Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2004 #1 Skrevet 25. februar 2004 Leste i en annen tråd her inne at det var en som brukte Tine honning som ansiktsmaske. Noen andre som har prøvd det? Går det med lynghonning f.eks? Hvor mye skal man ta på? Hvor lenge skal det sitte? Vaskes det av med bare vann? Blir det som en fuktighetsmaske eller hva er det godt for? Håper på svar! :-)
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2004 #2 Skrevet 26. februar 2004 Jeg svarer jeg, selv om det var jeg som skrev om honningen i første omgang.. :-) Jeg bruker vanlig honning fra TINE, smører et ganske tykt lag på renset og peelet hud (ikke for tykt, da drypper det veldig!) og lar det sitte 20 min-en halv time.Huden blir renset og mykere!
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2004 #3 Skrevet 27. februar 2004 Men passer det å bruke honning hvis man har fet hud? Kvisene vil ikke poppe opp etterpå?
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2004 #4 Skrevet 27. februar 2004 Honning inneholder åpenbart ingen fettstoffer, så den vil nok ikke ha noen kvise-fremkallende effekt! Tvertimot skal den ha en rensende effekt på uren hud :-)
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2004 #5 Skrevet 27. februar 2004 P.s:Unngå å bruke honning på irritert/sår hud..og unngå øyeområdet!
Pusebaby Skrevet 27. februar 2004 #6 Skrevet 27. februar 2004 Bland honning og havremel/havregryn og du får en perfekt peeling-maske! du kan bruke hva slags honning du vil.. Bruk varmt vann til å åpne porene først og la masken være på minst 15 minutter
Gjest Virvel Skrevet 29. februar 2004 #7 Skrevet 29. februar 2004 Jeg har blandet havregryn i surmelk noen ganger og brukt som peelingmaske, men nå skal jeg prøve med honning også. Takk for tips! (Men tror det kan bli vanskelig å la være å spise litt av den...) Honning er forresten også finfint som leppepomade - vel og merke hvis du klarer å la være å slikke på leppene dine...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå