Gå til innhold

Dere som har lest alle 50 shades bøkene (spoiler)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen lyst til å gi meg et lite sammendrag av de to siste bøkene? Jeg har lest den første, og gidder ikke lese de to siste da jeg ikke var veldig fan. Samtidig tar nysjerrigheten litt overhånd og jeg lurer på hva som skjer i de siste bøkene. Blir de sammen til slutt, hva får dere vite om Grey's fortid og alt det der. Orker ikke lese gjennom utallige sexscener for å få svar på et par ting så setter pris på om noen vil hjelpe meg ;)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff jeg også lurer på hva som skjer men vet ikke om jeg orker mer.. men tror jeg skal lide meg kjapt gjennom resten, om ikke annet så for å kunne lese sånne sykt morsomme reviews etterpå:D (Leste ikke de to du lenket men det første hun skrev..spot on:) Leste også boken "Darker shades of grey, a very critical reading guide" som var veldig morsom..anbefales:)

Skrevet (endret)

Vel, jeg husker så og si alt som skjedde i trilogien, men husker ikke hva som skjedde i hver bok. De har i hvert fall allerede giftet seg når bok nr 2 begynner, og da er de på bryllupsreise. Som bryllupsgave får Anastasia blant annet bokforlaget av Christian, og litt motvillig tar hun imot den gaven. Han drittsekken som tidligere var Anastasias sjef i forlaget (som jeg akkurat nå ikke husker navnet på), drapstruer Christian. Det viser seg at han og Christian bodde sammen en kort stund da Christian var liten, før Christian ble adoptert av de nåværende foreldrene sine. Så denne drittsekken er jo misunnelig fordi Christian har fått så mye suksess. Det blir en del drama rundt dette, og til slutt blir Anastasia utpresset for ti millioner dollars (eller noe i den duren). Drama, drama, drama, men Anastasia overlever en gisselsituasjon som er involvert i denne utpressingen.

Ana og Christian kjøper og renoverer en stor villa, og etterhvert flytter de inn der, og bruker leiligheten til BDSM-lek. De får en sønn som likner på sin far, og helt til slutt får vi vite at Ana er gravid igjen. Happily ever after, hehe;-)

Katherine, Anas bestevenninne, ender selvsagt opp med broren til Christian. Og søsteren til Christian ender opp med broren til Katherine:-P

Ble litt kjapt sammendrag her, har sikkert flere svar om du har spesifikke spørsmål;-)

Endret av miuen
Skrevet

Haha, seriøst, får de barn og sånt? Ikke helt det jeg hadde forventet av bøkene. Skal sjekke ut linkene en gang jeg har bedre tid!

Skrevet

Haha, seriøst, får de barn og sånt? Ikke helt det jeg hadde forventet av bøkene. Skal sjekke ut linkene en gang jeg har bedre tid!

Ja, de får barn fordi Anastasia glemmer å ta p-sprøyten. Det blir et issue for Christian, for han har ikke troen på at han skal bli noe god far. Litt frem og tilbake og krangling pga graviditeten, men ender bra til slutt:-)

Skrevet

Ja, og det virker som om babyen liker sex allerede før den blir født!! (Det er en av dem som sier dette da babyen sparker eller noe mens Ana og Christian har sex). I tillegg til den herlige tampongscenen, tror jeg dette var det største spyøyeblikket for meg.

Anonym poster: 808d6e8ec1267081821e88f02d4b0c20

Gjest Raindrops
Skrevet

Veldig morsomt, takk for link! Så mye bedre enn å faktisk lese bøkene.

Vær så god, jeg lo meg fillete av dem selv, og dessuten er det jo ganske greie sammendrag om man ikke gidder å lese bøkene :fnise:

Skrevet

Ja, og det virker som om babyen liker sex allerede før den blir født!! (Det er en av dem som sier dette da babyen sparker eller noe mens Ana og Christian har sex). I tillegg til den herlige tampongscenen, tror jeg dette var det største spyøyeblikket for meg.

Anonym poster: 808d6e8ec1267081821e88f02d4b0c20

Jeg har ikke lest bøkene, så jeg måtte google tampongscenen. Haaa-llo. Jeg har ingenting imot sex under mensen, men akkurat tampongfjerning og bindskifting vil jeg ha for meg selv. Hadde det vært en vampyrroman hadde jeg på et vis kunne forstått det (fortsatt ekkelt, men en viss forståelse), men, jøsses. Jo mer jeg leser om bøkene, desto sikrere er jeg på at jeg ikke skal lese de!

Skrevet

Får vi vite hvem Mrs Robinson er da? Og hvorfor han har noia for å bli tatt på og alt det der?

Skrevet

Får vi vite hvem Mrs Robinson er da? Og hvorfor han har noia for å bli tatt på og alt det der?

Mrs. Robinson heter egentlig Elena (husker ikke når vi får vite det) og er som han allerede har fortalt ei dame han hadde SM-sex med da han var ganske ung. Nå er forholdet deres kun profesjonelt/de er venner. Ana er selvfølgelig mega-sjalu og Mrs. Robinson blander seg litt inn i forholdet deres ett par ganger kun for å lage ett forvirrende sub-plot som det ikke er mening i. Men foreldrene til Christian får blant annet vite at hun hadde ett forhold til han og hun blir støtt ut av den rike og fine omgangskretsen deres.

Grunnen er vel at han ble mishandlet som barn. Men etterhvert så får Ana ta på han noen steder, og han blir mer tolerant ang akkurat det. Hvis du vil lese litt om hva som skjedde i bok to så har denne dama http://jenniferarmintrout.blogspot.co.uk begynt å recappe bok to nå, utrolig morsomt og hun setter ord på mye av det som irriterer meg med bøkene. Det samme gjelder denne sida, http://www.snarksquad.com/ , men de er akkurat ferdig med å recappe bok en. Uansett verdt og lese og hysterisk morsomt hvis du stiller deg litt kritisk til bøkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...