Nonstop_82 Skrevet 3. oktober 2012 #1 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg har en liten tass på 13 mnd som er veldig aktiv og sover dårlig om natten - vil bare sove sammen med meg. Jobber nå med å få han til å sove i egen seng, men har jo endt opp med at jeg sover på hans rom. Syns hverdagen er strevsom med lite søvn, man blir sliten... I tillegg til krevende jobb, blir det masse stress når man kommer hjem for å rekke middag, bading og legging. Når minstemann er i seng er det lite overskudd igjen til å pleie forholdet.I tillegg til alt husarbeidet som skulle vært gjort... Føler meg som verdens dårligste mor og ektefelle. Hvordan organiserer dere andre hverdagen? Noen som har tips til hvordan det kan bli mindre stress og mer kvalitetstid? Og kanskje bittelitt tid til meg selv? Misforstå meg rett, jeg mener ikke å klage - hadde ikke byttet bort den lille familien min for noe som helst! Trenger bare noen tips for å bli LITT mindre utkjørt...
Redbull Skrevet 3. oktober 2012 #2 Skrevet 3. oktober 2012 Har du lyst og mulighet til å gå ned i stilling? Jenta vår er snart 2, vi har vel aldri hatt det maset. Jeg har en fridag, to kveldsvakter og to tidligvakter + annen hver Lørdag. Jeg får mye tid med jenta mi de dagene jeg har senvakt/fri. Får også gjort mye husarbeid og trent/fjelltur med hunden. Det er nok det som redder hverdagen vår. Håper du finner ut av det 2
Gjest Tine Skrevet 4. oktober 2012 #3 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg vil anbefale rengjøringshjelp, i vår familie har det både frigjort tid og ført til at tidligere krangling om rengjøring ikke er et tema lenger. Og et så lite barn trenger heller ikke å bades hver eneste dag, dersom du synes det pes. Hvis dere har familie i nærheten kan dere spørre om de ønsker å være barnevakt? Vi har foreldre som passer barna minimum en gang i uken, noe både barna og foreldrene våre elsker, i tillegg til at vi får litt tid for oss selv til enten å bare slappe av hjemme, eller gjøre noe hyggelig sammen.
helenaa Skrevet 5. oktober 2012 #4 Skrevet 5. oktober 2012 Det virker som du tar for stor del av ansvaret for familie og hjem. Kan det stemme? Mitt beste tips er å bli enig med mannen om hva som skal gjøres i løpet av en uke, og fordele det mellom dere. Sett gjerne av tid, f.eks. tirsdag skal vi vaske badet. Da trenger du ikke å tenke på det på mandag. Finn ut om dere vil gjøre ting sammen, eller om det er best at hver har sitt ansvarsområde og bestemmer selv når det skal gjøres. Evt. kan du spørre mannen om han vil gå ned i stilling for å gjøre litt mer husarbeid? Barnevakt-tipset er også godt, men jeg vet selv hvor vanskelig det kan være. Et annet tips kan være å finne ut noen ting du liker, og se om det kan ryddes rom for det innimellom. Det er lettere å takle presset når man har fått påfyll! Kanskje skulle du hatt en halvtime i senga etter middag mens mannen bader minstemann?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #5 Skrevet 5. oktober 2012 Huff, du klager allerede og ha vært mamma i bare 13 mnd. Ja det er travelt med barn, dette burde alle visst før de fikk dem Man MÅ kunne gå ned i stilling og jobbe mindre når ungene kommer. For en unge driter i om du skal tidlig på jobb hvis de sover dårlig på natten. Er du der for jobben eller ungen din? Ikke gode råd enn å ta deg tid til den lile, den merker kanskje du stresser og da blir barnet urolig også. Stress er aldri bra, og flere dør av stress i dag enn andre ting. Lev livet, nyt dagene og tenk du er frisk og rask. Livet med den lille kommer ikke i reprise! Anonym poster: 7968ee34ab3f1d01535ba9ea1604f3fe 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #6 Skrevet 5. oktober 2012 Hvor gammel er du? Jeg foreslår at du blir alene med barna jobber mere enn fulltid, kvitter dere med bilen, samt får dere utedo . Ikke reelt ment men satt på spissen selvfølgelig. Slutt å syt, Du har et luksusproblem . Anonym poster: 998b45e122c0c0b8f11db87e03a0b338
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #7 Skrevet 5. oktober 2012 Huff, du klager allerede og ha vært mamma i bare 13 mnd. Ja det er travelt med barn, dette burde alle visst før de fikk dem Man MÅ kunne gå ned i stilling og jobbe mindre når ungene kommer. For en unge driter i om du skal tidlig på jobb hvis de sover dårlig på natten. Er du der for jobben eller ungen din? Ikke gode råd enn å ta deg tid til den lile, den merker kanskje du stresser og da blir barnet urolig også. Stress er aldri bra, og flere dør av stress i dag enn andre ting. Lev livet, nyt dagene og tenk du er frisk og rask. Livet med den lille kommer ikke i reprise! Anonym poster: 7968ee34ab3f1d01535ba9ea1604f3fe Hvilke verden lever du i?? MÅ kunne gå ned i stilling? Er du klar over hvor mange som jobber fulltid samtidig som man har barn? Dette må jo være et av de dummeste svarene jeg har lest på KG på lang tid og har lest mye rart. Selvfølgelig er det ikke optimalt å måtte jobbe fullt for tiden går så altfor raskt, men de fleste trenger lønnen på full stilling. Anonym poster: 828694fc95f67817cd9f60acca06c8f5 2
Gjest Marmot Skrevet 5. oktober 2012 #8 Skrevet 5. oktober 2012 Wow, så usympatiske enkelte er her inne. De fleste foreldre synes vel at det er de første årene som er mest slitsomme, så "klager allerede"-kommentaren er bare teit. Det er mye som blir lettere når barna klarer mer selv, jeg merker enorm forskjell på nå som sønnen min er nesten 2 kontra et halvår siden da han var 13-14 mnd. Det har skjedd så mye på den tiden som gjør ting enklere. Jeg bruker helgene til å lage store porsjoner middag, som jeg fryser ned. Da består middagslaging i ukedagene som regel i å putte noe i ovnen eller varme på andre måter som ikke krever kontinuerlig overvåkning eller som går kjapt. Når det gjelder søvnen skjønner jeg godt at det er slitsomt. Er det helt umulig for dere å samsove godt? Jeg har heldigvis en sønn som sover godt de fleste netter, og når han ikke gjør det, hjelper det å ta ham med meg inn i min seng. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå