Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte meg en jakke forrige uke som kom og var i utrolig dårlig stand. flere løse tråder og dårlig sying av søm flere steder. ønsker derfor å returnere jakken og få penger tilbake for jakken og frakten. Regner med at jeg ikke skal betale frakt for å få tilsendt en jakke i dårlig kvalitet for nærmere 2000 kr.

Så, spørsmålet mitt er; hvordan returnerer jeg på zara.com?

Har trykket på "return request" og fått en "invoice" på -129 kr.. (shippingen kostet det).. noen som har peiling hva dette betyr..?

Anonym poster: 7f615ce65eedf386b1b3c9e89e55c99b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Invoice er faktura, altså du må betale prisen av frakten til deg selv samt dekke frakten tilbake til selger om du ønsker å benytte deg av en standard angrerett.

Om du som du antyder føler deg lurt og at produktet ikke var som annonsert kan du kreve at det skal returneres og at du skal slippe å måtte betale for dette. Du vil mest sannsynligvis måtte legge ut for returfrakten og kreve dette tilbakebetalt.

Skrevet

Takk for svar. Jeg har sendt mail til zara og fortalt at jakken var i dårlig stand når jeg fikk den. de svarte dette tilbake:

Regarding your email, we inform you that the jacket you received initially should not have any problems.

Hva skal jeg gjøre!? :( jakken har vært til salg i butiker i norge også, men et parti ble trukket tilbake pga. dårlig kvalitet, så har vel jeg vært så uheldig å fått tilsendt en gammel en.. var klistermerke over prislappen på jakken min også.. Regner med at jeg har krav på å få shipping kostnadene tilbake også.. bare veldig irriterende når de ikke svarer på mail lengre.

Skrevet

Ahh okei du har kjøpt den fra utlandet. Da har du ikke norsk forbrukerkjøpslov å forholde deg til. Hvor holder de til? Eu? Isåfall har du et organ innen EU som hjelper med forbrukerproblemer.

Kjøpte du med VISA/Mastercard? Isåfall ta kontakt med dem og klag. Da har du kredittkjøpsloven å forholde deg til men de krever at du har forsøkt å få ordnet det med selger først.

Skrevet
Ahh okei du har kjøpt den fra utlandet. Da har du ikke norsk forbrukerkjøpslov å forholde deg til. Hvor holder de til? Eu? Isåfall har du et organ innen EU som hjelper med forbrukerproblemer. Kjøpte du med VISA/Mastercard? Isåfall ta kontakt med dem og klag. Da har du kredittkjøpsloven å forholde deg til men de krever at du har forsøkt å få ordnet det med selger først.

ZARA. Klesbutikk som finnes i alle land, men jeg har kjøpt i nettbutikken..

Skrevet

ZARA. Klesbutikk som finnes i alle land, men jeg har kjøpt i nettbutikken..

Det er hvor nettbutikken fysisk holder til og hvor varene sendes fra og om de benytter .no domene eller ikke som regulerer hvilke lands lover og regler som gjelder. Når du får svar på engelsk, butikken er på engelsk, og nettadressen er internasjonal vil jeg anta at du ikke har norske regler å forholde deg til. Så da må du gjøre det jeg skrev over.

Skrevet

Noen som har returnert noe på zara.com før og jeg kan komme i kontakt med?

Skrevet

Send dem bilde?

Jeg har returnert til Zara og det var ikke noen problemer, men produktet mitt var i perfekt stand, bare kjip passform.

Skrevet

Send dem bilde?

Jeg har returnert til Zara og det var ikke noen problemer, men produktet mitt var i perfekt stand, bare kjip passform.

Returnerte du kun i den store pappeska uten noe form for plastikkpose rundt? Og hvilke lapper sendte du ved? invoicen som det står returfrakten på som minus eller den lappen som fulgte med?

Skrevet

Øh, jeg gjorde akkurat det de sa jeg skulle gjøre, husker ikke helt hva det var. Men jeg er 100 % sikker på at jeg bare leverte esken uten noe ekstra forpakning.

Skrevet

Øh, jeg gjorde akkurat det de sa jeg skulle gjøre, husker ikke helt hva det var. Men jeg er 100 % sikker på at jeg bare leverte esken uten noe ekstra forpakning.

Okei :) sto så avansert på nett.. fikk du kvittering på posten som bevis for at du hadde postet det? står på nett at det er viktig å ta imot kvitteringen man får av posten.. men pleier ikke få det jeg når jeg poster noe..

Skrevet

Jeg fikk kvittering, ja. De har et velutviklet retursystem, alt skal gå greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...