AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #1 Skrevet 3. oktober 2012 Hei! sliter mye med kviser, mest i panna og på haka. Har langt hår og sliter også med fet hodebunn. 1 dag etter at jeg har dusjet, bør jeg sette håret i strikk slikk at det ikke synes så godt (ja, har prøvd tørrsjampo, til lite nytte). Jeg har nå endelig fått time til hudlege på sykehuset pga kvisene. Men jeg lurer på en ting, kviser og fet hodebunn er vel igrunn samme problem? altså overproduksjon av talg i huden. Betyr det at når jeg får medesiner til kvisene kan også hodebunnen bli bedre? Anonym poster: d316b7c65f4d8453b055da3ed9e7c1e1
Gjest "gjest" Skrevet 3. oktober 2012 #2 Skrevet 3. oktober 2012 Du får i shampoo som tar overskuddet av fettet i hodebunnen.
Gjest Twelve12 Skrevet 3. oktober 2012 #3 Skrevet 3. oktober 2012 Mest sannsynlig. Sliter med eksakt samme problem som deg. Håret: Prøvd alt av kjerrigråd og produkter. Noen eksempler: Ikke vask i for varmt vann, skyll i kaldt vann til slutt, bytt hodeputetrekk etter tre dager, ikke ta på håret, ikke bruk varmelementer, ikke bruk andre produkter, ikke balsam i hodebunn, spise sunt osv. Må vaske det minst en gang om dagen for det blir fett igjen etter min 18 timer. Ja har forsøkt å bare vaske det noen ganger i uka, men blir ikke bedre. SÅ har bestemt meg at jeg likesågodt kan vaske det hver dag med billig produkter for fett blir det uansett. huden. Nogeså kvisete ungdom... rundet 20 og så ut som en kjøttkake. har forsøkt alt av kjerrigråd og produkter. Dermalogica serien holder det litt i sjakk men ikke mye. antibiotica fjerner det, men bare midlertidig. Så fort man er ferdig, så kommer de tilbake. Jeg mener det har en sammenheng. Jeg har ikke vært hos hudlege for jeg har litt andre baller i luften (som ikke akkurat hjelper hudproblemer, se signatur) men det er planen etterhvert. håper du får fix på det. Si ifra da så jeg vet hva jeg skal prøve hilsen oppgitt kvisetryne =P
Gjest Twelve12 Skrevet 3. oktober 2012 #4 Skrevet 3. oktober 2012 Du får i shampoo som tar overskuddet av fettet i hodebunnen. er ikke alltid det hjelper. Har prøvd det meste.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #5 Skrevet 31. oktober 2012 Si ifra da så jeg vet hva jeg skal prøve hilsen oppgitt kvisetryne =P Hei. etter tre uker på isotretinoin har jeg merket STORE endringer på hodebunnen. Jeg har ikke lenger fet hodebunn, nesten tørr istede, men allikavel mye beder. Håret kjennes mye lettere og jeg er mer komfertabel med å ha det slått ut, uten at jeg trenger å tenke på at det ser fett/skittent ut. Har nettopp hadt et kjempe-utbrudd av kviser,men de siste dagene har jeg merket en bedring, og de holder på å tørke inn. Hvis du og sliter med kviser/fet hodebunn, anbefales dette. Anonym poster: d316b7c65f4d8453b055da3ed9e7c1e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå