). Gratis. Kan hindre fortsatt virksomhet. “En som har opplevd” Anonymous poster hash: 2a737...582
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #6 Skrevet 18. mars 2014 Dessverre er Coolsculpting en reklame bløff. Coolsculpting ble i 2011 vurdert av Helsetilsynet til å være alternativ medisin=kvakksalveri. Altså behandling uten effekt eller medisinsk virkning. Hvis fett i det hele tatt minsker etter en behandling så er det kun midlertidig. Ikke kast bort penger på kvakksalveri. Anonymous poster hash: 83db4...63f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå