AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #1 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg er 18 år, og har alltid hatt babyhår. De siste par årene har babyårene blitt ENDA kortere enn de tidligere har vært. Jeg synes det ser ganske dumt ut når jeg har hestehale eller håret oppsatt på andre måter. Jeg kjenner svært få som har babyhår som dette, og jeg forstår virkelig ikke hvorfor jeg har det. I tillegg har jeg veldig lite hår på høyre og venstre side øverst på pannen. Det har forresten mamma også, så jeg antar at akkurat det er arvelig, men hvorfor? Antar det ikke er så mye å gjøre med akkurat det, men hva med babyhårene? Er det unormalt? Synes spesielt det er rart at de har blitt kjempekorte, kanskje 2-3 cm. Før var de kanskje 6-7. De nekter å vokse. Kan castor-olje være verdt et forsøk? Vet at mange bruker denne for øyevipper og bryn. På forhånd takk Anonym poster: 43f2a65f3adf388e93a8e2e565233db0
LukaFrost Skrevet 3. oktober 2012 #2 Skrevet 3. oktober 2012 Har ikke alle sånn i større eller mindre grad? Det er jo bare nye hår som vokse ut. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #3 Skrevet 3. oktober 2012 Har ikke alle sånn i større eller mindre grad? Det er jo bare nye hår som vokse ut. Tja, men disse har alltid vært korte... -TS Anonym poster: 43f2a65f3adf388e93a8e2e565233db0
Gjest BabyBlue Skrevet 3. oktober 2012 #4 Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Hvis du går mye med stram hestehale eller dult kan håret i fronten bli dratt bakover og knekke av, noe som gjør at nye småhår stadig vekk dukker opp. Det forsvant i den perioden jeg gikk mye med løst hår, men merker mer til det nå som jeg har røytet en del og har begynt å gå med håret i dult igjen. Castorolje funker kjempebra, og selv bruker jeg panto-3 for å fremme hårvekst. Er nesten ferdig med to brett, og her skyter babyhårene fart og irriterer vettet av meg. Merker stor forskjell på håret (på en god måte). Endret 3. oktober 2012 av BabyBlue
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #5 Skrevet 3. oktober 2012 Hvis du går mye med stram hestehale eller dult kan håret i fronten bli dratt bakover og knekke av, noe som gjør at nye småhår stadig vekk dukker opp. Det forsvant i den perioden jeg gikk mye med løst hår, men merker mer til det nå som jeg har røytet en del og har begynt å gå med håret i dult igjen. Castorolje funker kjempebra, og selv bruker jeg panto-3 for å fremme hårvekst. Er nesten ferdig med to brett, og her skyter babyhårene fart og irriterer vettet av meg. Merker stor forskjell på håret (på en god måte). Jeg bruker veldig mye hestehale/har håret oppsatt.. Kanskje jeg bør slutte med det. Fremmer "panto-3" hårveksten andre steder på kroppen også? Hvor får man kjøpt dette, og er det helt ufarlig for resten av kroppen? -TS Anonym poster: 43f2a65f3adf388e93a8e2e565233db0
Gjest BabyBlue Skrevet 3. oktober 2012 #6 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg bruker veldig mye hestehale/har håret oppsatt.. Kanskje jeg bør slutte med det. Fremmer "panto-3" hårveksten andre steder på kroppen også? Hvor får man kjøpt dette, og er det helt ufarlig for resten av kroppen? -TS Anonym poster: 43f2a65f3adf388e93a8e2e565233db0 Hvis man sparer ut hår og vil behandle håret så pent som mulig burde man ha det ganske løst oppsatt og røre det så lite som mulig, så det kan være en ide å ha det løst i en lengre periode =) Jeg merker at jeg må barbere underarmene mye oftere (høhøhø -.-), men utenom det merker jeg ikke stort. Og ja, det skal være trygt å bruke. Norge er veldig strenge på kosttilskudd og legemidler, så det skal ikke være til skade for kroppen din. B-vitamin er dessuten vannløselig, så det er umulig å ta overdose. Jeg måtte bestille på nett med dyr frakt, men jeg tror noen helsekostbutikker skal ha det, så se deg rundt i sentrum før du eventuelt tyr til internett. Liker veldig godt disse pillene, jeg hadde en røyteperiode fra helvete hvor jeg var direkte livredd for hårveksten min, men etter å ha begynt på disse pillene røyter jeg mye, mye mindre. Man kan dog bli litt kvalm og oppleve rødming om man tar disse om morningen uten å ha spist, så jeg tar de i sammenheng med måltid. Du kan lese om det i denne tråden, jeg er ikke den eneste her på forumet som er frelst av de
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #7 Skrevet 24. august 2018 Spoiler Spoiler Jeg slet helt ekstremt mye med babyhår før..men når jeg leste litt på Google kom jeg over et mirakel som fungerer😍Du trenger bare litt hårspray på en tannbørste og børste hårene forsiktig bakover. Jeg gjør dette hver gang jeg har hestehale, og hvis jeg ikke har mulighet/ikke mer hårspray igjen har jeg bare løst hår...så ille mye har jeg. Det ser ut som en pannelugg, ærlig talt🤯Men når jeg gjør det pleier jeg også å legge til litt vaselin i kantene for at det skal holde, men bare en bitteliten prikk på fingeren som jeg stryker bakover på hestehalen. Til slutt pleier jeg også å spraye på hele sveisen med en hårspray så det holder ekstra godt. Det er også mulig å ta litt hårspray på en tannbørste og børste det oppover fra bunnen av bakhodet, (hårfestet) og oppover så det ikke henger hår ned bak hestehalen;) lykke til! Er desverre umulig å fjerne babyhår naturlig/klippe det uten at det ser stygt ut, pannen vil dermed se større ut Anonymkode: 4afa9...e52
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #8 Skrevet 24. august 2018 Babyhår er jo hårstrå som vokser, det vil man alltid ha i større eller mindre grad. Man mistet mange hårstrå hver dag, disse vokser ut igjen og blir da det vi kaller babyhår. Har ingenting med alder å gjøre. Anonymkode: 30414...612 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #9 Skrevet 24. august 2018 Dra til frisøren og få en fuktmaske. Da flyr ikke håret, og blir elektrisk. Det varer i 6 mnd. ca. Jeg gjør det sjæl, har ikke elektrisk hår. Anonymkode: dfa0a...22c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå