Gå til innhold

Kjærlighet gjør meg kvalm :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg brekker meg hver gang jeg ser par som koser med hverandre, eller kysser. Jeg hater love quotes på facebook, jeg hater alt som har med kjærlighet å gjøre. Men samtidig så hater jeg ikke mennesker, jeg har mange venner, men jeg føler jeg er litt robot i hodet.

Jeg tror ikke på følelser, synes alt er en illusjon. Jeg er ikke interessert i gutter som snakker om kjærlighet, jeg vil holder det vennskapelig, og forhold for meg betyr sex og vennskap, ikke sex og kjærlighet, det er kleint og falsk i mine øyner. Ikke det at jeg har hatt sex, jeg venter på den rette anledningen, en som jeg vet kan være sammen med meg resten av livet, siden jeg vet at slik kan gå utover stoltheten min om det ender slik at gutten forlater meg.

Også er alderen min 18, og jeg føler ikke at dette er normalt for alderen min. Vokst opp i helt vanlig familie uten vold, og har foreldre som bryr seg veldig mye om hvordan jeg har det.

Noen her som har samme tankegang som meg?

Anonym poster: a4d3b6a688d1437b11af97cdc7eda606

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på det :)

Du forandrer nok synet på saken når du du blir forelsket i noen. Og hvis du tror du skal går gjennom livet uten å bli såret, såre andre og uten kjærlighetssorg ever, så kan du tro om igjen :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg vokste opp med vold.. Jeg tålte ikke kjærlighet rundt meg jeg heller for følte at det aldri var noe mellom mamma og pappa. Har alltid blitt betraktet som et kaldt menneske.. Ble som du, dødsirritert av å se klissete ting på facebook og par som kysset osv... Men så en dag (for ganske nøyaktig ett år siden) så kom jeg over en snill gutt som ble kjæresten min etter kort tid. Etterhvert som vi ble sammen fikk jeg sterkere føleser for han. Greit de har dabbet litt av her og der. Men vi har i dag et veldig bra forhold uten noe særlig kliss, men med mye kjærlighet. Han er min beste venn som støtter meg igjennom vondt og godt. Jeg trenger han fordi jeg elsker han.. (meg for et år siden hadde spydd av dette)

vet dette høres litt klissete ut, men han er lyspunktet i livet mitt.. Hadde mange og tunge depresjoner før han. Nå er det bare lettere deprisjoner og de går over i løpet av 1-2 dager.

Jeg er 19 selv. Men ikke si at kjærlighet er teit. Bare vent til du selv blir slått i bakhodet av det.

Man kommer helt i en berusende svime ;) Hehe

Anonym poster: b089e4daf71c9c5f5557c9259f8e0cde

Skrevet

Ts her:

Det er ikke bare teit og klissete, men jeg tenker at forelskelser bare er en illusjon som vi mennesker blir lurt av. Derfor synes jeg at det er kvalmende å se at mennesker falle for noe falsk. Huff aner ikke hva jeg sier nå egentlig, bare masse surr fra hodet mitt hahaha .

Anonym poster: f0ea944513a5fe98dd2e1c50eeed320d

Skrevet

Forelskelse kan være en illusjon, fordi forelskelse er en sterk og subjektiv følelse som gjør at man ser den utkårede i et svært rosa filter. Følelsene er intense, og problemene (ofte) små. Dette er en fase som går over etter et par måneder, og da er spørsmålet hva man sitter igjen med. Man kan sitte igjen med alt fra avsmak til dyp kjærlighet - og antagelig også alle aspekter mellom der.

Kjærlighet er ikke rosa filter og perfekt harmoni. Det er i seg selv en illusjon, der er jeg enig med deg. Men kjærlighet finnes, og sterke og dype følelser over lang tid er en realitet. Men det er mulig du ikke ønsker å se det, og bruker "kjærlighet er ekkelt og falskt" som en forsvarsmekanisme for å unngå å bli såret.

• Liker 1
Skrevet

Forelskelse kan være en illusjon, fordi forelskelse er en sterk og subjektiv følelse som gjør at man ser den utkårede i et svært rosa filter. Følelsene er intense, og problemene (ofte) små. Dette er en fase som går over etter et par måneder, og da er spørsmålet hva man sitter igjen med. Man kan sitte igjen med alt fra avsmak til dyp kjærlighet - og antagelig også alle aspekter mellom der.

Kjærlighet er ikke rosa filter og perfekt harmoni. Det er i seg selv en illusjon, der er jeg enig med deg. Men kjærlighet finnes, og sterke og dype følelser over lang tid er en realitet. Men det er mulig du ikke ønsker å se det, og bruker "kjærlighet er ekkelt og falskt" som en forsvarsmekanisme for å unngå å bli såret.

Jeg troor det kan være sant. Jeg har blitt såret før, og derfor klarer ikke å se på det som noe annet en løgn. Men synes det er enklere å tenke slik som jeg gjør nå, selv om det kan ha noe å si det som skjedde før.

Skrevet

Ts her:

Det er ikke bare teit og klissete, men jeg tenker at forelskelser bare er en illusjon som vi mennesker blir lurt av. Derfor synes jeg at det er kvalmende å se at mennesker falle for noe falsk. Huff aner ikke hva jeg sier nå egentlig, bare masse surr fra hodet mitt hahaha .

Problemet med forelskelsen er at den ikke medfører noen som helst garanti for at man passer i sammen.

Sånn sett er forelskelsen en illusjon.

Skrevet

Problemet med forelskelsen er at den ikke medfører noen som helst garanti for at man passer i sammen.

Sånn sett er forelskelsen en illusjon.

Der sa du det!

Skrevet

Men er det egentlig enklere å ha masse forsvarsmekanismer? Jeg har vært litt som deg, riktignok ikke så jeg har blitt kvalm av at andre er glad i hverandre, men hatt mekanismer for å holde folk på avstand, valgt forhold hvor jeg ikke har gitt hele meg osv. Etter at jeg ble singel sist, har jeg lært veldig mye om meg selv, blant annet at jeg faktisk ikke utsetter meg for noen stor fare ved å tillate meg å være sårbar eller gi av meg selv. Faktisk har jeg det mye bedre og føler en mye større trygghet enn da jeg gikk rundt med negative forventninger til omgivelsene uten reell grunn. Akkurat for øyeblikket er jeg lykkelig nyforelska, noe som forsterker denne tryggheten, men det har vært en gradvis prosess som ikke er avhengig av at jeg har noen å være forelska i eller sammen med. Prøv å åpne deg litt, ikke la deg fange av tankene. Du trenger ikke tenke at du skal/bør/må gå inn i noe forhold, bare prøv å oppleve livet rundt deg uten for mye skepsis.

Anonym poster: 7f1f3fef078a1647d686c5e491d05096

Gjest Katten.
Skrevet

Om du er redd for alt, vil du aldri oppleve noe.

• Liker 6
Skrevet

Mann på 25, har aldri opplevd kjærlighet eller forelskelse.

Anonym poster: 6cef4fcd6291d614387f592770e4a8b1

Skrevet

Mann på 25, har aldri opplevd kjærlighet eller forelskelse.

Hva er din mening om kjærlighet? Frister det når du ser andre kose seg?

Skrevet

Jeg blir ikke akkurat kvalm av kjærlighet, men jeg er enig i at den er en illusjon. En illusjon av trygghet og partnerskap som når som helst kan bli revet vekk av at den ene parten "mister følelser". Det er ikke verdt å legge hue på blokka for sånn utrygghet.

Anonym poster: 315634b3fcf9daf1a02d365357a86a63

Skrevet

Det er ikke noe rart du hater kjærlighet når du hater deg selv, da liker heller ikke kjærlighet deg. Kjærlighet rømmer fra negative tenkende mennesker.

Spør deg selv hva du liker, hva vil du? hva vil du ha? hvordan skal livet ditt være?

Anonym poster: c73449c9a11aeba1ecb46c069316269f

Skrevet

Forelskelser er illusjoner. Hvorfor ellers skal man bli forelsket i folk man ikke kjenner da?

Skrevet

Det er ikke noe rart du hater kjærlighet når du hater deg selv, da liker heller ikke kjærlighet deg. Kjærlighet rømmer fra negative tenkende mennesker.

Spør deg selv hva du liker, hva vil du? hva vil du ha? hvordan skal livet ditt være?

Anonym poster: c73449c9a11aeba1ecb46c069316269f

Jeg har ikke sagt at jeg hater meg selv. Har det ganske bra med meg selv, og har grei selvtillit.

Skrevet

Hva er din mening om kjærlighet? Frister det når du ser andre kose seg?

Ikke sikker på hva du mener med det første spørsmålet. På det andre: Nei, egentlig ikke. Føler ofte at jeg er i bedre humør enn de som koser seg.

Skrevet

Jeg synes synd på mennesker som er veldig forelsket. Stakkars stakkars dem, jeg vil ikke være i nærheten når de går på smellen tenker jeg da.

Skrevet

Jeg synes synd på mennesker som er veldig forelsket. Stakkars stakkars dem, jeg vil ikke være i nærheten når de går på smellen tenker jeg da.

Ts her: Ja, ikke sant. Derfor jeg har det bedre av å ikke forelske meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...